TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Skal jeg kjøpe meg mr2 turbo?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #229198  av milcom
 
Hvis det ikke går å få regget supraen må jeg jo finne meg ny bil! Å fant ut at man trenger jo egentlig ikke å gå lengere en til Mr2 for å finne en heftig bil:)
Men nå har jo jeg litt høyt budsjett i forhold til hva mr2en koster:P
så om jeg kjøper en til 120000 ca (er vel det de ligger på ca?).
så har jeg godt over 100000kr igjen til SNAX:D Hvor mye mr2 får jeg da?:P sånn at jeg kan slå følge med supra eller? Og hvor godt sitter mr2en på vein?:D

 #229212  av jumbo
 
Du kan bygge en hel del MR2 for 220 laken, det er hvertfall sikkert.

100 rekker egentlig rimelig langt til å hvertfall gjøre nogenlunde maks trimming før "innmat" må oppgraderes. Du kommer til omkring 300 hk uten.

Uten at jeg har testet mye mot supra selv, skal jo en mr2 med oppunder 300 gamp akse fra en original tt uten spesielt mye problemer.

Grep får jeg overlate til noen med erfaring fra begge biler. I teorien skal det vel mye til å få en mr2 til å matche en supra i lateral G men om det er umulig eller ei aner jeg ikke.

 #229321  av Larsen
 
jumbo skrev:Du kan bygge en hel del MR2 for 220 laken, det er hvertfall sikkert.

100 rekker egentlig rimelig langt til å hvertfall gjøre nogenlunde maks trimming før "innmat" må oppgraderes. Du kommer til omkring 300 hk uten.

Uten at jeg har testet mye mot supra selv, skal jo en mr2 med oppunder 300 gamp akse fra en original tt uten spesielt mye problemer.

Grep får jeg overlate til noen med erfaring fra begge biler. I teorien skal det vel mye til å få en mr2 til å matche en supra i lateral G men om det er umulig eller ei aner jeg ikke.
Fant bare tall på mk1 mr2 og mk2 supra, men skulle jo tro at de er ganske like.

 #229323  av FireFox
 
mulig det er noe jeg har gått glipp av, men hvorfor får du ikke regga supra`n?

 #229378  av milcom
 
jumbo skrev:Du kan bygge en hel del MR2 for 220 laken, det er hvertfall sikkert.

100 rekker egentlig rimelig langt til å hvertfall gjøre nogenlunde maks trimming før "innmat" må oppgraderes. Du kommer til omkring 300 hk uten.

Uten at jeg har testet mye mot supra selv, skal jo en mr2 med oppunder 300 gamp akse fra en original tt uten spesielt mye problemer.

Grep får jeg overlate til noen med erfaring fra begge biler. I teorien skal det vel mye til å få en mr2 til å matche en supra i lateral G men om det er umulig eller ei aner jeg ikke.
snakker du om 300hester på hjulene nå? hva koster det for ny innmat? ca?
men jeg satser jo litt utseende messig og da:) så alt går nokk ikke til motor med det første:P

 #229379  av milcom
 
FireFox skrev:mulig det er noe jeg har gått glipp av, men hvorfor får du ikke regga supra`n?
Noe om at det ikke er papirer for krasj test av JDM supraer=/

 #229380  av jumbo
 
milcom skrev:snakker du om 300hester på hjulene nå? hva koster det for ny innmat? ca?
Den berømmelige grensa får noe som er rimelig holdbart uten oppgradering av innmat ligger vel et sted imellom 300 motorhester og 300 hjulhester tenker jeg... er sikkert mange meninger om det ute og går, men et sted rundt der er det hvertfall....

Oppgradering av diverse innmat koster jo nødvendigvis vesentlig mer, men litt mer konkrete tall for dette kan du sikkert få fra folk som har litt mer kjøtt på beina her...

 #229381  av hmsilset
 
En mr2 sitter meget godt på veien.Er litt lette fremme,men det er bare kjekt,for det er bedre å kjenne at det begynner å sleppe litt fremme enn at det slipper først bake.Da er det bare å slippe rattet og håpe på det beste :wink: Synes du skal kjøpe deg en jeg.

 #229382  av Larsen
 
Går ann å kjøre opp till 500 whp på den motoren med orginal innmat, men da skal alt gjøres riktig.

 #229413  av jumbo
 
Larsen skrev:Går ann å kjøre opp till 500 whp på den motoren med orginal innmat, men da skal alt gjøres riktig.
Er vel mest av alt et spørsmål om hvor langt man vil tøye strikken og hvor langt unna konstant skruing man ønsker å være

 #229431  av milcom
 
jumbo skrev: Er vel mest av alt et spørsmål om hvor langt man vil tøye strikken og hvor langt unna konstant skruing man ønsker å være
Hehe.. ja, det er jo om å gjøre å skru minst mulig:)

 #229481  av milcom
 
Hva om man vil ha mere en 300hk da? la oss si 400hk:) va må man ut med ca da? og hva trenger man?

 #229484  av Andy_Celica
 
milcom skrev:Hva om man vil ha mere en 300hk da? la oss si 400hk:) va må man ut med ca da? og hva trenger man?
Da beynner det å balle på seg.

En kort samensetting.

Smidd bunndel, bør gjøre noe med toppen (er ikke nødvendig men greit) og større turbo, samt datasprut.

og du bør oppgradere clutch og svinghjul

 #229487  av milcom
 
hmm.. hørtes ikke så ille ut det:) når man først skal påkoste bilen masse penger er det jo like greit å gjøre det skikerlig:P
Clutch kommer jeg til å bytte uansett:)

 #229505  av jumbo
 
Andy_Celica skrev:
milcom skrev:Hva om man vil ha mere en 300hk da? la oss si 400hk:) va må man ut med ca da? og hva trenger man?
Da beynner det å balle på seg.

En kort samensetting.

Smidd bunndel, bør gjøre noe med toppen (er ikke nødvendig men greit) og større turbo, samt datasprut.

og du bør oppgradere clutch og svinghjul
Og ikke minst stempler, råder, veiv etc etc... har inntrykk av at når man først starter på den balletten baller det på seg veldig veldig fort.