TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Supra 94' TT selges, svært god stand

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #231469  av sindrejl

Først, alf beklager at jeg har stjålet litt tekst fra din salgspost, men det var ganske utfyllende det du hadde skrevet :)

Jeg vurderer med knust hjerte å selge min kjære Supra pga skattesmell og diverse andre økonomiske grunner.

Forhistorie:
Tidligere eier importerte denne i Mars 2003, da hadde den gått 97.000km. Den hadde til da ikke vært vinterkjørt, omtrent ingen modifiseringer og hadde kun hatt service på toyota-verksted.

Motor & drivverk:
Motoren går fint, jevnt og stille og er sinnsvakt momentkraftig. Drivverket er tight og fint.

Byttet hjullagerbak i fjor (skiftet på begge sider for sikkerhet skyld). Det ble også skiftet oljekjøleren til bakakslingen i 2004, da denne hadde fått en liten lekkasje. (Har liten tro på reparering av slike deler) Større ting/reparasjoner etc. i den grad det har vært noe, er utført av Toyota Hell Bil i Trondheim. (man får vel bekreftet dette og all annen norsk historikk vedrørende bilen, om man tar kontakt med dem)

Det er også montert komplett Defa WarmUp motorvarmerpakke på bilen, blant annet pga. at jeg ikke har samvittighet til å starte en turbomotor på vinterstid UTEN noen form for forvarming. Pakken inkluderer; motorvarmerelement, 1400w kupevifte, innvendig tidsur (med auto-funksjon) samt vedlikeholdslader til batteriet. Dette er landets eneste mkIV Supra med motorvarmer installert pr. i dag…og monteringsskjema er innsendt til Defa AS for videreformidling til andre forhandlere.

Endringer på motoren er som følger;
Det er montert ett Blitz NUR Spec R eksos-anlegg, som er av ekte rustfritt stål (av ordentlig type...i motsetning til de fleste andre "rustfrie" anlegg på markedet til supran)

Katalysator No2 er fjernet, for å la motoren puste lettere. Kat. No.1 har med vitende og vilje fått være i fred, da denne er essensiell for å få en slik motorkraftig bil igjennom fks. EU-kontroll. Originalfilteret er erstattet av ett K&N innsatsfilter. Det er montert en Greddy FCD, Greddy Profec B-Spec II og en Blitz Dual Turbotimer.

Understell og bremser:
Har skiftet kalippere hele veien rundt, i fjor, da de som sto på bilen var lakkert røde. (Noe jeg ikke synes passet bilen, da jeg ville ha en mest mulig original og clean look). Skiftet samtidig klosser og skiver bak samt samt klosser foran da skivene var i alt for god stand til å skiftes :)

Det ble montert TEIN coilovers (justerbare i høyde og hardhet) tidligere i år.

Eksteriør:
Originalfelgene med 235/45-17” sommerdekk foran, og 255/40-17” bak følger med bilen.

Ellers er det Skiftet til 97+ (blanke) frontblinklykter og sideblinklykter (de originale er orange).
Skiftet til 97+ baklykter, med ”dobbel-belysning” Disse er MYE penere!
Bilen er originalt vingeløs….noe som er ytterst sjeldent! …og dette synes jeg gir bilen en mye cleanere look, samt at det gjør at designet om mulig ser enda mer tidløst ut.
Helt ny frontrute er montert pga steinsprang.
Dugg i frontlykter, så disse bør man vurdere å bytte.

Interiør:
Dashbord-panelet som utgjør ”fører-cockpiten” er lakkert i mørk matt sølv, meget pent utført. Ble gjort før jeg kjøpte den, trolig av profesjonelle. Fikk også til slutt tak i, etter mye om og men, originale dørmatter i sort i 2004.

Stereo:
(Dette kan medfølge mot ett lite tillegg i pris)
Headunit: Pioneer DEH-P88RS
Fronts: Rockford Fosgate Type RF 6,5"
Rearfill: Rockford Fosgate Power 6,5"
Bootspeakers: Rockford Fosgate Power 6,5"
Amp front/rear: Rockford Fosgate T80004
Amp Sub: Rockford Fosgate T20001BD
Subs: 2 x Rockford Fosgate T112D4

Det ble også brukt Monster Cable-utstyr for rundt 4.500,- samt att byggingen/monteringen av selve anlegget kom seg på i underkant av 35.000,-!!

Ellers:
Bilen har en Defa 821XG bilalarm montert, som gjør at man blant annet slipper egenandel ved tyveri hos de fleste forsikringsselskap

Bilen er EU godkjent i 2006 ved å justere lykter og skifte et skiltlys bak. Ingen anmerkninger med andre ord

Bilen er i all hovedsak bare kjørt av meg selv, da min samboer ikke har førerkort.…og jeg må vel kanskje legge til at jeg personlig har kjørt bilen særdeles rolig og aldri på høyt turtall med kald motor. Bilen var meget pent behandlet da jeg fikk den, og det må være lov å innrømme at jeg har prøvd å holdt det på samme nivå.

