TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• grill og senkesett

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #225843  av Neo

Hei. var mange emner om dette men jeg starter bare ett nytt. Har en IS200 2000 modell. Driver og ser etter ny grill til bilen, var på ebay og så og der fant jeg en del ja. Spurte selgeren om denne http://cgi.ebay.com/ebaymotors/01-05...QQcmdZViewItem ville passe min bil siden det står fra 01-05 modeller og det ville den ikke ifølge han.

Noen her som vet om den vil passe? Etter det jeg finner ut vil den passe for jeg ser ingen forskjell på en 00 og en 01 mod. Trenger jeg bytte demperne om jeg setter på bare fjærer fra TTE som senker 30 mm?

#225845  av csstian

Du trenger ikke bytte demperne når du skal senke 30mm. Jeg trudde alle modelene til is var like karosserimessig.

#225848  av Neo

Akkurat da vet jeg det:)..

Ja det jeg og finner ut, har sendt mail til lexus norge og spurt dem, skal passe sier de. Har spurt på bilforumet, sikkert mange av medlemene der er her og. Men noen der sier de skal passe. Men virker som det fremdeles er usikkerhet på dette :(

#225851  av tunamgu

På ebay uk så selges sånne grill til is200 og is300,så det skal passe om hverandre.Du behøver bare å bytte fjær,ikke demper.Billigere.

Hvis du er usikker enda,så kan du spørre http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/

#225853  av Neo

mhm, har sett både på ebay i usa og england. Finner det veldig rart at grillen koster 30-40 dollar i usa og her på streetdesign.no koster den 3000..

Bilen min er en standard is utgave, ikke noe sportsutgave. 30mm senking skulle vell bli bra, hva mener du tunamgu?:)

#225861  av tunamgu

Kjøp grill der det er billig(usa) hvis du vet hvordan du unngår mva og fortolling.

Jeg har vanlig is og senka den med eibach(samme som TTE) 30mm,men jeg må vente noen uker til fjærene har satt seg.Håper den blir lavere enn det er nå.

#225865  av Neo

nå fant jeg griller på ebay uk.. liten prisforskjell der ja, da blir det en bestilling snart:).. Venter på tekstilmatter som er underveis.

Okej, tar vell en stund ja til de setter seg. Regner med at 30mm skulle bli bra nokk. Noen her inne som skal på sommertreffet?

#225948  av Neo

foresten, når det gjelder disse kompressor kitene. Må man gjøre forandringer på motor eller er det bare og sette kitet på så er alt iorden?

Ifølge det jeg har lært må man bytte til lavkompresjonstempel om man monterer turbo, er det samme med kompressor og? har litt lyst og sette på kompressor

#225984  av tunamgu

TTE kompressor koster 2000£ sist jeg så på ebay,så tror ikke det er så lønnsomt.

#229092  av galx

Hei Neo.

Du, lurte på en ting.. Er det turtellern din du har bilde av som profil-ikon :?: Eller er det turtellern til en IS300 :?: La merke til et turtall på nesten 9000 rpm.. :?: :P
Har flere ganger lurt på om det ikke lot seg gjøre å få et "litt" høyere turtall. Da tenker jeg på maks 7000 rpm. Det sies at IS200-motoren skal klare dette fint..noen som vet noe om dette :?:
 #229537  av bilbyttern

nå snakker vi senking :lol:
Vedlegg
174.jpg
174.jpg (41.59 kiB) Vist 1981 ganger
79.jpg
79.jpg (144.29 kiB) Vist 1990 ganger

.

#229960  av Neo

galx:

nei er ikke min turteller, var noe jeg fant på nettet. ja la merke til det jeg og at den gikk til 9000 rpm. Tror det er til en IS300 ja.. ja den tror jeg den takler fint, er jo en turtallsmotor.. trives best mellom 5500 til 7000 rpm:)... og for en vakker lyd og da, er som for musikk for meg:)

#229962  av csstian

Ser etter at jeg montert kompressor hvis du ikke følger med turtelleren så er du på turtalssperra med en gang.Merker ikke så godt lydmessig i kupeen at du nermer det rødstreken,kjenner bare bilen begynner å nykke.Trudde første gang jeg prøvde bilen at den fusket.Så hadde ikke gjort noe om turtelleren gikk til 9000.

.

#229968  av Neo

hehe, høres gøy ut.. tipper det går unna med kompressor ja, er så dyrt men det frister. men høres rart ut, man merker og hører motorlyden når den nermer seg 7000 rpm. må man bytte ut deler om man ettermonterer? girkasse og bremser tåler vell den oppgraderingen?

#229979  av csstian

Når man har kjørt litt så lærer man å høre det.Men i begynnelsen var det ikke så lett.Kommer ganske mye fortere opp til turtalssperra nå enn før.Nei alt tåler oppgradering til kompressor.Men tenker jeg må bytte til litt sterkere clutch etterhvert.