TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Feil pÃ¥ eu, eksos verdier

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #227943  av Shyggen
 
Fikk no feilmålinger ved besiktning(eu-kontroll)

CO - 0,4 (0,5)
Co 2500 - 0,8 (0,3)
HC - 112 (100)
Lambda - 1.03 (0,97-1.03)

Og tips om at catten kunne være tatt kveld, noen plass man får
tak i en 3" racecat i norge? noen tips?

Samt, er det noen andre som kan tenke seg noe annet som kan
være feil?

Mvh Raymond R.

 #227947  av sleeper
 
kj;rte du bilen GOD og varm rett før du tok målinga?
hvis du ikke gjorde det så er sansynligheten stor at du klarer testen hvis du gjør det...

 #227965  av Kilgallon
 
Racecat erstattere får man kjøpt på Torshov.

 #228029  av Shyggen
 
Tok en ohm test på lambdasonden.. :\ visste 0ohm mellom 2 a pinnan.. og eller var det ingen kontakt på de andre... å ifølge TSRM skulle denne i prime condition vise 3-3.6Ohm ellno.. noen invendinger på det?
 #228151  av steff-mk3
 
beste måten å teste ei lamdasonde er å bruke eit oscilloskop. race katt får du kjøpt på vango feks.

 #229150  av Shyggen
 
Ifølge toyota så va lambda i orden.. visste forsjellige verdier ettersom man regulerte på gassen.. osv..

Bilen har helt ok CO ved tomgang.. men, når de skal ta 2500rpm testen går det åt helvette som söta bror sir :)

Noen som har tips til hva dette kan være? har sett etter eksos lekasjer men, kan ikke se antydning til sot i noen a skøytene.. som man kommer til væffal..

Trur dere det kan være katalysatorn? sku nesten tru det va mye dårligere utfall på co viss den var brent.. eller kaputt..

Er imontert Apexi AFM i bilen, mulig jeg skulle vært å benka å fått justert den inn.. nå står den bare til pynt.. :S

 #229155  av sleeper
 
Shyggen skrev:Ifølge toyota så va lambda i orden.. visste forsjellige verdier ettersom man regulerte på gassen.. osv..

Bilen har helt ok CO ved tomgang.. men, når de skal ta 2500rpm testen går det åt helvette som söta bror sir :)

Noen som har tips til hva dette kan være? har sett etter eksos lekasjer men, kan ikke se antydning til sot i noen a skøytene.. som man kommer til væffal..

Trur dere det kan være katalysatorn? sku nesten tru det va mye dårligere utfall på co viss den var brent.. eller kaputt..

Er imontert Apexi AFM i bilen, mulig jeg skulle vært å benka å fått justert den inn.. nå står den bare til pynt.. :S

hm... hva med og fylle på litt e85 da? er lettere og komme igjenom kontrollen med e85 på tanken.. ( ikke dra på med det uten og justere opp bensinmengden med ca 30% men det burde gå greit og kjøre ROLIG med det til der du godkjenner den...)
(kan kansje i første omgang prøve med 50% e85?
 #229160  av Rømmling
 
steff-mk3 skrev:beste måten å teste ei lamdasonde er å bruke eit oscilloskop. race katt får du kjøpt på vango feks.
alle ha jo et oscilloskop stående tilfelle man skal sjekke Landasensoren.
oscilloskop er jo ikke no man har da.
men ja mange ting som oscilloskop er det eneste som funker for å sjekke med ja.

 #229237  av Shyggen
 
Sleeper: joda, blanda inn litt E85 i tanken.. men, va jo så lur :D kjøre nesten allti med full tank på bilen :D så måtte kjøre som en idiot dagen før.. fikk bare brukt opp nokk til ca.12liter E85.. å det hadde ikke så mye innvirkning..

Men, tenke prøve det som et nødstilfelle ved nykontrollen.. om jeg ikke finner noe annet feil på bilen før det.. ska bytte plugger å litt sånt smått å..

Justin Case :)

 #229759  av Shyggen
 
nå fant jeg feilen.. catten min er tom inni :) noen som har en orginal liggende? faen ikke ille verdier det dær da :) med tanke på at det ikke er
cat på bilen :) nesten godkjent :) ifølge norske lover å regler hadde den vært godkjent med gooood margin :)

 #229763  av sleeper
 
Shyggen skrev:nå fant jeg feilen.. catten min er tom inni :) noen som har en orginal liggende? faen ikke ille verdier det dær da :) med tanke på at det ikke er
cat på bilen :) nesten godkjent :) ifølge norske lover å regler hadde den vært godkjent med gooood margin :)
er det enda strengere i sverige?

 #229767  av sleeper
 
Shyggen skrev:Mye strengere ja, på avgass.. hc må være 100, jeg hadde 112? 115.. i norge må hc være under 250? eller 300..
jaja, er vel noe EU greier det da! :lol: ( er ikke spess fan av EU kan du si...)