TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommer, + grader og fuelcut

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #230221  av WaxFraq

heisan heisan!!
nå er våren/sommer'n i anmasj! kom hjem fra gardemoen er på torsdag kveld, til dritt vær i trøndelag...

været endret seg kraftig over natten, så dagen etter var det 10-15 grader og sol..! da ble det vask å av med taket!! 8) ahh!! for et savn!

jeg har montert en 3 lednings fcd..men i går kveld fikk jeg fuelcut for de...
må jeg resette ecu for hver gang jeg får fuelcut, eller holder det med å stoppe å starte bilen?

og en ting til, jeg snakka med en bekjent, og han anbefalt meg å få tak i ei bensinpumpe som leverte litt mer trykk når jeg justerte opp turbotrykket..
må jeg skifte dyser og rail å hele sulamitten eller?? :roll:

hva anbefales???
 #230249  av Larsen

WaxFraq skrev:heisan heisan!!
nå er våren/sommer'n i anmasj! kom hjem fra gardemoen er på torsdag kveld, til dritt vær i trøndelag...

været endret seg kraftig over natten, så dagen etter var det 10-15 grader og sol..! da ble det vask å av med taket!! 8) ahh!! for et savn!

jeg har montert en 3 lednings fcd..men i går kveld fikk jeg fuelcut for de...
må jeg resette ecu for hver gang jeg får fuelcut, eller holder det med å stoppe å starte bilen?

og en ting til, jeg snakka med en bekjent, og han anbefalt meg å få tak i ei bensinpumpe som leverte litt mer trykk når jeg justerte opp turbotrykket..
må jeg skifte dyser og rail å hele sulamitten eller?? :roll:

hva anbefales???
Hvis du har bygd om fra na til turbo så bør du skifte bensinpumpe ganske tidelig. Den greier ganske lite. Hvis bilen er orginal turbo så er bensinpumpa litt større orginal. Skal du over 300 hk så er nok en walbro pumpe et godt valg, men det å skifte bensinpumpe på en mr2 er ikke lett. Du trenger ikke å bytte noen andre deler selv om du setter inn større bensinpumpe.

Angående FCD så er det vel bare å lese bruksanvisningen nøye. Tror de fleste av dem er justerbare.

#230250  av Larsen

Og motoren må skrus av og på en gang for å fjerne fuel cut'en.

#231271  av WaxFraq

okey. dette er en org. turbo ja...tenkte på en walbro tidligere, men hvis det er vanvittig mye jobb å skifte, så blir det ikke i kveld.. :lol:

fcd'n er justerbar ja, skal ut å prøve igjen i kveld (jobber på gardemon, og setter igjen bilen hjemme i namsos i ukedagene...)

så vi får se..