TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvordan fjerne CD-spilleren?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #228752  av GhostRider88

Hei.

jeg er ganske noob på dette med å bytte CD spiller, har faktisk ikke gjort det før... :roll:

Så jeg trenger hjelp. Jeg skal ta ut min Sony CDX-F7715X spiller fra bilen for å sette inn en ny en med mediasenter. link til spilleren: http://reviews.cnet.com/Sony_CDX_F7715X ... 92666.html

Jeg prøvde nå å se hvordan jeg kunne gjøre det. fjernet først frontpanelet og så rammen rundt, men selve spilleren sitter bomfast så det må være noe jeg trenger for å få den ut.

Og når jeg får den ut, er det bare å koble til den nye spilleren til de gamle kontaktene? eller er det noe annet som også må gjøres.?

på den nye spilleren så fulgte det med to slike monterings "armer" som man stikker inn på sidene, men jeg har ikke noe sånt til den gamle spilleren siden denne fulgte med bilen.

dette er den nye spilleren som skal inn: http://www.zett.no/sm%C3%A5tt_og_stort. ... tId=828132

Takker for all hjelp :D

#228765  av GhostRider88

ingen som vet hva jeg trenger for å få den sony spilleren ut?

#228769  av BrennaRacing

Selve spilleren er jo skrudd fast i sånne "armer" som igjen er skrudd fast bilen...Det er 4 skruer, som du må løsne...Da skal dere bare være å dra spilleren rett ut....Mulig du må lirke litt på den...

Iso kontakten skal passe i den nye spilleren

De pinnene som du sier fulgte med den nye spillern er de man bruker for å ta ut spillern når de sitter i en sånn 1 din ramme

#228777  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Selve spilleren er jo skrudd fast i sånne "armer" som igjen er skrudd fast bilen...Det er 4 skruer, som du må løsne...Da skal dere bare være å dra spilleren rett ut....Mulig du må lirke litt på den...

Iso kontakten skal passe i den nye spilleren

De pinnene som du sier fulgte med den nye spillern er de man bruker for å ta ut spillern når de sitter i en sånn 1 din ramme
hvor er disse skruene? er det de som er bak fronten som kommer til syne når du tar av fronten med displayet? er det eneste stedet jeg kan se at er der skruer, for kommer ikke til noen andre steder. Hele spilleren sitter jo inne i denne såkalte rammen i dashbordet. Er det noen som har bilder?

jeg har ingen armer for å ta ut den gamle spilleren. Er det bare å dra den ut

#228784  av BrennaRacing

Her er skruene...
Vedlegg
Picture 007.jpg
Picture 007.jpg (45.8 kiB) Vist 4262 ganger

#228786  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Her er skruene...
må jeg ut med hele fronten :shock: trudde jeg bare ta ut spilleren fra ramma jeg....

åssen tar jeg av fronten? huff er så noob på dette.

#228797  av GhostRider88

kan jeg ikke bare ta ut denne cd-spilleren som står i nå og sette inn den nye i samme ramme? uten å måtte ta av hele dekselet ??

#228798  av BrennaRacing

Må gjøre som neemi viser ja...Det er drit lett...Tar deg 5 min....

Grunnen til at du må ta av alt er at vanlige biler med 1din til stereon har en sånn ramme, å da kan man bare stikke inn de pinnene...Men Mr2 har 2din og da sitter det i disse bøylene...Så du må løsne bøylene fra bilen...Også må du skru løs spillern fra de bøylene å montere den nye

Har tatt av dashen utallige ganger, å det er absolutt ikke vanskelig

#228810  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Må gjøre som neemi viser ja...Det er drit lett...Tar deg 5 min....

Grunnen til at du må ta av alt er at vanlige biler med 1din til stereon har en sånn ramme, å da kan man bare stikke inn de pinnene...Men Mr2 har 2din og da sitter det i disse bøylene...Så du må løsne bøylene fra bilen...Også må du skru løs spillern fra de bøylene å montere den nye

Har tatt av dashen utallige ganger, å det er absolutt ikke vanskelig
ok da skjønner jeg :D takker. Håper jeg ikke ødelegger noe da. Åssen tar man av dekselet rundt girspaken? er det skrudd fast eller er det bare å vippe av? Noe jeg må passe på når jeg tar av forntpanel dekslet? Så disse kontaktene som var ved nøkkelhullet til starteren.

#228812  av BrennaRacing

Dekselet rundt girspaken er bare å vippe av...sitter i 4 klips...

Er vel egentlig ikke no annet å huske på, utenom å ta det litt rolig når du tar av dekselet...Har hørt at det er best å begynne nederst, og dra oppover

#228816  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Dekselet rundt girspaken er bare å vippe av...sitter i 4 klips...

Er vel egentlig ikke no annet å huske på, utenom å ta det litt rolig når du tar av dekselet...Har hørt at det er best å begynne nederst, og dra oppover
tusen takk :D da skal jeg prøve dette og legge ut rikelig med bilder etter på ;) Skal gjøre det til neste helg regner jeg med.

regner med at det er like lett å ta det på igjen også. er det lurt og begynne nederst da også eller?

#228818  av BrennaRacing

Når du tar det på igjen begynner du øverst, for du må jo ha lufteslusene inn i hullene før du får klipset på fronten...Lykke til

#228821  av GhostRider88

BrennaRacing skrev:Når du tar det på igjen begynner du øverst, for du må jo ha lufteslusene inn i hullene før du får klipset på fronten...Lykke til
tusen takk. regner med at det ikke er så vanskelig siden du mener det er lett, men du har som sagt gjort dette en del ganger ;) Får ta tida til hjelp

#229387  av gnmfr

Jeg har bare gjort det en gang på mr2, og jeg mener det er overraskans lett.. Fant en veiviser her som jeg fulgte litt på veien for å ikke gjøre noen feil, men alt sa seg selv når du begynte å pelle det fra hverandre ;) Lykke til, du kan trøste deg med at det tar myyyye lenger tid med corollaer og sånt :P