Ombygging av mr2'en, og ting å kontrollere før kontroll på biltilsynet;
* Sjekke parklys/ kjørelys/ blinklys
* E - merkede bilbelter
Sjekke parklys/ kjørelys/ blinklys
Amerikanerene har ikke hvite parklys slik som i norge, men oransje. Dette kan man ordne ved å bytte til en todelt lykt fremme(, en del oransje mot toytota emblemet og en del hvit mot det oransje deksjelet). Den gamle lykten er helfarget oransje, og har en lykt, med en TO-POLET pære.
Amerikanerene har også ett oransje farget kjørelys på siden også, som kan kobles om til sideblinkere. Dette er bare å paralellkoble med blinklysene i fronten.
I Norge er det heller ikke lovelig å bruke mer enn 3 front lys samtidig (Vippelyktene, sprederene og parklys), så man burde også koble om slik at man ikke bruker spredere og vippelyktene samtidig. Det er også en fordel å kunne ha ett valg der man kjører med spredere istede for vippelyktene, da de er lite erodynamiske, bruker mer strøm, dyrere å erstatte ved evt. steinsprut etc. og er styggere? Jeg for min del har blitt forelsket i vippelyktene mine, og bruker dem så fort det mørkner.
E - merkede bilbelter
For å registrere en amerikansk bil, under unntaksloven, må den også ha godkjente bilbelter. Enkelte amerikanske bilbelter bruker ett pendel system, som gjør at når det oppstår store G- Krefter i en bil ved en kollisjon, vil en mekanisme gjøre så den låser bilbeltet, i motsettning til Europa godkjente bilbelter, som låser først når bilbeltet får ett litt kraftig napp.
*Under construction* Trenger dere bilder, evnt koblingskjema?
* Sjekke parklys/ kjørelys/ blinklys
* E - merkede bilbelter
Sjekke parklys/ kjørelys/ blinklys
Amerikanerene har ikke hvite parklys slik som i norge, men oransje. Dette kan man ordne ved å bytte til en todelt lykt fremme(, en del oransje mot toytota emblemet og en del hvit mot det oransje deksjelet). Den gamle lykten er helfarget oransje, og har en lykt, med en TO-POLET pære.
Amerikanerene har også ett oransje farget kjørelys på siden også, som kan kobles om til sideblinkere. Dette er bare å paralellkoble med blinklysene i fronten.
I Norge er det heller ikke lovelig å bruke mer enn 3 front lys samtidig (Vippelyktene, sprederene og parklys), så man burde også koble om slik at man ikke bruker spredere og vippelyktene samtidig. Det er også en fordel å kunne ha ett valg der man kjører med spredere istede for vippelyktene, da de er lite erodynamiske, bruker mer strøm, dyrere å erstatte ved evt. steinsprut etc. og er styggere? Jeg for min del har blitt forelsket i vippelyktene mine, og bruker dem så fort det mørkner.
E - merkede bilbelter
For å registrere en amerikansk bil, under unntaksloven, må den også ha godkjente bilbelter. Enkelte amerikanske bilbelter bruker ett pendel system, som gjør at når det oppstår store G- Krefter i en bil ved en kollisjon, vil en mekanisme gjøre så den låser bilbeltet, i motsettning til Europa godkjente bilbelter, som låser først når bilbeltet får ett litt kraftig napp.
*Under construction* Trenger dere bilder, evnt koblingskjema?
Sist redigert av OrIoN89 den 21 mar 2007 19:38, redigert 1 gang totalt.