TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Service + registerreimskifte = 16000,-

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

#229755  av celicat23

Nå er jo toyota så greie at diverse ting tar de ikke times pris på - men heller en fast pris. Greie sånn...

#229756  av Matsern

ErikG skrev:Mener det er 1,1t for regreim skifte på i200 i følge flatrate. Hos oss vil det da si 1,1 x 810,- timespris x 1,25 moms + deler. Det blir ikke 9000,-!!
Hva bytter dem samtidig som regreima? Vannpumpe og diverse strammehjul? Det blir vel et par tusen i deler for? Men 9000 er jo vilt om det bare så vidt er over en times jobb.

#229778  av ErikG

1,1 t er kun regreima. Vannpumpe vil komme i tillegg. Den faste prisen er nok regna ut av hva toyota sier man skal bruke av tid. Man tar ikke betalt for hvor lang tid man faktisk bruker. Vil være kjipt å måtte betale mer for at en udugelig mekaniker har brukt en evighet på bilen din, mens en annen bruker halve tiden på samme jobb. Det er fast pris på omtrent det meste. Eneste grunnen til at det blir forskjellige priser på forskjellige verksteder er at det er forskjellig timespris. Toyota sier bare hvor lang tid de forskjellige jobbene skal ta også regnes prisen ut fra timesprisen.

#229907  av pekle

På min faktura står det 2,5 timer x 950,- (kun regrreim, løpehjul,kjedestrammer, ikkje vasspumpe)

#230017  av galx

Men er det ikke dette vi opplever hver gang :?: :?: Vi kan jo diskutere oss grønn med dette.
Har enda ikke opplevd at to verksteder oppererer med samme pris, selv ikke to like merkeverksteder.
Så kan man spørre seg om hva dette kommer av..tror ingen vet eller har en god forklaring. Da er det greit å ha noen å velge i mellom. Det billigste verkstedet får jobben. Enkelt og greit :wink: .

#230033  av arctic_celi

galx skrev:Men er det ikke dette vi opplever hver gang :?: :?: Vi kan jo diskutere oss grønn med dette.
Har enda ikke opplevd at to verksteder oppererer med samme pris, selv ikke to like merkeverksteder.
Så kan man spørre seg om hva dette kommer av..tror ingen vet eller har en god forklaring. Da er det greit å ha noen å velge i mellom. Det billigste verkstedet får jobben. Enkelt og greit :wink: .
Sant så sant... men det kryr jo ikke akkurat av Toyotaverksteder i Bodø da. Så da blir det enten sverige eller Trondheim (for min del)

Jeg tror rett og slett at Nordvik Bodø vil tjene mer penger en de andre.
Enkelt og greit.

#230099  av jsun

Når jeg leser dette... er jeg glad det er "Kjede" på 1ZZ-FE :wink:

#230251  av galx

arctic_celi skrev:
galx skrev:Men er det ikke dette vi opplever hver gang :?: :?: Vi kan jo diskutere oss grønn med dette.
Sant så sant... men det kryr jo ikke akkurat av Toyotaverksteder i Bodø da. Så da blir det enten sverige eller Trondheim (for min del)

Jeg tror rett og slett at Nordvik Bodø vil tjene mer penger en de andre.
Enkelt og greit.
Nei, det er jo sant.. Men de gjør jo samme jobben på hvilket som helst verksted..hvis man ikke låser seg til en merkeforhandler.

#230366  av Matsern

jsun skrev:Når jeg leser dette... er jeg glad det er "Kjede" på 1ZZ-FE :wink:
Kjede bør vel byttes det også, kanskje ikke like ofte men 8)

#230624  av arctic_celi

Matsern skrev:
jsun skrev:Når jeg leser dette... er jeg glad det er "Kjede" på 1ZZ-FE :wink:
Kjede bør vel byttes det også, kanskje ikke like ofte men 8)
Hvor ofte må det skiftes da? :)

#230643  av csstian

Er ikke nå interval på bytte av kjede

#231840  av Syns

galx skrev:Er du i fra Bodø :?: :?: I så fall er vi to.
Hva med å høre på f.eks. på Autoteam på pris. Bestandi billiere på dette verkstedet, til akkurat samme kvalitet.
Jeg fikk tatt 90.000 service på min IS for ca 3 uker siden på et lokalt verksted i Sarpsborg. Der tok de kun 4.000,- Regreima var skiftet på 75.000.
Når det gjelder bytte av reg.reim så var jeg inne på Toyota Nordvik i Bodø her om dagen, da sa dem at reg.reima burde skiftes på 150.000 - ELLER 5 år. Hva det prisen angår..tja, det koster å være kar :wink:
Er fra Bodø ja. Tror jeg har sett deg et par ganger i sentrum..

Har vært uten internett en stund nå, pga flytting, derfor stille fra min side her. Har enda ikke fått svar fra sverige angående registerreimbytte. Skal også ta meg en tur innom Nordvik å få bekrefta den prisen på 9000 for den jobben... :roll:

Har også tenkt på andre løsninger, som f eks Autoteam, men så er det noe med tryggheten til merkeverksted da. Nordvik har egen mekaniker som har kurs på lexus. Mulig jeg er gammeldags på det området, hehe.. :lol: De gjør sikkert like god jobb. Så får se hva jeg ender opp med.

#231892  av galx

Ja, det er jo noe med tryggheten, sant nok. Var ikke klar over at dem har en person spesielt myntet på Lexus på Nordvik, men det høres jo logisk ut. Har heldigvis fått min reim skiftet før jeg kjøpte bilen.

Hvilken farge er det på bilen din ? Grønn eller sølv ?

#231977  av Geir

Mens vi er inne på servicer i denne tråden; Vet noen om ventilene på 1G-FE bør justeres etter så og så mange km?

Honda f.eks. har jo sjekk av ventiler ca hver 40k km på VTEC motorer, så da bør det kanskje gjøres etter et visst antall km på disse motorene også? VVT-i er jo samme prinsippet som VTEC?

Grunnen til at jeg spør er at bilen min gikk såpass stille på tomgang da jeg overtok den at man skulle tro det var en el-bil, og at den nå har begynt å tikke. Jeg begynner å lure litt på om det er et resultat av at bilen er blitt kjørt hardere nå enn det den noen gang er blitt kjørt tidligere. En eldre mann eide den før meg i Sveits. Oljen er byttet nylig, men det er jo mulig oljen Toyota helte oppi under mellomservicen ikke er den beste i verden..

Er det noen som har en knallbra olje jeg kunne testet? Kun det beste er godt nok ;)

#232010  av Varnes

Merkeverksted å merkeverksted, er jo fint me toyota-stempel i serviceboka da. Men garantien for selve jobben er jo den samme, uansett hvilket verksted det gjøres på :) Å selv om de har en lexus-mekaniker, betyr det ikke at det er han som får jobben med å bytte reg.reim på bilen din, er jo ofte lærlinger som blir satt til slike jobber.. :) Skal på 90 000km service me min imorgen, på nordvik si avdeling i narvik. Der fikk jeg beskjed om at reg.reim bytte kostet 4000kr pluss minus. men trenger ikke bytte den før om 2 år da :)