TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • valg av ny bil! helst med turbo... tips?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #231953  av celica1.8
 
leker med tanken på å bytte bil snart og vil ha no turbo power :D
spørsmålet er da hvilken bil? har tenkt litt på volvo s/v40 2.0T el. T4....
noen som har tips? toyota har vel lite og ingenting av no sånt?

lite km, over 2000mod (helst), pris. 140 - 200000,-
200sx er egentlig lite aktuelt, for den er kansje litt for upraktisk.. meeen 8)

 #231956  av Gt-4-Ever
 
Yaris Turbo. :P

 #231974  av celica1.8
 
ehh.. hehe. takk for tipset.. men var ikkje heeilt d eg var på jakt etter :wink:

 #231981  av mr2cato
 
Siden du skriver helst turbo!

Hva med Corolla T-Sport !?

192hk i den snerte lille bilen :D

 #232084  av Plenty
 
Volvo's 2,0 T kan lett anbefales, og den er lettere å dra mer ut av enn T4. Men det blir vel litt feil å anbefale det her, selv om jeg er i begge leirer... Går jo an å kjøpe for nedre del av din pris"range" for så å utstyre med turbo. Eller som tidligere nevnt her, Corolla T-sport, men den får du vel kanskje ikke til den prisen?

 #232099  av hovik
 
V40 t4 kan lett anbefales, men styr unna 98 eller tidl. modeller. Det var vistnok mye tull med S/V40 på den tida.

Ang. motorvariantene i V40 t4/2.0T/etc. er det STOR forskjell på hvor mye det går å dra ut av de.
Fra http://bilforumet.no/showthread.php?t=159547 :
T4 og 2.0T fas 1 tåler omtrent like mye..

2.0T fas 2 tåler ingenting (215hk... stempler laget av papp)
T4 fas 2 tåler like mye som fas 1.

Så har du de spesielle som er Fas 1,5 med mekaniske løftere. De skal være enda bedre til trimming
Her er en grei oversikt over motorer og modeller for S/V40 : http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/DE ... 4_SV40.pdf

I prisklassen rundt 150k+ er V40 t4 noe av det sprekere du får i den årgangen og størrelsen.

 #232115  av Plenty
 
Helt riktig som du sier, at T4' er sprekere i utgangspunktet, men så vidt meg bekjent så er denne tynet mye mer i utgangspunktet, og er en 1,9l høyttrykksturbo. 2.0T er en 2l med lavtrykksturbo. Jeg hadde '98 V40 med den siste motoren, og var veldig fornøyd med den. Fikk et helt annet dreiemoment med chip, og var vel oppe i rundt 210hk. Når jeg mener du kan dra mer ut av den, så tenker jeg på mer omfattende trimming enn chip. Men dette er mer det jeg husker fra den tiden jeg hadde den, og er ikke sikker på om det sttemmer lenger, når jeg ser kommentarern din.

Hadde forøvrig ingen problemer i de to årene jeg hadde denne '98 modellen.

 #232132  av BrennaRacing
 
Hva med Volvo s60 da....Leveres jo standard med 2,0 T på 180 hk...Går ganske bra den, deilig å kjøre er den å...

Denne foreksempel:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =10&tot=14

 #232152  av celica1.8
 
frister litt med s/v 40 må eg sei...

er jo ikkje så dum den der s60' en nei 8)
har ein kamerat som akkurat har kjøpt seg ein s60 T5, og den går good :twisted:

men den corollaen er jo ein pen "sleeper"

 #232479  av lexusmann
 
En på jobb har en s60 2,0 t...i rødt, og den er skikkelig fin... :wink: Den svarte der, med noen fine 18", og den er perfekt!! :D

 #232490  av BrennaRacing
 
Bare se på s60R, hvor fet den er :D

I s60 får du Bose orginalanlegg også....12 høytalere og subb tror jeg....Spiller helt greit 8)

Jeg hadde hvertfall gått for s60...syns s/v40 (gamletypen) er litt kjipe...
Ble litt overasket over prisen på s60 egentlig...Trodde de lå litt høyere i pris...