TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Trimming av vanlig st185

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #228687  av Gt-4-Ever
 
Har startet med trimming av bilen min, men er usikker på om jeg har alt som trengs for at dette ska være holdbart. Vil ikke ødelegge motoren.

Dette har jeg/er i bestilling:
HKS-Super Power Flow
HKS-FCD
Apexi AVCr1- BC
imotoria eksoanlegg m/xs-power downpipe
NKG- tennplugger -1
Dumpventil av ukjent merke...

Trenger jeg da noe mer?

Målet er ca. 240 hk. Skal ha turbotrykket på 0,8 og 1 bar.

Råd og forslag mottas med takk. Planen var i utgangspunktet å bruke maks 20000,- på motoren.

mvh

Mats
 #228689  av celica_st185
 
Gt-4-Ever skrev: NKG- tennplugger -1
Dumpventil av ukjent merke...

Trenger jeg da noe mer?

Målet er ca. 240 hk. Skal ha turbotrykket på 0,8 og 1 bar.

Råd og forslag mottas med takk. Planen var i utgangspunktet å bruke maks 20000,- på motoren.

mvh

Mats
Håper du med -1 mener 7 er plugg :) skulle ha det du trenger da ja, hadde vært litt morsomt hvis du gikk i en benk etterpå å fikk bekreftet effekten :) helst før og etter måling :)
 #228690  av Gt-4-Ever
 
celica_st185 skrev:
Gt-4-Ever skrev: NKG- tennplugger -1
Dumpventil av ukjent merke...

Trenger jeg da noe mer?

Målet er ca. 240 hk. Skal ha turbotrykket på 0,8 og 1 bar.

Råd og forslag mottas med takk. Planen var i utgangspunktet å bruke maks 20000,- på motoren.

mvh

Mats
Håper du med -1 mener 7 er plugg :) skulle ha det du trenger da ja, hadde vært litt morsomt hvis du gikk i en benk etterpå å fikk bekreftet effekten :) helst før og etter måling :)
en grad kaldere plugger ja. Skal se om jeg får benket den etterhvert. :)
 #228776  av sleeper
 
Gt-4-Ever skrev:
celica_st185 skrev:
Gt-4-Ever skrev: NKG- tennplugger -1
Dumpventil av ukjent merke...

Trenger jeg da noe mer?

Målet er ca. 240 hk. Skal ha turbotrykket på 0,8 og 1 bar.

Råd og forslag mottas med takk. Planen var i utgangspunktet å bruke maks 20000,- på motoren.

mvh

Mats
Håper du med -1 mener 7 er plugg :) skulle ha det du trenger da ja, hadde vært litt morsomt hvis du gikk i en benk etterpå å fikk bekreftet effekten :) helst før og etter måling :)
en grad kaldere plugger ja. Skal se om jeg får benket den etterhvert. :)
husk at ngk sin skala går omvendt vei av andre produsenter... høyere tall er kaldere...

 #228807  av Gt-4-Ever
 
Bestilte hos Neemi, burde bli rett da. :)

 #229021  av Sulun
 
må man plukke av ic for å bytte plugger på cs? ser jævli trongt ut!

 #229027  av csstian
 
Sulun skrev:må man plukke av ic for å bytte plugger på cs? ser jævli trongt ut!
ja du må nok det

 #229060  av Gt-4-Ever
 
Sulun skrev:må man plukke av ic for å bytte plugger på cs? ser jævli trongt ut!
Både på CS og vanlig st185 må du det.

 #229199  av Tomera
 
Jeg tenker på bare og gjøre sånn små BPU med bilen.
Kjører nå 0,9 bar med helt original motor, men DP og eksos vil komme på til våren. Da altså 3'' hele veien.
Men hvis jeg setter på en ct20b turbo, 1,6 mm ståltoppakning og APR studs, vil jeg da kan kjøre 1,1-1,2 bar på bilen og fortsatt holde meg sånn høvelig trygg?
Vil selvfølgelig montere elektronisk trykkjustering før den tid, så normalt sett vil jeg legge meg rundt 0,8 bar.
Vil ikke presse CT26en opp i mere enn 1 bar på maks.

 #229204  av sleeper
 
ja, du greier fint og kjøre på det 1.1-1.2kg med ct20b montert... ( men for og være sikekr ville jeg kansje montert bredbåndslamda for og sjekke at den ikke gå magert.. ( lite trolig men greit og sjekke)