TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feste forsterker i mr2

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #228811  av perchr

Hei, bare lurte litt på hvordan folk gjør det med feste av forsterker i mr2 mk2? Har en sub og forsterker som skal inn i løpet av noen dager, men spekulerer litt på hvordan jeg skal feste forsterkeren.. Hadde opprinnelig tenkt å ha subben bak ene setet og forsterker bak andre.. Så hvordan har dere andre festet forsterker? Må vel ikke begynne å borre hull i veggen bak der?

#228813  av BrennaRacing

Jeg har tatt av lokket på oppbevaringsrommet bak passasjersetet å puttet forsterkeren nedi der...Den ligger løst...Så har jeg satt basskassa oppå der igjen...

Man er selvfølgelig nødt til å ha en ganske liten forsterker for å få det til å funke men

#228885  av Sven

Jeg har skrudd fast mine på seteryggen. Snitt opp sømmen i bunn og stikk ei tynn finerplate bak, slik at du har noe å skru i. Også legger du kablene inni seteryggen

#229105  av Gt-4-Ever

Under setet?

#229125  av hmsilset

Jeg aner ikke hvordan de bør festes,men ser ut til at min er skrudd fast :P
Å ha den under setet høres greit ut.Da rører den ikke mye på seg
og ledningene får ligge fint.
Vedlegg
P3170085.JPG
P3170085.JPG (175.62 kiB) Vist 2158 ganger

#229181  av perchr

Under setet er jo en mulighet ja.. Men tenker bare, er det ikke mer fare for at det kommer fuktighet til under der? Med snø om vinteren og sånn?

#229192  av hmsilset

perchr skrev:Under setet er jo en mulighet ja.. Men tenker bare, er det ikke mer fare for at det kommer fuktighet til under der? Med snø om vinteren og sånn?
Legg den inn i en boks av plast da.Kommer ikke mye fuktighet under setet.Er vel mest der pedalene er at det kan være fuktig til tider.

#229194  av GhostRider88

perchr skrev:Under setet er jo en mulighet ja.. Men tenker bare, er det ikke mer fare for at det kommer fuktighet til under der? Med snø om vinteren og sånn?
så lenge det ikke er noe hull eller lignede under bile :P så burde det gå bra. Men om du er redd for fukt så kan du pakke forsterkeren inn i plast og legg ledningene ut et hull.

#229211  av Sven

GhostRider88 skrev:
så lenge det ikke er noe hull eller lignede under bile :P så burde det gå bra. Men om du er redd for fukt så kan du pakke forsterkeren inn i plast og legg ledningene ut et hull.
Det ville jeg ikke gjort. Hvis du har den i en pose og det først kommer til fukt så blir det værre å få det tørt. Pluss at forsterkere trenger kjøling (luftsirk)

#229256  av GhostRider88

Sven skrev:
GhostRider88 skrev:
Det ville jeg ikke gjort. Hvis du har den i en pose og det først kommer til fukt så blir det værre å få det tørt. Pluss at forsterkere trenger kjøling (luftsirk)
ja stemmer det. var litt rask i venninga der ja :roll: men jeg ser ikke noe problem med å legge den under setet. er jo ikke et sted det kommer fukt sånn uten videre... jeg har cd-veksleren min under setet og det kommer ikke noe fukt.

#229261  av Sven

GhostRider88 skrev:
Sven skrev:
GhostRider88 skrev: så lenge det ikke er noe hull eller lignede under bile :P så burde det gå bra. Men om du er redd for fukt så kan du pakke forsterkeren inn i plast og legg ledningene ut et hull.
ja stemmer det. var litt rask i venninga der ja :roll: men jeg ser ikke noe problem med å legge den under setet. er jo ikke et sted det kommer fukt sånn uten videre... jeg har cd-veksleren min under setet og det kommer ikke noe fukt.
Det er ikke noe problem. Hadde min der før. Lurt med tanke på kabler også, lett å gjemme de.
Men er jo ikke all verden av plass da. Har sett noen som har skjært ut plass til forsterkeren i teppet. Det er jo flere cm tykt.

#229285  av GhostRider88

Sven skrev:
GhostRider88 skrev:
Sven skrev: Det ville jeg ikke gjort. Hvis du har den i en pose og det først kommer til fukt så blir det værre å få det tørt. Pluss at forsterkere trenger kjøling (luftsirk)
Det er ikke noe problem. Hadde min der før. Lurt med tanke på kabler også, lett å gjemme de.
Men er jo ikke all verden av plass da. Har sett noen som har skjært ut plass til forsterkeren i teppet. Det er jo flere cm tykt.
jeg er av den oppfatningen om at det skal gjøres minst mulig modifikasjoner. blir finest om man ikke gjør slike inngrep som du beskriver. har sett noen som har skjært hull i seteryggen for å få plass til subwoofer :? forferdelig stygt !!

#229291  av perchr

Går nok for under setet tror jeg, blir nok både lettest og fortsatt rimelig bra tenker jeg :D

Den trenger ikke no mer demping i forhold til støt osv forresten?

#229690  av angrykid

GhostRider88 skrev:
Sven skrev:
GhostRider88 skrev: ja stemmer det. var litt rask i venninga der ja :roll: men jeg ser ikke noe problem med å legge den under setet. er jo ikke et sted det kommer fukt sånn uten videre... jeg har cd-veksleren min under setet og det kommer ikke noe fukt.
jeg er av den oppfatningen om at det skal gjøres minst mulig modifikasjoner. blir finest om man ikke gjør slike inngrep som du beskriver. har sett noen som har skjært hull i seteryggen for å få plass til subwoofer :? forferdelig stygt !!
Hehe.. dette var vel meg, og det var kun en test for å se om lyden ble bedre i bilen med hull i setet.. det gjorde i grunnen det, men jeg fullførte aldri prosjektet. Men det fungerer, så om det blir gjort rett, så kan det faktisk bli fint, om man får sydd setene opp igjen på en ordentlig måte. :)

men det finnes mange andre muligheter til å få bra lyd i bilen uten å ødelegge seter til 1500kr :D

#229700  av GhostRider88

angrykid skrev:
GhostRider88 skrev:
Sven skrev: Det er ikke noe problem. Hadde min der før. Lurt med tanke på kabler også, lett å gjemme de.
Hehe.. dette var vel meg, og det var kun en test for å se om lyden ble bedre i bilen med hull i setet.. det gjorde i grunnen det, men jeg fullførte aldri prosjektet. Men det fungerer, så om det blir gjort rett, så kan det faktisk bli fint, om man får sydd setene opp igjen på en ordentlig måte. :)

men det finnes mange andre muligheter til å få bra lyd i bilen uten å ødelegge seter til 1500kr :D
ja det var du det ja som gjorde dette med setene ;) Mente ikke å fornærme noen :roll: Hadde jo blitt fett om du hadde gjort deg ferdig. Men slik som det så ut på bildene med ujevne kanter og skumgummi stikkende ut så var det ikke akkurat vakkert ;) hehe Bra at setene ikke koster mer enn 1500kr da