TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Skjørtebank-borre opp?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #229885  av Mr2Even

Jeg har nok fått skjørtebank :? Det er undertrykk i motoren, ulyd når den er kald og den akselrerer dårlig (Ventlilene er helt fine/ikke for stor klaring) Snakket med en på sylinderservice og han sa jeg kan borre opp og sette inn 1mm større stempler. Går dette bra tro? Det var visst 8 eller 6 mm til kjølekanalene..
Sist redigert av Mr2Even den 22 mar 2007 22:15, redigert 1 gang totalt.

#229895  av Mr2Even

Jeg tenkte å trimme litt i tillegg. Kan nye kamaksler , stempler og justerbare kamdrev fås kjøpt som komplette kit ? Når man gjør dette, trenger man da å bytte veiv, rådelagre og div også, for at det skal holde ? Må sies at motoren bare har gått 65000 etter full overhlding..

#229923  av Larsen

Husker aldri om du har na eller turbo. uansett så skal det mye hk til før veiva må byttes på begge to. Veiv og rådelager er greit å bytte da først motoren er tatt ifra hverandre, samt å måle den. Hvis jeg husker riktig så kommer de smidde stemplene i .020 og .040 oversize altså ca 0.5mm og 1mm.

#229924  av mr2cato

han har NA

#229951  av Mr2Even

Larsen skrev:Husker aldri om du har na eller turbo. uansett så skal det mye hk til før veiva må byttes på begge to. Veiv og rådelager er greit å bytte da først motoren er tatt ifra hverandre, samt å måle den. Hvis jeg husker riktig så kommer de smidde stemplene i .020 og .040 oversize altså ca 0.5mm og 1mm.
Jeg har na! :wink: ok.. hvor mye større blir volumet visst man borrer opp til ca 1mm større stempler ? 0,2 liter større?

#229952  av Larsen

Tror det er snakk om 43cc isåfall så du tjener nok ingen hk på det.