TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RC kjøring

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#228489  av Goose

T-Maxxen min var justert og innkjøprt av Norwegian i Tønsberg, de fikk den aldri til å gå sikkelig.

HPI- lenge leve HPI

#228494  av Azrael

Goose skrev:T-Maxxen min var justert og innkjøprt av Norwegian i Tønsberg, de fikk den aldri til å gå sikkelig.

HPI- lenge leve HPI
Nå har ikke jeg noen erfaring med T-Maxx, men Revo`n min sleit jeg veldig med og få justert skikkelig. Men med veldig god hjelp fra 2stk (fra LMBK) fikk jeg justert den til og gå like bra som truggyen til Ofna (men Revo`n sitter ikke like bra på banen)...

Men det er sikkert erfaringer, og litt smak osv... Jeg er hverfall fornøyd med Revo`n min, og den går fortsatt (spør meg igjen etter denna sesongen :wink: )

#228495  av Teamany

Jarmund skrev:
celica_st185 skrev:kan skaffe bil til under 3000kr med 3,5cc motor neste gang jeg bestiller deler...
Har du litt info om disse??Bilder osv.
Eg og ett par kompiser har planer om å ta opp igjen rc kjøring.
er over 10 år siden eg hadde grasshopper og 'monstertruck'.
Men nå skal vi ha bensin.
Heisann Jarmund,
Veit du om noen i bergen som kan justere bil`n min for en billig penge;)??
Har en bensindreve bil, men har liksom aldri fått den til å funka...
Av og til går den som eit reint helvet, andre ganger stopper den når eg slipper gassen... ( Hmm...ja, veit at det er noe justering "Alla gass/Brems".. Men klarer ikkje å finjustere den! :cry:

Trenger HJELP :roll:
Er snart tilbake i bergensområdet,så lurer også på om det er noen plasser det går an å farte litt rundt med bil`n uten at folk bryr seg...??

#228501  av Jarmund

Teamany skrev:
Jarmund skrev:
celica_st185 skrev:kan skaffe bil til under 3000kr med 3,5cc motor neste gang jeg bestiller deler...
Heisann Jarmund,
Veit du om noen i bergen som kan justere bil`n min for en billig penge;)??
Har en bensindreve bil, men har liksom aldri fått den til å funka...
Av og til går den som eit reint helvet, andre ganger stopper den når eg slipper gassen... ( Hmm...ja, veit at det er noe justering "Alla gass/Brems".. Men klarer ikkje å finjustere den! :cry:

Trenger HJELP :roll:
Er snart tilbake i bergensområdet,så lurer også på om det er noen plasser det går an å farte litt rundt med bil`n uten at folk bryr seg...??
Hei. norhordland ja... dar bur eg og. Kjenner nokon fra austrheim som driv litt med bensin og el.biler, han eine( har kjent han i nokre år då eg budde dar ute i 2år) er/var? sammen med døtre til naboen min ,og leika seg innimellom på skule plassen på seim(grus).
Men kor flink han e til å justera veit eg ikkje. men han får dei til å gå.
Eg vil ha ein bil som egna seg til grus og asfalt. buggy kanskje.
Gode asfalt plassar er da dårlig med. E vel bare parkplasser som står meir eller mindre tomme i helgene.

#228502  av egotrip

ja da hadde jeg en aldri så liten kjøretur.. som endte opp ned med bensintanken knust mot en stein.. jaja da var det bare å bestille en ny..

Og i samme slengen bestillte jeg meg jammen en 3 trinns girkasse, nytt sportsluftfilter, nye fuel slanger og noen Chassi fester :p

svoooop 1500,-

#228526  av celica_st185

Jarmund skrev:
94081
Description: 1:8 scale off road gas power buggy
Scale: 1:8
Size: 490mm x 305mm x 190mm
Boxsize: 63x32.5x21cm
Packing: 4PCS/CTN,Meas:67.5x45x66cm, GW.22.0kgs
Mail Packing:
Fob: SHENZHEN , CHINA
Price : After login, You might see the price. Now action.
Features: FEATURES

Powerful Engine Equipped With Slide Carburetor And Pull-starter.
Original Muffler And Air Filter.
Differential With Built-in Front And Rear Bevel Gears.
Double Wishbone Suspension Arms With Adjustable Width.
Disc Brake System.

