TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥r ikke start!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #231423  av ErikG

Sliter litt her nå. Parkerte bilen til jul, skulle starte nå, men den starter ikke. Hr skiftet fordelerlokk, plugger, pluggkabler og rotor. Får gnist og det lukter bensin og pluggene blir våte. Noen som har en god ide om hva det kan være?? Ville vært til stooor hjelp;)
 #231447  av sotevik

Har du sjekket sikringer da?Timing registerreim?Kondens i bensin?Coil?

#231457  av larsst185

står afm en din montert opp ned?

#231460  av ErikG

Hmm, det kan jo forsåvidt hende;)
Vedlegg
motorrom.jpg
motorrom.jpg (297.21 kiB) Vist 1237 ganger

#231508  av Biggen

Hvis det bilde er i fra bilen din nå, ser afm´en veldig utkoblet.... :)

#231538  av ErikG

hehe, er ikke fra nå, men er sånn den er montert. Står da 90¨ feil. Men har det noe å si. Den startet sånn før jul

#231548  av Larsen

Kan prøve å helle på noen liter med bensin og la bensinpumpa gå litt før du prøver å starte den igjen.

#231555  av larsst185

sjekk at afm er i orden.om den ikke står rette veien kan det danne seg fukt i den som igjen gjør at den fusker.tro meg,jeg har slitt mye med motorfusk å det viste seg å være vann i afm.Prøv også å tørk pluggene,ta ut bensinpumpe releet evt efi sikringa å prøv å start.

#231631  av Gt-4-Ever

afm, hva er det?

#231633  av ErikG

Står vel for Air Flow Meter om jeg ikke tar feil. Er den jeg har ringet rundt på bildet

#231640  av stroems

vis du har lite bensin på den kan du trygt si at pompa er gåen!mål bensintrykket!

#231658  av larsst185

pluggene var vel våte mener jeg han skrev.

#231660  av larsst185

prøv det jeg sa.tørk pluggene,ta ut bensinpumpe releet å forsøk å start den.

#231783  av ErikG

Har funnet ut at det var AFM som har tatt kvelden. Ene overgangen på printplata var knukke så spjeldet ville ikke åpne seg. Om noen har en AFM til salgs så rop ut.

#231795  av larsst185

har du et bilde av det som har tatt kvelden?