TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Service + registerreimskifte = 16000,-

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus

#232447  av Syns

galx skrev:Hvilken farge er det på bilen din ? Grønn eller sølv ?
Sølv :D Helt standard, altså ingen styling, enda :wink:
Varnes skrev:Merkeverksted å merkeverksted, er jo fint me toyota-stempel i serviceboka da. Men garantien for selve jobben er jo den samme, uansett hvilket verksted det gjøres på Å selv om de har en lexus-mekaniker, betyr det ikke at det er han som får jobben med å bytte reg.reim på bilen din, er jo ofte lærlinger som blir satt til slike jobber.. Skal på 90 000km service me min imorgen, på nordvik si avdeling i narvik. Der fikk jeg beskjed om at reg.reim bytte kostet 4000kr pluss minus. men trenger ikke bytte den før om 2 år da
Slik jeg fårsto det gjør "Lexus-mekanikeren" på Nordvik i Bodø det som gjøres på de Lexuser de får inn der. Men hvem vet om det er forskjell på det de sier og det som faktisk skjer inne på verkstedet :wink:
Pluss minus 4000 ja, hørtes mer fornuftig ut. Har enda ikke somlet meg til å høre med dem igjen, men jeg godtar ikke at det skal være 9000 for samme jobben i Bodø, når det til og med er samme selskapet... :roll:

#232843  av galx

Var også innom Toyota Nordiv i Bodø her om dagen for å bestille noe fra TTE. Spurte da om det var en spesiell person som skruvde på Lexus hos dem. Fikk til svar at det var det ikke. Det kunne være hvem som helst som fikk bilen min å skru på, selv om det var en eller flere som hadde noe mer kursing på Lexus enn andre.

#232952  av Syns

Oki. Da har de vel ikke noe spesiell prasis på det. Jeg var innom i høst for no småtteri, måtte komme tilbake over helga, for da var han med kurs på lexus tilbake..

#232968  av Varnes

Men garantien er iallfall den samme uansett, så da er d vel ikke så nøye egentli :)

#233235  av galx

Syns skrev:Oki. Da har de vel ikke noe spesiell prasis på det. Jeg var innom i høst for no småtteri, måtte komme tilbake over helga, for da var han med kurs på lexus tilbake..
Hva slags farge er det på Lex'n din ??

#233310  av Syns

galx skrev:
Syns skrev:Oki. Da har de vel ikke noe spesiell prasis på det. Jeg var innom i høst for no småtteri, måtte komme tilbake over helga, for da var han med kurs på lexus tilbake..
Sølv :wink:

.

#233334  av Neo

rart dette, jeg var på toyota her i tromsø og fikk en pris på 4500 kr for bytte av registerreim. Veldig rart at dere her har fåt mye høyere priser:/

#233398  av galx

Hmm.. :D
Skal denne lenka aldri ta slutt ? Hehe.. Ser ut som det bare går i en eneste runddans med de samme spørsmålene de samme svarene :-)

#233400  av galx

Syns skrev:
galx skrev:
Sølv :wink:

Sorry, så ikke at du hadde svart på spørsmålet mitt lengre opp på lenka. Jepp, da var det deg jeg så på Shell for en liten tid tilbake. Fin bil, så veldig pen ut i lakken. Stod på siden av deg, men kjørte den andre bilen min da.
Har pusket litt med min i det siste. moddet fronten, eksos, hjul og stereo.

#238173  av Syns

Da, etter lang tid, er alt oppklart. Ca 7000 for servicen er jo grei. 5200 ca for registerreimbytte, ca 9000 er med bytte av vannpumpe (som koster ca 2000 i seg selv) tilsammen 16K hos Toyota.

Jeg har bestilt time hos Lexus forhandler i Umeå nå. Alt kommer på 12000 SEK = rett over 10000 NOK med dagens kurs. Dette var maks sa han, regnet faktisk med litt billigere.

Det er 64 mil å kjøre fra Bodø da, men skal tilfeldigvis på et møte der i slutten av månden, så får dekt 2 kr per km, så da er det jo ikke noe stress. Får jobben gjort på Lexus verksted, og sparer 6000 kr :D

#238198  av arctic_celi

Syns skrev:Det er 64 mil å kjøre fra Bodø da, men skal tilfeldigvis på et møte der i slutten av månden, så får dekt 2 kr per km, så da er det jo ikke noe stress. Får jobben gjort på Lexus verksted, og sparer 6000 kr :D
Genialt :) Får si at ting har løst seg meget bra for deg :)