TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rykking i fuktig vær

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #22819  av chris

Da har jeg vært innom "sykehus" med doningen, og prøvd å finne ut hva som har forårsaket den rykkingen og feiltenningen som jeg har hatt i veldig fuktig vær.
Han på Toyota var rimelig sikker på at det var plugg-kablene, at de var slitte. for når de er slitte, blir det ekstra dårlig når det er høy luftfuktighet, og bilen vil tenne bare på to og tre sylindere. Helt normalt sa han.
Så da har jeg bestilt meg nye kabler, måtte bestilles fra Belgia.. :roll:

Da får vi bare vente og se, om det hjelper :)

#22829  av MRQuoc

Jeg må bytte mine selv .. en av dem er mistenkelig kort .. _så_ forbanna stram linje
 #22841  av bose

chris skrev:Da har jeg vært innom "sykehus" med doningen, og prøvd å finne ut hva som har forårsaket den rykkingen og feiltenningen som jeg har hatt i veldig fuktig vær.
Han på Toyota var rimelig sikker på at det var plugg-kablene, at de var slitte. for når de er slitte, blir det ekstra dårlig når det er høy luftfuktighet, og bilen vil tenne bare på to og tre sylindere. Helt normalt sa han.
Så da har jeg bestilt meg nye kabler, måtte bestilles fra Belgia.. :roll:

Da får vi bare vente og se, om det hjelper :)
Hvorfor lagde du ikke bare kabler selv?Ledning pluss plugger er å få kjøpt på mekonomen butikker og de har på lager stort sett hele tiden. Billigere blir det oxo.

#22847  av Erlend

MR2 fortjener det beste vet du, bose :wink:

*dulle med*

#22874  av chris

Ja, jeg velger nok å gå for originale deler i sånne tilfeller :)

#22898  av CelicaTurbo

jeg lurte på om jeg skulle bestille meg kabelsett fra http://www.ngk.com jeg, er NGK-kabler men orginalt er det vel gjerne Denso-kabler? Uansett tror jeg mine er modne for utskiftning, samt jeg har litt lyst til å bytte til platinaplugger før jeg monterer den vannkjølte intercooleren (som jo er litt mer stress å flytte så ofte)..

men så var det penger da.. :)

#22901  av MRQuoc

CelicaTurbo skrev: men så var det penger da.. :)
når du engang ikke fikk utbytte etter gårsdagens ran i oslo .. så kan jeg skjønne det . ;) :D

#22910  av CelicaTurbo

hva? har de sakt på nyhetene vi ikke fikk med oss penger? Men må ligge lavt så pengene er utbyttet er låst en liten stund..

#22913  av chris

er det muuuuuulig å skli mer ut av topic ? :mrgreen: :mrgreen:

#22919  av @lpher

Plugglednings? ...what plugglednings?!
I dont know nuthin' about no stinkin' plugglednings! ;-)

Ordentlige motorer har ikke pluggledninger de vet dere :mrgreen:

@lpher

#22920  av bose

Går det trådløst da eller?
Eller mener du diesel-motorer :D

#22922  av chris

bose skrev:Går det trådløst da eller?
Eller mener du diesel-motorer :D
High tech vettu.. radiolink :D

Nei, hvordan "overfører" du strømmen da, Alf ?

#22932  av @lpher

Coilpacks (ja...en coil for hver plugg) som du setter bakenden på pluggen nedi...for så å stappe heile driden nedi motoren ;-) ...ergo, no plugglednings ;-)

Ill find a pic...later ;-)

@lpher

#22933  av henningl

Jeg så topic'en og tenkte "Jesss!! en som har svar på problemene mine??" men neida... har distribuert coil jeg.. eller coilpacks som alpher kaller dem.. :roll: