TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• SÃ¥ denne replicaen pÃ¥ autodb... userriøs?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#221034  av GhostRider88

chris skrev:Sendte mail til autodb jeg.. fikk til svar tilbake at det er fullt lovlig, og i følge de ganske vanlig, å legge ut bilder som IKKE er av bilen man selger.. :roll:
jaja det får være autodbs valg om de vil virke seriøse eller useriøse. Jeg for min del mener at de skulle fjerne slike annonser, ihvertfall så useriøse som denne annonsen er...

#221059  av inzane2012

det kan jo kanskje vere at selgeren skal selge en mr2 med 355 styling på da?? og ikke hadde noe bra bilde av sin egen:P hehe

#221064  av sindrejl

chris skrev:Sendte mail til autodb jeg.. fikk til svar tilbake at det er fullt lovlig, og i følge de ganske vanlig, å legge ut bilder som IKKE er av bilen man selger.. :roll:
er det egentlig lov uten å skrive det i annonsen? Er det ikke noe som kalles bondefangeri eller rett og slett forsøk på svindel?

#221066  av celicat23

sindrejl skrev:
er det egentlig lov uten å skrive det i annonsen? Er det ikke noe som kalles bondefangeri eller rett og slett forsøk på svindel?
Når du drar og ser bilen i virkeligheten så blir du rimelig skuffa i forhold til bildene, så han gjør seg ingen tjeneste ved å legge ut bilde av "the real thing".

Og er noen så dum at de kjøper en bil usett så fortjener de alle de negative sidene ved det som følger med.

#221094  av Krabbe

inzane2012 skrev:det kan jo kanskje vere at selgeren skal selge en mr2 med 355 styling på da?? og ikke hadde noe bra bilde av sin egen:P hehe
Ja den er jo lagt ut som en replica, det er jo det han selger. Problemet er at han legger ut bilde av en ekte 355, de er jo ikke SÃ… like selv om den er stylet.

#221098  av GhostRider88

Krabbe skrev:
inzane2012 skrev:det kan jo kanskje vere at selgeren skal selge en mr2 med 355 styling på da?? og ikke hadde noe bra bilde av sin egen:P hehe
Ja den er jo lagt ut som en replica, det er jo det han selger. Problemet er at han legger ut bilde av en ekte 355, de er jo ikke SÃ… like selv om den er stylet.
der sa du det :wink:

Hvis bilen er så fin som han gir uttrykk for så kan han vel finne fram et kamera å knipse noen bilder av den evt ekte bilen. (om det fins noen...)

#227842  av Eryx79

Legg merke til to ting med de bildene:

1 -- Forskjellig oppløsing på de to første og det siste.

2 -- Bildene er ikke tatt på samme plass (to første og det siste)

Fake!
Ser også at utenfra er bilen høyre-rattet, og venstre-rattet på bildet innenfra... Amatørmessig...

#227944  av chris

sindrejl skrev:
Her er svaret jeg fikk i mail den gangen jeg spurte:

==========
Jeg kan godt være enig at han burde ha lagt inn bilder av den riktige
bilen og ikke en ekte, men i annonsen gir han ikke uttrykk for annet enn
at dette er en MR2 med Ferrari look. Det er ikke ulovlig å selge
replika i Norge. Selv om vi foretrekker det, så er det heller ikke noe
krav om at bildene skal være av den faktiske bilen.

Ser du på følgende annonse:
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1379367

som er en Ferrari 308 replika bygget på Pontiac Fiero. 2 av bildene der
er også av ekte Ferrari.
==========