TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• HJELP! Godkjenningspapirer til mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #231378  av EvolutionTurbo

Hei!

Ringte Veivesenet i går og fikk beskjed om at det ikke skulle være noe problem å registrere bilen min i norge!

JIPPI!!

Eller.. jeg trengte jo "bare" Dokumentasjon på at bilen tilfredstiller de norske kravene i 1992!

Noen som kan hjelpe meg å få tak i denne dokumentasjonen?

Ringte Toyota Norge og fikk til svar at dem ikke kunne få tak i papirene, og jeg ikke får registrert bilen :evil: :evil:

Så om noen har noen forslag til andre jeg kan prøve.. SKRIIIK UT!! :shock:
Sist redigert av EvolutionTurbo den 30 mar 2007 12:25, redigert 1 gang totalt.

#231388  av sleeper

ring toyparts... han har kontroll på det der....

#231407  av EvolutionTurbo

Noen som har et telefonnnummer til han?

#231410  av sleeper

du har PM

#232574  av OrIoN89

Tatt in turbo fra USA?

#233375  av EvolutionTurbo

nei..

Fra japan

Er vel sånn cirka 3 sek ifra å gi opp nå:(

#233379  av sleeper

EvolutionTurbo skrev:nei..

Fra japan

Er vel sånn cirka 3 sek ifra å gi opp nå:(
har du snakket med toyparts da? han har papirer liggende han... :wink:

#233423  av EvolutionTurbo

jepp!

har snakket med han, han kunne ikke hjelpe:(

#233428  av jumbo

Hva er egentlig problemet med å godkjenne denne under rev.2 specs? Som sagt har BT null ide om at det finnes forskjeller i det hele tatt, ei heller hvilke årganger som tilsier hvilken revisjon.

#233432  av Andy_Celica

Det er en JDM altså Høyrestyr mr2 dette altså :D

#233438  av jumbo

Og?

Det burde jo være ett faens fett egentlig, men nå besvarte jeg vel egentlig mitt eget spørsmål... det er tross alt BT vi snakker om her... :roll:

#233440  av a.c.pettersen

Fra 1/1-07 ble det vel praktisk talt umulig å få registrert jdm biler :(

#233443  av Andy_Celica

jumbo skrev:Og?

Det burde jo være ett faens fett egentlig, men nå besvarte jeg vel egentlig mitt eget spørsmål... det er tross alt BT vi snakker om her... :roll:
Er jo ikke ett fett, skulle vært slik, men er jo en grund til at de ikke regger supra, skyline, rx7 osv som er jdm, pga etter 1. januar 2007 så ble det bestemt fra biltilsynet sin side at jdm biler ikke er bra nok for norge.

SÃ¥ er ikke et fett faktisk.

#233454  av jumbo

Nei er klar over at det ikke er det, men det er jo bare tull.

Problemet er vel i all hovedsak godkjenningrutinene og at vi ikke anerkjenner krasjtestene deres etc. Bilene er jo i de fleste tilfeller 100% identiske med unntak av rattplassering så dette dreier seg jo langt mer om formaliteter og pirk enn faktiske ulikheter.

Jeg skal se rimelig harde fakta før jeg går med på å tro at en f.eks Supra innen samme revisjon har ulikheter mellom japan kontra europa, med unntak og eventuelt andre motorutgaver

Og om jeg forstod den endringen korrekt dreide det seg om en bevisstgjøring internt i BT om at de hadde godkjent en god del biler på tynt grunnlag/bakkanaler etc, ikke at bilene nødvendigvis er for "dårlige". Om det er noe som helst som er for dårlig er det jo tester og typegodkjenningsgrunnlaget som brukes i japan, ikke selve bilene

#233788  av EvolutionTurbo

Så om jeg faktisk får TÜV godkjenningspapirene i fra tyskland så er det ikke sikkert jeg får registrert bilen?