Det må vel også nevnes at oppfatningen av bilen hos Toyota Hell Bil i Trondheim er at ”dette mest sannsynligvis er den mest velholdte mkIV Supraen i landet”

Utvendige bilder kommer i neste uke da sommerfelgene kommer på :) Legger likevel med et eldre bilde av de "gamle" sommerfelgene

Jeg må vel avrunde med å si at jeg nok ikke hadde solgt bilen om jeg hadde hatt mulighet til å beholdt den, for det vil ta mange år å finne ett like velholdt eksemplar igjen…om det i det hele tatt lar seg gjøre.

EDIT: det er kun 17" som følger med bilen med splitter nye sommerdekk.
Sist redigert av sindrejl den 27 apr 2007 08:00, redigert 3 ganger totalt.

#231470  av sindrejl

NYE bilder kommer like før påske da jeg vil sette på sommerskoene først :)

Legger ved gamle bilder som "teasers"
Vedlegg
suprabilde3.JPG
suprabilde3.JPG (231.6 kiB) Vist 2608 ganger
suprabilde1.jpg
suprabilde1.jpg (61.08 kiB) Vist 2583 ganger
suprabilde2.jpg
suprabilde2.jpg (41.04 kiB) Vist 2488 ganger

#231604  av Gt-4-Ever

Den er bare helt nydelig den Supraen. :D Skulle så gjerne ha kjøpt den, men har ikke nok penger.... :(

#231781  av Ola

Er dette supraen jeg har sett med bilradiospesialisten dekaler på her i byen? Ble ikke den nettopp solgt? Er ny på forumet, så har ikke sett så mye.
Hva er kilometerstand nå?
Ser ut som det er targa på bildet, stemmer det?
Hvilken pris har du tenkt på?

#231784  av Fantare

Ola skrev:Er dette supraen jeg har sett med bilradiospesialisten dekaler på her i byen?
Jepp er nokk den supraen 8)
Ola skrev:Ble ikke den nettopp solgt?
Sindre kjøpte den for ikke så lenge siden, og jeg synes synd på han om han må selge :(
Ola skrev:Ser ut som det er targa på bildet, stemmer det?
Så vidt jeg husker så er det targa. Correct me if im wrong :roll:

#231786  av Stiansen

Fantare skrev:
Ola skrev:Ser ut som det er targa på bildet, stemmer det?
Så vidt jeg husker så er det targa. Correct me if im wrong :roll:
Det er targa :wink:

#231791  av Ola

Takk for veldig kjapp respons.
Har sett den bilen en del ganger her i byen.
180000 var vel kilometerstanden på, mener jeg å ha lest. Som jeg har forstått så er dette eksemplaret bra tatt vare på, selv om det kan være vanskelig å overtale folk om dette ved senere salg..

Er det noen tråd om denne bilen her på forumet?

Selger kommer vel på banen angående pris snart også håper jeg.

#231992  av sindrejl

Ola skrev:Takk for veldig kjapp respons.
Har sett den bilen en del ganger her i byen.
180000 var vel kilometerstanden på, mener jeg å ha lest. Som jeg har forstått så er dette eksemplaret bra tatt vare på, selv om det kan være vanskelig å overtale folk om dette ved senere salg..

Er det noen tråd om denne bilen her på forumet?

Selger kommer vel på banen angående pris snart også håper jeg.
whops denne posten har ikke kommet opp som "new posts" så har ikke sett at det er blitt skrevet noe her. Beklager.

Kmstanden er 173k ca og ja den ble solgt for kort tid siden til meg (november). Men skattesmell og oppkjøring til damen koster gjør at jeg rett og slett ikke har råd til bilen kan det virke som. Dette er en bil hvor man ikke legger merke til kmstand.

Pris ligger på ca 360.000 pluss felger (som ikke passet så jeg må skaffe nye), pluss stereo.

Har to interesser, hvorav den ene er innbytte i en meget fin rx7, og den andre skal sjekke med banken imårra. Ser egentlig helst for meg å selge istedetfor innbytte da jeg står mer fritt i å velge biler, menmen.

Btw, den går nå i kristiansand :)

Så om noen er virkelig interesserte og vil holde denne innenfor toyotamiljøet og ta vare på bilen.. ta kontakt, jeg vet om bank som ordner finans til de fleste :)

#232243  av dca

2 gang denne bilen er til salgs når jeg er i militæret...hrmf.... :cry:
selg den om et år da kjøper jeg den! :wink:

#232281  av sindrejl

dca skrev:2 gang denne bilen er til salgs når jeg er i militæret...hrmf.... :cry:
selg den om et år da kjøper jeg den! :wink:
det sier seg bare at du har vært i militæret for lenge :P

#233111  av celicapower

kunne godt tenkt meg en tur ned til kristiansand for å se på den neste helg eller noe..

#233122  av sindrejl

celicapower skrev:kunne godt tenkt meg en tur ned til kristiansand for å se på den neste helg eller noe..
send gjerne sms til meg så vi får pratet om det :)

47394636

#233747  av sindrejl

for de som vet at jeg har fått problemer med girkassa blir det enten fikset imårra eller så har jeg fått henda på en ny girkasse :)

med andre ord blir problemet ordnet før salg.

#233970  av Ola

Hva blir det så du gjør?
Hvem gjør det?

#233989  av sindrejl

bytter kasse :)