TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lette vekt pÃ¥ Celica Gt4

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #226009  av RonnyB

Tenker på tidlig nittitals typen med vippelykter.
Først og fremst er det riktig at de veier 1460kg?
Hvordan er mulighetene for å få tak i ferdig helbur til disse bilene?
Bøttestoler og belter er vel universalt så det burde jo ikke bli noe problem. Støydemping kan jo være greit å ha når bilen skal brukes til daglig.
Andre tips?

#226100  av Sulun

har sett bur til 11000 til den bilen. tror d var på kollevold jeg så d
 #226217  av defred

RonnyB skrev:Tenker på tidlig nittitals typen med vippelykter.
Bøttestoler og belter er vel universalt så det burde jo ikke bli noe problem. Støydemping kan jo være greit å ha når bilen skal brukes til daglig.
Andre tips?
Skal du bygge bur til bilen så ta kontakt med meg så skal jeg få ordnet det! Der hvor jeg leier verkstedsplass produserer de bur til biler.
 #226306  av sleeper

defred skrev:
Andre tips?
Skal du bygge bur til bilen så ta kontakt med meg så skal jeg få ordnet det! Der hvor jeg leier verkstedsplass produserer de bur til biler.
tar de for det da?

#226348  av Rømmling

og svaret på vekta på disse bilene.. JA de er så tunge
MK5 (90-93) gti ca. 1250kr GT4 ca. 1500

#226360  av Elzin

må da være andre måter å få ned vekta på. men går vell utover prestasjonen, har lest om en som fjernet noe i fronten, en bjelke, sikkert ikke lurt, men funket vist...

er det egen tank til vindus spyleren bak? hvis ikke kan jo alt som heter vindus viskere osv + den fjernes.

carbon panser, og du kan sikkert få laget ett bagasje lokk i glassfiber!
karosseriet er det mest å spare på..
så om du finner carbon deler så er det vekt å spare der...
batteri kan fås av lettere type. om du bare går over bilen med god fantasi finner du nok mye du kan gjøre, så visker du ut det som er vanskelig eller umulig å la seg gjøre ;)
 #226418  av defred

sleeper skrev:
defred skrev:
Andre tips?
tar de for det da?
Skal høre med han i kveld, men prisen er vell litt hva slags bur du skal ha. Hvor mye rør, om det skal være sveiset eller skrudd osv.
 #226421  av sleeper

defred skrev:
sleeper skrev:
defred skrev: Skal du bygge bur til bilen så ta kontakt med meg så skal jeg få ordnet det! Der hvor jeg leier verkstedsplass produserer de bur til biler.
tar de for det da?
Skal høre med han i kveld, men prisen er vell litt hva slags bur du skal ha. Hvor mye rør, om det skal være sveiset eller skrudd osv.
sjekk pris po sveiset halvbur da.... :D
 #227294  av defred

Prisen for et halvbur er ca 2000,-.
Ta kontakt med Jan på Autosafe så hjelper han dere.
http://www.auto-safe.no/

#229559  av larsst185

fikk en ide idag ang letting av vekt.Om man er god å sveise alu så hadde man spart MYE vekt på å sveise hele bakstillinga,altså den delen som diffen bak ligger i,i aluminium.den er seriøst så jævla tung at to voksne karer har seriøse problemer med å manøvrere den.

#229575  av sleeper

larsst185 skrev:fikk en ide idag ang letting av vekt.Om man er god å sveise alu så hadde man spart MYE vekt på å sveise hele bakstillinga,altså den delen som diffen bak ligger i,i aluminium.den er seriøst så jævla tung at to voksne karer har seriøse problemer med å manøvrere den.
høres ut som en veldig bra ide!
litt rart det ikke er noen firma som lager dette?

jeg harikke mulighet til og lage noe sånnt selv, men hadde vært MEGET int i og kjøpe det hvis jeg finner noen som selger...

#229576  av larsst185

ja,burde jo bare være snakk om å lage en jigg etter den originale for så å lage en i alu.Vet ikke om du har prøvd å løfta den men fy f.. den er svintung...