TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christians mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#229483  av Christian

Da har D2 demperene kommet :D De monteres til helga

Endte også opp med å kjøpe en Border front i går kveld... Om, og når den monteres får jeg se på... Har noen små ideer til div modifikasjoner på den :)

Satser på å begynne på ny midtkonsoll i morgen kveld.
Vedlegg
De ser i alle fall bra ut, håper de fungerer bra også :)
De ser i alle fall bra ut, håper de fungerer bra også :)
HPIM1467.JPG (53.43 kiB) Vist 1791 ganger
Nye coilovere.
Nye coilovere.
HPIM1466.JPG (108.89 kiB) Vist 1798 ganger
Ett t-stykke jeg fikk laget i går. For bensintrykk.
Ett t-stykke jeg fikk laget i går. For bensintrykk.
HPIM1465.JPG (45.09 kiB) Vist 1756 ganger

#229503  av jumbo

De funker sikkert fint de :D

Vesentlig lenger fjærer enn på tein ser det ut til.

#229572  av sleeper

Christian: Ikke bruk det t stykket der.. ( det er for lite riller i det til at det er trykt...)
ta heller og legg noen kr i det og få presset tefolon eller bensinslanger av GOD kvaitet med høytrykks koblinger!
er ikke værd og spare noen kr på bensinslanger! ( bensin brenner bra!)

og bruke slangeklemmer på trykkdelen av bensinsystemet er IKKE bra!

#229589  av Mr2 Mk2

Stilig de coiloverne, hadde det ikke vært for at idioten meg forhåndsbetalte senkesettet så hadde jeg kjøpt slike selv :cry: Border front ja,hmmm :lol: Da skal du vel ikke ha min da ? :P Eller skal du ha en til herjingen din også? :lol:

#229604  av Christian

sleeper skrev:Christian: Ikke bruk det t stykket der.. ( det er for lite riller i det til at det er trykt...)
ta heller og legg noen kr i det og få presset tefolon eller bensinslanger av GOD kvaitet med høytrykks koblinger!
er ikke værd og spare noen kr på bensinslanger! ( bensin brenner bra!)

og bruke slangeklemmer på trykkdelen av bensinsystemet er IKKE bra!
Så du tror ikke det holder...? Dette vil jo være mye bedre enn det jeg har brukt tidligre :lol: Men hører hva du sier, skal tenke litt på det

#229607  av Christian

Mr2 Mk2 skrev:Stilig de coiloverne, hadde det ikke vært for at idioten meg forhåndsbetalte senkesettet så hadde jeg kjøpt slike selv :cry: Border front ja,hmmm :lol: Da skal du vel ikke ha min da ? :P Eller skal du ha en til herjingen din også? :lol:
Planen er å ha en org front også ja, skal prøve å lage ett hurtigfeste. Kommer ikke til å montere borderfronten på en stund ennå tror jeg, så din vil være grei i mellomtiden :) Dessuten kommer den nye tidligst om 1mnd (Antagelig mer :lol: ) Tror forresten en jeg kjenner skal til Bergen i helga, så han kunne plukket den opp da, men det må bekreftes.

Begynner jo å bli endel border på bilene nå, men jeg bestillte jo ett komplett kit for noen år siden som aldri kom, etter at jeg hadde betalt det gikk firmaet konkurs :evil: Så noe copycat stempel skal jeg ikke ha :P

#229642  av jumbo

hermegås hermegås :lol:

(sorry, lamt som faen men klarte ikke la være)

#229740  av Mr2 Mk2

Christian skrev:
Mr2 Mk2 skrev:Stilig de coiloverne, hadde det ikke vært for at idioten meg forhåndsbetalte senkesettet så hadde jeg kjøpt slike selv :cry: Border front ja,hmmm :lol: Da skal du vel ikke ha min da ? :P Eller skal du ha en til herjingen din også? :lol:
Planen er å ha en org front også ja, skal prøve å lage ett hurtigfeste. Kommer ikke til å montere borderfronten på en stund ennå tror jeg, så din vil være grei i mellomtiden :) Dessuten kommer den nye tidligst om 1mnd (Antagelig mer :lol: ) Tror forresten en jeg kjenner skal til Bergen i helga, så han kunne plukket den opp da, men det må bekreftes.
du gir bare en lyd når du vet noe du :)
Christian skrev:Begynner jo å bli endel border på bilene nå, men jeg bestillte jo ett komplett kit for noen år siden som aldri kom, etter at jeg hadde betalt det gikk firmaet konkurs :evil: Så noe copycat stempel skal jeg ikke ha :P
Var ikke akkurat "første mann til mølla" jeg heller :roll: , det er jo dumt at så mangen har fronten, men markedet flyter ikke akkurat over av aktuelle alternativer :P Dumt at det er "umulig" å få tak i bomex. :(

