TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mistet servo

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #226672  av Ã¦len2

Mistet servo etter montering av apexi sprut. Vist jeg ruser motoren opp på turtall kommer servoen sterkere ettervært som turtallet øker! Så servoen er jo operativ, men får tydligvis feil signal fra den nye ECUen.
Har noen erfaring med dette? Eventuelt noen linker til tegninger av ledningsnett over JDM 92mod 3sgte 2gen.
 #227789  av FireWalk

ælen2 skrev:Mistet servo etter montering av apexi sprut. Vist jeg ruser motoren opp på turtall kommer servoen sterkere ettervært som turtallet øker! Så servoen er jo operativ, men får tydligvis feil signal fra den nye ECUen.
Har noen erfaring med dette? Eventuelt noen linker til tegninger av ledningsnett over JDM 92mod 3sgte 2gen.
har ikke noe erfaring med APexi ECUen. orginal ECU mister jo alle sensorene sine og også speed sensor signalet.. Dermed får ikke servostyringen beskjed om å aktivere slik den skal.

Systemet på MR2en er redundant, så om du kobler ut ECUen i det store og det hele vil powersteering-ecu gå i failsafe modus og operere på egen hånd. Bare å kutte ledningen som går fra ecu til powersteering ecuen (var iallefall det jeg gjorde) og det funker fint. Med mindre apexi sprutet har en eller annen måte å styre aktiveringsignalet på da..?

Har du orginal ECU koblet til fremdeles?

.

#228819  av Ã¦len2

Nei no går den på apexi ecu, med org ecu så virker servoen som den skal.
Va bare så rart at servoen virker når motoren har et høyt turtall...