TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• For bred dekk?is200 *LØST*

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #230201  av tunamgu

Har 225/45/17 på original femeiker lexus felger.Ved fullt rattutslag til venstre så subber høyredekka inn i dekselet innerst inne under buen.Dette synes jeg er veldig rart.
Sist redigert av tunamgu den 26 mar 2007 14:11, redigert 1 gang totalt.

#230219  av Matsern

Det sitter 215-45-17 på min nå, jeg merker ingenting, men det er jo en liten forskjell der da.

FÃ¥r se hvordan det blir med 225-40-18 snart :twisted:

#230231  av csstian

Innerskjermen har kanskje løsnet? Skal ikke subbe bortig noen plass men orginalfelgene.Har nu 235/40-18 på min å det går bare fint

#230236  av tunamgu

FÃ¥r sjekke omigjen da.

#230237  av csstian

Om du ikke ser neo feil der.Kan du ta en varmluftspistol å varme innerskjermet til plasten blir myk,så forme den slik at det ikke tar i noen plass

#230243  av galx

csstian skrev:Innerskjermen har kanskje løsnet? Skal ikke subbe bortig noen plass men orginalfelgene.Har nu 235/40-18 på min å det går bare fint
Sitter faktisk å lurer på om jeg skal gå i fra 225 (225x18x35) til 235 på bakdekka mine. Tenkte rett og slett jeg måtte høre med noen som har det om det kom til å "gå greit"..? Setter på D2racing coilovers når jeg skifter til sommerdekk slik at den blir litt lavere enn orginalsenkingen.

Har du måtte valse ut skjermene dine, eller kan du kjøre med det uten problemer ? ?

#230245  av galx

csstian skrev:Innerskjermen har kanskje løsnet? Skal ikke subbe bortig noen plass men orginalfelgene.Har nu 235/40-18 på min å det går bare fint
Sitter faktisk å lurer på om jeg skal gå i fra 225 (225x18x35) til 235 på bakdekka mine. Tenkte rett og slett jeg måtte høre med noen som har det om det kom til å "gå greit"..? Setter på D2racing coilovers når jeg skifter til sommerdekk slik at den blir litt lavere enn orginalsenkingen.

Har du måtte valse ut skjermene dine, eller kan du kjøre med det uten problemer ? ?

#230257  av csstian

Nei har ikke valset noe så om innpresset er rett så går det bare fint.Bilen er senket 30mm

#230369  av galx

Hmm.. Okej. Får prøve å "måle" meg ut og se hva jeg har å gå på utover 225-bredden jeg har per i dag. Har jo litt lyst på fetere hjul da, hehe.

#230510  av Baba

Hei tunamgu : )
Har du funnet ut hva som er feil, siden det tar borti. Vurderer å kjøpe 225/45/17 dekk jeg også.... Men hvis det subber så dropper jeg det. og kjøper 215/45/17 som er orginalt......

#230528  av tunamgu

Har ikke fått tid enda.Men det subber(kommer borti plastikken innerst) bare når jeg rygger...hehe.Skjønner ikke hvorfor.

#230550  av rx300

tunamgu skrev:Har ikke fått tid enda.Men det subber(kommer borti plastikken innerst) bare når jeg rygger...hehe.Skjønner ikke hvorfor.
Hvis det er noen trøst så gjør min akkurat det samme... med 215/55-16 dekk på originalfelg (nye Nokian RSI) Har ikke tenkt så mye over det egentlig, siden det bare er hvis jeg rygger med full sving..

#230563  av tunamgu

Skjer på din og?Haha,trodde det bare var min bil.Litt flaut at alle snur seg når jeg rygger.

#230572  av galx

tunamgu skrev:Har ikke fått tid enda.Men det subber(kommer borti plastikken innerst) bare når jeg rygger...hehe.Skjønner ikke hvorfor.
Heh.. har faktisk akkurat samme problemet. Kun når jeg rygger.. Kjører med 215 X 17 X 45(vinterhjulene). Har lagt meg under for å se hva det kan være, og ser at hvis jeg legger helt om, gnager innsiden av dekket mot et stag. Felgene er orginale Lexus, samt dimmensjonen, slik at det i utgangspunktet ikke skal la seg gjøre..
Sist redigert av galx den 26 mar 2007 21:34, redigert 1 gang totalt.

#230574  av galx

Baba skrev:Hei tunamgu : )
Har du funnet ut hva som er feil, siden det tar borti. Vurderer å kjøpe 225/45/17 dekk jeg også.... Men hvis det subber så dropper jeg det. og kjøper 215/45/17 som er orginalt......

Går fint å kjøre med 225X18X35. Har det selv, uten at det subber. Bilen er i tilegg senket. Tror det må ha noe med innpresset på felgene å gjøre hvis det subber på 17" 225-dekk. Mulig du løser problemet med å gå ned i profil...? Prøv 40 eller 35 :-)