TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gode erfaringer med D2 coilovere?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #230323  av ErikG

Er det noen her som har førstehånds gode erfaringer med D2 coilovere? Har det selv på Celicaen, men er ikke helt fornøyd. Lurte på å montere det på Yarisen til dama, men gidder ikke montere noe som bare går i filler.

#230326  av Christian

Har akkurat montert mine, men har ikke prøvd de ennå...Hva er det du ikke er fornøyd med?

#230327  av ErikG

Kom klunking i forstillingen min etter at jeg monterte dem. Har skiftet alt annet i forstillingen nå så det må være fra dem.

#230343  av Christian

Monterte du de etter instruksen? Tenker da på høydereguleringen. Skal visst være viktig å ikke presse inn fjæra...

#230344  av ErikG

Jepp.

#230354  av donk2k

Jeg mener jeg opplevde reduksjon i klukking da jeg "for-spennte" fjærene litt. Dvs. strammet de en del slik at jeg nesten ikke klarte å vri de rundt for hand. Hadde klukking i mye rart så jeg er ikke helt sikker. Men jeg mener uansett at det ikke er bra om fjærene ligger "løst"...

#230356  av Christian

Jeg har også spent opp mine for hånd, om det er feil begynner jeg å lure :)

#230370  av ErikG

Jeg strammet dem opp så de akkuratt ikke hade noe slakk. Har gjort likt på alle 4, men den foran til venstre lager lyd. Prøvd både å starmme og slakke på fjæra

#244587  av A_hjelme

Har samme problemet jeg og...
Klunker når jeg svinger.
Har selv litt forspenn på fjøra.
Noen som har funnet ut noe mer??

#244732  av Andy_Celica

Mine funker veldig bra, er fornøyd med de ihvertfal, har ingen klunke lyder eller noe slikt, jeg stramma slik at jeg klarte å snurre fjæra rundt for hand.