TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hk i mk4 98 mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #232422  av styggen82

Hallo!
Har nylig kjøpt en 98 mod supra fra japan(ikke hentet enda :( )
men lurer på hva som er org. hk? siden den er bremset til 280 hk i japan?
er euro og japan spec like motormessig, men den ene er bremset?
og i så fall, hva kan jeg gjøre for å frigjøre resten? :D

#232425  av sx-4-ever

Det står 280 i papirene på den japanske, men den europeste og us har 330hk i papirene. Men alle vet at det ikke helst stemmer :P

Vis du ønsker og finne ut hva du kan gjøre med supran så kan du sjekke ut prosjekt forumet her inne der det er flere som har prosjekt tråder med sine mk4 ;)

Hvor mye har du planer om og bruke på i trimming?

#232428  av Andy_Celica

Hvis du har 98 så har du vvti motoren også da?

#232431  av styggen82

Andy_Celica skrev:Hvis du har 98 så har du vvti motoren også da?
jepp:)

http://www.japanauto.no/brukt/biler/128.htm

har sagt jeg kjøper denne hvis den er så bra som den ser ut til;)
skal dit den 10 for å skrive under...

#232433  av styggen82

sx-4-ever skrev:Det står 280 i papirene på den japanske, men den europeste og us har 330hk i papirene. Men alle vet at det ikke helst stemmer :P

Vis du ønsker og finne ut hva du kan gjøre med supran så kan du sjekke ut prosjekt forumet her inne der det er flere som har prosjekt tråder med sine mk4 ;)

Hvor mye har du planer om og bruke på i trimming?
Har foreløpigt ikke noen planer, tar det vel litt sånn etterhvert:)
men det du sier er at det er over 280 i virkeliheten? eller er det bare forskjellige målinger?

#232437  av sx-4-ever

Tror nok det er over 300 i japse motoren også ja. Er bare fordi reglene der nede sier at det ikke er lov og ha over 280hk om jeg ikke hysker feil.

#232444  av styggen82

sx-4-ever skrev:Tror nok det er over 300 i japse motoren også ja. Er bare fordi reglene der nede sier at det ikke er lov og ha over 280hk om jeg ikke hysker feil.
ok, så det er ikke sånn som med skyline at du må "fikkle" litt for og få det som egentlig bor i motoren?

ser du bor på jæren, bor på ålgård selv så jeg må vel ta meg en tur når bilen er hentet.....

#232453  av Stiansen

Var noe i Japan som var en slags gentleman`s agreement som sa at ingen bilprodusenter ville gi ut biler med mer enn 280 hk, over 280 hk så var det en eksplosiv avgiftsgrense.

Men det er nok mer enn 280 i den ja :wink: Vil tro den ligger på litt over 300.. Men er ikke all verden som skal til for å vippe over 400 heller da :wink:
 #232463  av Kilgallon

styggen82 skrev:Hallo!
Var å så på bilen din forrige uke, så bra ut den :wink:
HVis du kjøper den får du stikke innom meg på veien hjem da, bor 100 meter borti gata der du skal se på bilen.

#232471  av sx-4-ever

styggen82 skrev:
sx-4-ever skrev:Tror nok det er over 300 i japse motoren også ja. Er bare fordi reglene der nede sier at det ikke er lov og ha over 280hk om jeg ikke hysker feil.
ok, så det er ikke sånn som med skyline at du må "fikkle" litt for og få det som egentlig bor i motoren?

ser du bor på jæren, bor på ålgård selv så jeg må vel ta meg en tur når bilen er hentet.....
Stemmer det ! ;) Bor på Lye. Er ofte på Ålgård. Skal opp til Bakke og bremse bilen når trimminga er ferdig ;)
 #232477  av styggen82

Kilgallon skrev:
styggen82 skrev:Hallo!
Var å så på bilen din forrige uke, så bra ut den :wink:
HVis du kjøper den får du stikke innom meg på veien hjem da, bor 100 meter borti gata der du skal se på bilen.
send meg nr ditt på mail så slår jeg på tråden når jeg henter den:)

#232495  av styggen82

Stiansen skrev:Var noe i Japan som var en slags gentleman`s agreement som sa at ingen bilprodusenter ville gi ut biler med mer enn 280 hk, over 280 hk så var det en eksplosiv avgiftsgrense.

Men det er nok mer enn 280 i den ja :wink: Vil tro den ligger på litt over 300.. Men er ikke all verden som skal til for å vippe over 400 heller da :wink:
så denne på nett nå, http://www.mkiv.com/specifications/98_b ... index.html
dette er us spec for 98 mod.
kan vel aldri tenke meg det er noe speisell forskjell på motorene i us kontra japan?
men er det noen som har sjekket sine biler? de som er skilter på må vel måles ved godkjenning?

vet jeg spør mye men er ny i supra gamet;)

#232523  av Kilgallon

NÃ¥r skal du hente den da?

#232533  av styggen82

Kilgallon skrev:NÃ¥r skal du hente den da?
skal til drammen og jobbe den 10 april, skal ned å se på den da og hvis alt ser bra ut skrive under på salg;) er ferdig i drammen mellom den 14 og den 20 april, henter den da og kjører til ålgård:))

#232540  av TurboKnut

Bilen er bra den :)

Det er vel litt forskjell på turboene og på hjernen på JDM og Eurospec.
Om man leter (søker) litt på forumet her så finnes det vel noen svar i diverse tråder.

Lykke til med fin bil :)