TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• girkassen e død...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #229262  av christer

skulle gire opp i 3 gir ida og det var akkuratt som å sette den i fri. stoppet bilen for å få en liten oversikt over hva i HELVETE som hadde skjedd. 1,3 og 5 gir funker ikke. kun 2 og 4 som funker. etter å å ha vingla litt frem å tilbake med girstanga funker ikke en dritt går ikke ann å bevege stanga, står så å si bom fast...
hjelp....
hva har skjedd...????
 #229268  av Ivar

christer skrev:skulle gire opp i 3 gir ida og det var akkuratt som å sette den i fri. stoppet bilen for å få en liten oversikt over hva i HELVETE som hadde skjedd. 1,3 og 5 gir funker ikke. kun 2 og 4 som funker. etter å å ha vingla litt frem å tilbake med girstanga funker ikke en dritt går ikke ann å bevege stanga, står så å si bom fast...
hjelp....
hva har skjedd...????
Vaier.

#229272  av MR2WideBody

Rimelig garanter vaier ja, og hvis ikke jeg husker feil er det vaieren som er til høyre når du sitter i setet, bare følge de bak til girkassa

#229274  av christer

MR2WideBody skrev:Rimelig garanter vaier ja, og hvis ikke jeg husker feil er det vaieren som er til høyre når du sitter i setet, bare følge de bak til girkassa
den som da er festet til selve gir stangen?
hva er skjedd da? har den løsnet/hoppet av?

takk begge to...
trodde kassen hadde gått HELT til hel.....

#229276  av MR2WideBody

Den er det, med en slags banjobolt, men er nok sannsynlig at den har løsnet bak på girkassa, ser det egentlig med en gang. Bare kom deg under bilen, legg deg på ryggen og se rett opp når du er ved eksosmanifolden, da ser du innfestinga en liten tanke til høyre

#229277  av Hobbes

Vaieren ryker. Men den kan også hoppe av i festene.

#229367  av christer

da har eg fått sjekket det og det viste seg at wiren vae røket.
bestiller ny på toyota imorgen og satser på å få orden på det på torsdag.

#229369  av Ivar

Er du sikker på at det er selve vaieren som har røket? Det er sjeldent.

#229372  av christer

han som sjekket dette fitlet frem å tilbake med det feste greiene under bilen og uansett hva han gjorde var det kun den wiren til venstre(når du sitter i setet) som bevegde seg. når han satt den i 1, 3 eller 5 gir kunne vi ta girstangen bakover i 2 eller 4 gir og det var det motstand. men når vi da tok gir spaken frem igjen var det ingen motstand.

#229511  av MR2WideBody

christer skrev:han som sjekket dette fitlet frem å tilbake med det feste greiene under bilen og uansett hva han gjorde var det kun den wiren til venstre(når du sitter i setet) som bevegde seg. når han satt den i 1, 3 eller 5 gir kunne vi ta girstangen bakover i 2 eller 4 gir og det var det motstand. men når vi da tok gir spaken frem igjen var det ingen motstand.
Nå ble jeg overasket over meg sjæl her, da huska jeg riktig at den vaieren er til høyre :lol: :lol: