TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GÃ¥r en 8,5x19" felg forann pÃ¥ avensis t25?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #231861  av celicat23

Etter timers mysing rundt på nettet etter største felg mulig og hive på en avensis t25, har jeg funnet at 8x19 ET35 forann og 9x19 ET30(!) skal gå på. Det er til og med TUV godkjent..

Men det jeg skulle likt og vite er om det er mulig og få på 8,5x19 ET35 forann på en avensis T25?

Noen som har våget seg ut og handlet noe annet enn orginal pyse størrelse felger til T25'n sin, som har noen meninger om dette?

#232127  av ToyGlide

Har hatt 8X18 et 35 på T-25 og det gikk jamt med skjermkanten.
Skal du til med 8.5 vil denne bygge 6 mm utforbi skjermen foran.

#232164  av celicat23

Ok :? Forbanna pingle hjulbuer det er forann på denne bilen da :D Jaja. Får se hva jeg finner på.

Takker for hjelpen!

Psst: noen bilder av bilen med 18" på? Prøver og bestemme og jeg skal ha 18" eller 19" felger :wink:

#232191  av celicat23

ToyGlide skrev:http://avensis-org.spaceinpictures.com/ ... 82#post_82

Grunnet 45 profil ser ikke felgene store ut.
Takker. Det der blir vel stort sett størrelsen på hjula hvis jeg går for 19" felger med 35 profil dekk. Ser det kan bli litt problem og få den helt ned på bakken da, så 18" dekk med smale 40 profil dekk eller brede 35 profil kan nok være tingen...

Har sett på KW og H&R justerbart understell. Iflg. TUV papirene skal H&R senke mer enn KW, så regner med jeg går for det uansett hvilke felger (hvis ikke H&R har fryktelig leveringstid da...)

Takker igjen!