TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rykking i fuktig vær

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#22938  av chris

henningl skrev:Jeg så topic'en og tenkte "Jesss!! en som har svar på problemene mine??" men neida... har distribuert coil jeg.. eller coilpacks som alpher kaller dem.. :roll:
Hehe. Han på Toyota sa at det kunne neppe være noe annet, i mitt tilfelle altså. Men sånn går det når dere skal ha så avanserte biler ;) :D

#22954  av Kenny

kan jo være fordeler lokket dit også da.. Lett for at det slår sprekker som ikke synes i det, og da blir den også sånn at den fusker når det er fuktig, men i verste fall så starter den ikke....

#22956  av chris

Kenny skrev:kan jo være fordeler lokket dit også da.. Lett for at det slår sprekker som ikke synes i det, og da blir den også sånn at den fusker når det er fuktig, men i verste fall så starter den ikke....
Ja, han nevnte faktisk det også, at det kunne være fordelerlokket, men han mente det var mindre sannsynlig. Så vi ble enige om at jeg bytter kabler først, og ser om det hjelper. Hvis ikke bestiller jeg meg et fordelerlokk. Det har de visstnok på lageret i Drammen ;) Lokket kosta en 6-700 kroner..

#22961  av MR2turbo

Fordeler lokk er hvertfall forbruksvare på motorene våre.. kiipt med sånnt simpelt system...

#22972  av chris

MR2turbo skrev:Fordeler lokk er hvertfall forbruksvare på motorene våre.. kiipt med sånnt simpelt system...
Hvor ofte er det normalt å bytte de da?

#22975  av MR2turbo

er ikke helt sikker, men jeg har kjørt ca 28000km siden jeg byttet sist og nå bør det byttes igjen.. både lokket og rootoren.. rotoren koster kun litt over 100kr...

#22990  av CelicaTurbo

Nå er det spesiellt høy slitasje på 3S-GTE motoren pga at justeringen av tenning går over et større område i grader på denne iogmed at den er turboladet, dess lenger gnisten må "hoppe" fra fordeler til rotor dess høyere er slitasjen.. husker ikke hvor jeg så referanse til det da :)

#22991  av chris

MR2turbo skrev:er ikke helt sikker, men jeg har kjørt ca 28000km siden jeg byttet sist og nå bør det byttes igjen.. både lokket og rootoren.. rotoren koster kun litt over 100kr...
oj, SÃ… ofte ?! :oops:

#23037  av MR2turbo

chris skrev:
MR2turbo skrev:er ikke helt sikker, men jeg har kjørt ca 28000km siden jeg byttet sist og nå bør det byttes igjen.. både lokket og rootoren.. rotoren koster kun litt over 100kr...
Har du byttet ditt før?

#23040  av chris

MR2turbo skrev:
chris skrev:
Har du byttet ditt før?
JEG har ikke byttet det nei. Men husker ikke om de gjorde det på den større servicen jeg hadde i fjor vinter. er jo fort gjort å finne ut av. Er kanskje lurt å bestille et nytt et da? ;)

#23041  av MR2turbo

du kan jo ta det av og se om det er mye irr på kontaktene først...

#23042  av chris

MR2turbo skrev:du kan jo ta det av og se om det er mye irr på kontaktene først...
Ja, det skal ikke være så vanskelig jobb ;)

Er vel bare de to skruene, er det ikke?

Skal sjekke i morra, så får du evt se bilde hvis det er noe å se :)

#244055  av Sven

Hva skjedde a Chris. Hvis du husker det da :wink:

#244624  av chris

Sven skrev:Hva skjedde a Chris. Hvis du husker det da :wink:
Hmm.. er bare 4 år siden jo :P

Det ble vel byttet kabler og alt ble bra, om jeg ikke husker helt feil. Fordelerlokket ble byttet ikke så lenge etterpå :)

#244627  av Sven

Thx, var det jeg tenkte