TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rear cut eller bare motor

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #230165  av Nikko
 
Maskinen min begynner å gi seg tror jeg...
dyret drikker snart mer olje enn bensin og girkassen skal jeg heller ikke si for mye godt om, så jeg tar det som et godt tegn til å ta steget videre som alle inne på forumet her vil, eller alt har gjort. Det er på tide med turbo.

Til dere som har gjort dette eller har peiling på dette, vil det svare seg veldigt å kjøpe rear cut, eller er motor med ledningsnett nok?

Gidder ikke kjøpe maskin med ledningsnett hvis jeg trenger en drøss med ekstra deler som hadde følgt med en rear cut.
 #230174  av aneriks
 
Nikko skrev:Maskinen min begynner å gi seg tror jeg...
dyret drikker snart mer olje enn bensin og girkassen skal jeg heller ikke si for mye godt om, så jeg tar det som et godt tegn til å ta steget videre som alle inne på forumet her vil, eller alt har gjort. Det er på tide med turbo.

Til dere som har gjort dette eller har peiling på dette, vil det svare seg veldigt å kjøpe rear cut, eller er motor med ledningsnett nok?

Gidder ikke kjøpe maskin med ledningsnett hvis jeg trenger en drøss med ekstra deler som hadde følgt med en rear cut.
motor med lednings nett er nok, vist du bruker gti kasse og aksler.
MEN jeg ville heller kjøpt et rear clip, for da får du med alt,og kan bruke ei mye bedre girkasse og drivaksler osv...

 #230210  av Ã¦len2
 
Kain jo faktisk kjøp en hel bil i japan å da! Koste jo it mer en 45000 for en feks 92 mod mr2 m 3sgte, i frakt å innkjøp. My anna fint utstyr du kain flytt over å.
Dæm kommer jo m recaro intrejør å div forsterkninga, karnsje finn en m et brukanes coilover sett å et kurrant hjulsett...
D e jo en tanke...

 #230315  av Nikko
 
HÆ! 45000 for ein komplett MR2 inklusiv frakt til norge?

 #230470  av aneriks
 
Nikko skrev:HÆ! 45000 for ein komplett MR2 inklusiv frakt til norge?
ja det får du kan få til enda lavere pris også, men spørs vel hvordan standen er,

.

 #230487  av Ã¦len2
 
Ska du ha en kurrant en så må du bet ca 45000 ja.
Engangsavgift på en sånn bil koste ca 58000 på en sånn bil, den slipp du jo vist du ikke ska skilt den!
Vist du ska gå for en sånn løsning så har æ villa funne en bil som d e gjort en del m! Fint å dyrt utstyr koste jo ingenting nerri japan vøtt, I norske penger koste en mr2 turbo ca 25000, så vist du legg i 5- 10 tusen t så får du jo my utstyr for d!

 #230500  av Pitchyou
 
noen som vet om noen gode plasser å see etter slike modifiserte mr 2 er?

 #230517  av Nikko
 
hmm

Blir vel til at jeg drar hjem en hel bil da hehe...
modifisert selvsagt :)

og som Andread sier, hvor finner vi disse bilene?

 #230518  av Dalan
 
Hvis du skal dra hjem en hel bil så kan du kikke i England også.. De går omtrent like billig der, og du kan dra og se på den og hente den selv.
Fin helgetur det ;)

 #230737  av Nikko
 
og har du en link til en engelsk side der di har disse bilene kanskje?

 #230771  av paalw
 
driver forresten å ser etter mk2 selv. Tror jeg har surfa rundt hele internett et par ganger nå. :roll: Muligens funnet noe lurt nå da :D

 #231028  av Nikko
 
nice priser... thnx man.

Helvetes norge og skattevesenet vårt.
Ødelegger alt. Vi burde hatt samme prisene i norge.

 #231170  av Dr.Ling
 
Jeg abbonerte en stund på lister over japanske auksjonsbiler, tror det var fra AutoSquare (eller noe sånt), men finnes mange slike sider. Fikk nesten daglig tilsendt liste over biler, med link til bilde, tilstandsrapport osv, og fraktprisene var fine også. De kunne ordne alt, var bare å by på det man likte. Ikke at jeg endte opp med å kjøpe en bil da. Budrundene starter jo lavt da, så mange tror nok det er billigere enn det er. Pene biler blir det sikkert budrunde på, men tror ikke det importeres så mange MR2 iforhold til alle Nissan-modellene, så man kan jo gjøre noen kupp. Har man plass i garasjen kan man jo ha sitt eget lille delelager og sikkert tjene endel på å selge det en ikke trenger fra bilen-