3 colors abailable:
Front Universal Joint Shaft.
High Traction Radial Tires.
Servo Saver Linkage System.

TECHNICAL DATA

Length---------------490mm
Width----------------305mm
Height---------------190mm
Gear Ratio-----------11.71:1
Ground Clearance-----27mm
Wheelbase------------320-325mm
Track(F/R)-----------258/260mm
Weight---------------3300g
Tank-----------------125cc
engine---------------21xp
Tires----------------116*42mm

3 colors available(green/purple, ligth/black and blue/light red)

får også kjøpt oppgradert motor til ca $100 som er 28cxp (4,6ccm) istedenfor 21cxp (3,5ccm) som er orginalt, men går meget bra orginalt også :)

Er også andre biler, fly helikopter inne på http://www.gp-toys.com
Vedlegg
94081bb.jpg
94081bb.jpg (28.04 kiB) Vist 1140 ganger

#229818  av Rafleklakk

Handlet nylig en Hpi Firestorm.. Denne er ca heeelt fersk fra fabrikk, tror den kom i Februar.. Skikkelig artig bil med rwd og SKIKKELIG drag :D Lagd for akrobatikk denne bilen :D

Kompiser kjører for det meste Savage X og SS .

Råe biler, men får jeg feste blir de left in the dust ganske fort :wink:

#229935  av FireFox

Hadde helt dilla før, har hatt MANGE biler opp igjennom tidene :) men har for det meste vært kyosho. har ikke hatt så mye tull med dem, syntes mp 6 og 7,5 var knall bra. har skjært en motor på en TRC bil, det er det eneste.

Hadde vært kult å ta opp igjen den hobbyen :) kunne hatt et ts-ogn rc treff :lol:

#229980  av Teamany

Halla,

Fekk igang min Nitro "jævel" igår, og brente vekk 4 tanker på eit blunk :) hehe... MORRO!!
Men, finner ikkje deler til den?!! :( Har en Carson "off-road buggy 2000 2WD", men det er jo heilt umuligt å finne deler.. Er dette en Kyosho-bil?noen som vet?? Har jækla lyst å bygge den om til 4WD, men er litt vanskeligt når eg ikkje veit hva som passer...Alle sidene eg har vore innpå på nettet, er bare på tysk eller fransk( skjønner ikkje en dritt )..Viss noen kunne vert behjelpelig så hadde det vert veldig bra ;)
Legger ved eit bilde av bil`n!

Mvh
Stian
Vedlegg
13157.jpg
13157.jpg (20.19 kiB) Vist 1065 ganger

#229996  av egotrip

http://www.hobbysport.no/

er listet opp som forhandler av Tamiya/Carson biler. evt ta en tlf eller sende dem en mail ?

:)

#230027  av sindrejl

hvor mye koster det å frakte disse greien fra feks gp-toys da? Følger vel ikke med kontroller heller?

alltid hatt lyst på en nitrobil men var de penga da ..

#230034  av Teamany

Er vel mye Nitro-biler på Ebay.com... Hva kvalitet det er, har eg ikkje peiling på men dei ligger på rundt 12-1400 Kr...
"En får hva en betaler for,eller hva?"

Forøvrigt så viss noen andre har Carson biler å ikkje finner deler, så kan dere ringe til Birkemo i Stavanger å spørre der...

Birkemo AS
Asylgt. 1, 4013 STAVANGER
Selger: Tamiya, Carson, Ninco, Didak 5189 5602

#230498  av celica_st185

sindrejl skrev:hvor mye koster det å frakte disse greien fra feks gp-toys da? Følger vel ikke med kontroller heller?

alltid hatt lyst på en nitrobil men var de penga da ..
betalte 3000 i frakt for 10 biler når jeg bestllte følger med kontroll jo :)

#230520  av sindrejl

er vel deg jeg må huke tak i når jeg får penger da ;)