#229744  av Christian

Synes border er finere enn bomex jeg da, så er fornøyd likevel. Men planen er uansett å kappe litt i den, så vi får nå se hvordan det blir seende ut tilslutt :)

#229801  av Christian

Har hatt ett lite støpe prosjekt i kveld, men det gikk dritt. Jeg vet jo egentlig at det ikke går å støpe for mye i en smell, men likevel prøver jeg :lol: Blir nok litt pussing nå ja, bra vi har skikkelig pusseutstyr!
Vedlegg
HPIM1468.JPG
HPIM1468.JPG (427.04 kiB) Vist 1769 ganger

#229867  av mr2cato

Christian skrev:Har hatt ett lite støpe prosjekt i kveld, men det gikk dritt. Jeg vet jo egentlig at det ikke går å støpe for mye i en smell, men likevel prøver jeg :lol: Blir nok litt pussing nå ja, bra vi har skikkelig pusseutstyr!
hehe. :P

ble en liten "boble" der ja :D

#230337  av Christian

Da er det gjort litt til.

Har byttet olje på girkassa, hatt på kjølevann på motoren og luftet denne. Koblet til t-stykket til bensinslangen (Satte den på og dro det jeg greide uten at den flyttet på seg.)

Har også montert coiloverene og byttet krengestag forran, samt snudd det jeg monterte feil vei bak. Eksosen er satt på igjen og bilen startet tvert 8)

Bomma stygt på høyden forran, så må ta igjen denne. Ikke mye smart med 10cm høyere front :lol:
Vedlegg
Coilover forran
Coilover forran
HPIM1475.JPG (510.41 kiB) Vist 1757 ganger
Ny coilover
Ny coilover
HPIM1473.JPG (621.32 kiB) Vist 1760 ganger
Gammel demper
Gammel demper
HPIM1472.JPG (603.9 kiB) Vist 1755 ganger

#230339  av Christian

Har forresten en liten sak bak...krengstaget tar borti demperen, bare litt, men det kan ikke være riktig at det er slik...? Andre her som har erfart dette?
Vedlegg
HPIM1482.JPG
HPIM1482.JPG (322.01 kiB) Vist 1756 ganger

#230683  av Christian

Hehe, lenkearmen er jo også justerbar, og må vel ikke nødvendigvis være like lang som orginalt :lol: Problem løst.

Instillingene av coilovere er spenstige greier... Spesiellt om man "regner med" at innstillinger kan gjøres i store hopp. Bilen er nå 2cm høyere bak enn forran :P En prøvetur måtte jo til og forventningene var store...Bilen er stiv som en traktor, helt sant, den var helt jævelig å kjøre :lol:

Småhoppet nedover veien og ventet når som helst at hele bilen skulle dette ifra hverandre. Det hjalp jo ikke akkurat at den ødelagte fronten subbet asfalten bare bilen så en liten dump, men innerskjermene er også ødelagte så de henger og slenger. Siden jeg knapt nok fikk pekefingeren imellom dekk og skjerm ble det jo litt lyd herifra også. På toppen av det hadde jeg greid å bøye ene bremseskjoldet bak, slik at det subbet i bremseskiva. Fikk noen rare blikk av gående langs veien :lol: (Manglet også motorlokk og bagasjelokk)

For å være litt seriøs. Bilen går som ei klokke, coiloverene må justeres inn av noen som kan det, det samme med krengestaga (For den er ille å kjøre nå), clutchen fungerer fint og girkassa er i god stand. Sperra la igjen en lekker 30m lang stripe midt i reviret mitt :mrgreen:

Fikk også den nye/gamle fronten fra Jostein i går :)

#230686  av Christian

Dette er hva isbanekjøring kan gjøre med bilen din :lol:
Vedlegg
HPIM1479.JPG
HPIM1479.JPG (702.64 kiB) Vist 1754 ganger
Flott front gitt
Flott front gitt
HPIM1477.JPG (578.09 kiB) Vist 1756 ganger
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8