TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mitt Vinterprosjekt - Celica GT4 2008 edition

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#228719  av Magne

Du sender til enquiries@greenline.jp ?

Dem er ikke ekstremt raske på mail nei. Men jeg har altid fått svar innen 2-3 dager.

#228787  av Magne

Tok en kjøretur med en kamerat idag. Og her er god lyden fra min RFL dump!

Jeg har 2 forkjellige lyder. Den vanlige psssccch... og tihihihihi lyden... skjønner hva jeg mener.

Hør mot slutten for tihihihihi lyden. ;)

Brått av med gasspedalen = psssccch
Langsomt av med gasspedalen = tihihihih
Vedlegg
dårlig bilde. Mobil kamera
(732.14 kiB) Lastet ned 151 ganger

#230056  av Magne

Da var clutchen ankommet! :D
Vedlegg
Namme nam!
Namme nam!
Ankommet pakke 001.jpg (144.58 kiB) Vist 1263 ganger

#230673  av Magne

Nå er bilen satt bort til han som skal gjøre jobben for meg. Imens drar jeg til Thailand 28. Mars. Kommer hjem 14. April og bilen er ferdig. :twisted:

Er jo nesten i grevens tid også! Nå begynner jo alle treffene å ramle inn døra! 26 april rudskogen, 30 april våler. Osv... blir en hard sommer for gamle bilen til 2fastgt4! ;)

#245217  av Magne

Liten oppdatering.

Fikk på plass de nye delene for en stund sida. Ny clutch, st205 girkasse, cusco RS diff, polyurethane motorfester, nye girvajere, girvajer bushing kit, gir base bushing kit, stålomspunnet clutch slange, slave sylinder push rod, crossmember bushing kit.

Har også byttet begge drivakslinger bak. Satte på nye mansjetter først. Nye mansjetter på venstre drivaksel foran.

På første prøvetur, som var opp til Japsetreffet vålerbanen i år. Fant vi fort ut at diffen er ødelagt. På en eller annen måte. Så den må ut og sjekkes. Har bestilt ny allerede da... kan ikke miste for mye av treffene i sommer. ;)

Men nå har jeg noen bilder til dere...
Vedlegg
Celica til lakking 009.jpg
Celica til lakking 009.jpg (122.99 kiB) Vist 1259 ganger
Celica til lakking 006.jpg
Celica til lakking 006.jpg (130.42 kiB) Vist 1275 ganger
Celica til lakking 005.jpg
Celica til lakking 005.jpg (114.39 kiB) Vist 1262 ganger
Celica til lakking 003.jpg
Celica til lakking 003.jpg (104.48 kiB) Vist 1268 ganger

#245220  av Magne

:)
Vedlegg
Celica til lakking 010.jpg
Celica til lakking 010.jpg (128.31 kiB) Vist 1271 ganger

#245229  av Magne

karbon panseret skal på imorgen. har ikke prøvd det enda. ;)
Har stor tiltro til Seibon og kvaliteten. så regner med det passer. Får se imorgen da veit du.

#245326  av StigAre

Jasså... Fått mala bilen nå ?
No bedre bilder av reultatet eller ?? :)

#247033  av k_one

hvor kjøpte du polyurethane motorfester?
Tror du disse vil passe på en 3S-GE også?(Burde vel forhåpentligvis det, da blokk er omtrent lik?*kryssefingre*)
Kunne trengt det selv altså...originalt så har jo disse motorene en sinnsykt lang vandring i motorrommet....
Ble du forresten fornøyd med resultatet?Var det verdt det?

#248284  av Magne

k_one skrev:hvor kjøpte du polyurethane motorfester?
Tror du disse vil passe på en 3S-GE også?(Burde vel forhåpentligvis det, da blokk er omtrent lik?*kryssefingre*)
Kunne trengt det selv altså...originalt så har jo disse motorene en sinnsykt lang vandring i motorrommet....
Ble du forresten fornøyd med resultatet?Var det verdt det?
Beklager sent svar. helt forglemt det bare!

Kjøpte fra http://www.speed-source.net/!
Burde vel være de samme motorfestene ja. ;)
Liker at alt blir mer "fast" på bilen jeg. :) Jeg liker forandringen. Rister noe mer når bilen detter under 1000rpm. Rister godt da ja. Men ellers merker jeg ingen forkjell fra originalt.

#248288  av Magne

Et par bilder av bilen som den står nå. Er enda ikke helt ferdig... ;)
Vedlegg
karbon panseret passet bra. noe modifisering måtte til pga tårnstag. Kan ta bilder av det senere. Og hullene til spylerhodene var noe for små, måtte file dem opp litt.
karbon panseret passet bra. noe modifisering måtte til pga tårnstag. Kan ta bilder av det senere. Og hullene til spylerhodene var noe for små, måtte file dem opp litt.
celica - snart ferdig 002.jpg (177.21 kiB) Vist 1272 ganger
liker felgene jeg da!
liker felgene jeg da!
celica - snart ferdig 001.jpg (238.05 kiB) Vist 1309 ganger

#250235  av ErikG

Blitt grisetøft detta. Har du fått fikset skadene på panseret??