Som nevnt tidligere er jo rust det aller største problemet.
Med targa bør du sjekke for rust rundt targa taket, er vist ett vanlig problem, kanskje gå over med magnet for å sjekke om det er sparklet mye?
30.000 for en 89 mod targa uten rust høres ut som en enormt bra pris, ikke bare er de sjeldne som fy i Norge, men 89 mod skal vist ikke være særlig plaget av andre små feil som de tidligere modellene kan være preget av. Sjekk bagasjeromme(ne) godt for rust, samme med hjulbuer/skjermer, disse har en tendens til å ruste.
Har den god motor, lite rust og det elektriske fungerer så høres det ut som en knall deal. Husk å sjekk ALT av elektronikk; Viskere, vippelyktene, el.speil og vindu om den har, spylervæske osv osv.
Toyota skulle feks ha 4000,- for å fikse viskerene mine (måtte bytte opphenget til staget som går fra viskermotor til viskerene og selve staget. "Mr.T" er dyr!)
89 mod har (som man ikke finner på pre 87mods såfall):
Bedre(større) bremser
Targa (såfall den du ser på

)
Stiligere leppe.
Stiligere luftintak.
Anderledes interiør.
Tror ikke alle pre 87mod har like mye elektrisk.
Sikkert mye annet jeg ikke gidder å lete etter
Det finnes mange sider med lister over ting du bør sjekke, googlet feks denne nå:
http://members.aol.com/mr2mkii/lookfor.htm#mki