TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilen har stÃ¥tt lenge, hva mÃ¥ taes hensyn til ved start.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #228517  av Sven

Henter muligens MR2'en fra vinterlagring i helga:D
Er det ting jeg bør sjekke eller ta hensyn til?
Bortsett fra oljesjekk og dekktrykk.
Og ossen er det med motoren, hvor lenge bør jeg kjøre den litt pent?
Bør jeg vente til oljeskift?

#228571  av mr2cato

ny og fersk bensin er heller ikke dumt!

#228625  av Sven

Mener jeg fyllte full tank før jeg satt den bort, for å unngå kondens. Men hvis ikke så skal jeg fylle med en gang.

#228649  av mr2cato

Er ikke det beste med bensin som har stått i tanken i mange måneder.
Jeg ville hvertfall kjørt opp den tanken rolig. Fylt ny bensin, kjørt noen mil og deretter skiftet olje og filter ;)
Er sikkert mange som har andre tradisjoner! Men det er min :D

#228732  av Matsern

Jeg ville kanskje dratt motoren noen runder rundt før du startet den, slik at du får litt olje rudt i motoren så det ikke blir en HELT tørr start

#228794  av Sven

Det skal jeg gjøre :D

#228799  av lexusmann

Matsern, hvis du ser etter en fin IS 200 står det en hos Toyota Haugesund..1999 modell Sport...100k kjørt og pris 216k...du ser den på toyota.no...Den har en av selgerne der hatt og jeg VET den er skikkelig tatt vare på... :wink: Nå vet jeg jo ikke hvor i landet du bor, men...

edit:kom jo på nå at det er en del off topic, men håper det går greit... :lol:
Sist redigert av lexusmann den 18 mar 2007 15:21, redigert 1 gang totalt.

#228868  av Neemi

lexusmann skrev:Matsern, hvis du ser etter en fin IS 200 står det en hos Toyota Haugesund..1999 modell Sport...100k kjørt og pris 216k...du ser den på toyota.no...Den har en av selgerne der hatt og jeg VET den er skikkelig tatt vare på... :wink: Nå vet jeg jo ikke hvor i landet du bor, men...
Matsern.....jeg er med på roadtrip om du bestemmer deg for tur ;)

#229282  av BrennaRacing

Fler som har noen smarte ting å gjøre før man starter?? Skal dra ut bilen min på fredag tenkte jeg...

Var å byttet dekk på den i dag, å det har kommet litt rust på skivene, så hjula går ikke helt rundt når jeg dytter på dem...Er det bare å kjøre det bort, eller burde man slipe det bort før man kjører??

Har også fått litt mugg på setene, så da får jeg bare vaske litt :lol:

#229292  av csstian

Rusten på skivene er borte etter en liten kjøretur.Å muggen bør du få bort så fort så mulig,bruk rensemaskin om du har mulighet.