TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Superøkonomisk!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #227781  av Mr. 1

Min Mr2 Mk1 er en fantastisk bil. Uansett hvor hardt man trykker på gassen så lyser economy lyset alltid grønt :D hehe

Men seriøst hvorfor? :shock:

#227920  av Krabbe

Veeeldig vanlig problem, vakum-sensoren eller en løs/lekk vakumslange er som oftest løsningen. Min er også veldig økonomisk, har ikke orket å fikse det enda :P

#228003  av girliegirl

Sånn er min mr2 å. Hvor sitter vakuumslangen eller sensoren på en mr2 mk1? noen som vet??

#228212  av donk2k

Mener å huske den sitter skrudd på høyre-veggen i motor-rommet sett fra bak mot forran. Like ved coilen. Går en vakumslange fra innsuget et sted og bort til den.
<Arrest me when I'm wrong>

#229639  av Mr. 1

hmmm ok, da skal jeg prøve å skifte den. Hvor mye bensin bruker deres bil på mila?

#229646  av Anders gullstein

Jeg byttet på min, og problemet løst.

Bruker 0,6-0,7 på langkjøring og 0,8-0,9 på variert. Som oftest mot 0,9 siden jeg har MR2 som nummer 2 bil og når jeg først tar den ut for kjøring, så er det for å ta den rundt krongelveier i godt driv :wink:

#229693  av Mr. 1

Ok, min har også rundt 0,9 på mila. Tenkte at det kanskje var litt mye i begynnelsen, men når man tenker på at bilen er 21 år gammel så høres det riktig ut.

#229992  av Anders gullstein

Mye bykjøring og litt hard høyrefot, så høres ikke det unormalt ut ;)

Med en gang du kjører litt langkjøring med den, kommer du nok til å se stor forskjell under lovlige fartsgrenser.

#230348  av Mr. 1

donk2k skrev:Mener å huske den sitter skrudd på høyre-veggen i motor-rommet sett fra bak mot forran. Like ved coilen. Går en vakumslange fra innsuget et sted og bort til den.
<Arrest me when I'm wrong>
Du hadde rett, det var den delen som var defekt. Skifta ut den ikveld og nå virker økonomi lyset som den skal. Men den heter ikke vakum sensor. Vakum sensoren sitter på veggen mot bagasjerommet bak. Jeg tror den defekte delen var en form for bryter.
Den var skrudd inn i en brakett, som satt i veggen med en skrue som jeg åpna med 10mm pipe.

Jeg legger ved noen bilder av det, hvis noen andre brukere skulle ha samme problemet så kan de kanskje få hjelp :?
Vedlegg
DSC03936.JPG
DSC03936.JPG (169.84 kiB) Vist 149 ganger
DSC03937.JPG
DSC03937.JPG (118.93 kiB) Vist 149 ganger
DSC03938.JPG
DSC03938.JPG (151.12 kiB) Vist 152 ganger

#230358  av Badjoo

jeg har samme "problem".
Er det bare å bytte den, eller kan den "overhales" på noe vis? :lol:

#230360  av donk2k

tror nok den må byttes.
jeg fikk beskjed om å ikke stramme den for mye når jeg monterte den. Kunne visst gå istykker da.

#230423  av Mr. 1

Badjoo skrev:jeg har samme "problem".
Er det bare å bytte den, eller kan den "overhales" på noe vis? :lol:
Du kan prøve å blåse den med trykkluft og "rense" den, kanskje det hjelper.

#230575  av Badjoo

skal prøve på det, håper ikke det er så dyrt for en ny sensor.

#230614  av Anders gullstein

400 og noe tror jeg den koster

#230671  av Badjoo

Fant ut at jeg ikke har noe vakumsensor, mulig tidligere eier som har fjærnet :P