TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• RUF Porche pÃ¥ Nurburgring

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#229482  av sindrejl

:shock: :shock: :shock:
 #229486  av jsun

Uuuhhhh..... Dette er jo ALLE "gutters" drøm fra 80tallet.....
Den originale RUF Porsche'n god for over 320km/t
Hmm.. minner meg på at jeg "litt" over gjennomsnittet i alder her inne :wink:

Bilen er bygd på det originale Carerra karroseriet, for å spare luftmotstand, med lav vinge bak, men med en hissig RUF Turbo maskin, mener å huske 450Hk.
Spesiell front /side & bak, også for å få ned luft motstanden, om jeg ikke husker feil, er denne bygd på en 85 mod. Carerra, derfor avviker den designmessig fra resten av de originale Porsche'ne på 80' tallet.

Fronten tok tydeligvis Porsche med seg inn på 90' med Carerra4/2, med små endringer så klart.
Men denne er en original RUF.

Sjåføren er tydligvis vant med en TUNG "rumpe" for det sies at denne bilen er krevende :wink:

"Bilde.... den gule i bakgrunnen"
Vedlegg
gallery%2Fcarpic%20213.jpg
gallery%2Fcarpic%20213.jpg (61.22 kiB) Vist 821 ganger
 #229528  av Andy_Celica

jsun skrev:Uuuhhhh..... Dette er jo ALLE "gutters" drøm fra 80tallet.....
Den originale RUF Porsche'n god for over 320km/t
Hmm.. minner meg på at jeg "litt" over gjennomsnittet i alder her inne :wink:

Bilen er bygd på det originale Carerra karroseriet, for å spare luftmotstand, med lav vinge bak, men med en hissig RUF Turbo maskin, mener å huske 450Hk.
Spesiell front /side & bak, også for å få ned luft motstanden, om jeg ikke husker feil, er denne bygd på en 85 mod. Carerra, derfor avviker den designmessig fra resten av de originale Porsche'ne på 80' tallet.

Fronten tok tydeligvis Porsche med seg inn på 90' med Carerra4/2, med små endringer så klart.
Men denne er en original RUF.

Sjåføren er tydligvis vant med en TUNG "rumpe" for det sies at denne bilen er krevende :wink:

"Bilde.... den gule i bakgrunnen"
Selv om jeg er født sent på 80 tallet så er porsche en guttedrøm som du sier, har altid likt de, men spesielt 84/85 modellen som den på bildet.

Skal uansett ha en meg en Porsche engang. :D

#229538  av Azrael

Den gule!! *sikle* Er det som virkelig er Porshe!!!