TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Christians mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#231662  av Christian

Det går faktisk merkelig bra. Har satt inn bøyla og a-stolpene. Det som står igjen er bunnfestene til a-stolpen, tverr-røret i taket og rørene i døråpningen.

Har også forsterket veltebøyla med 2 rør. I steden for en diagonal har jeg sveiset inn to horisontale rør . Bøyla ser da slik ut I/ \I.
Det bør tåle veldig mye krefter horisontalt og rtimelig mye vertikalt :)

#231856  av Christian

Da er buret ferdig :D Eller, det er jo en sannhet med modifikasjoner. Hovedbøyla og a-stolpene er ferdige, samt tverr røret i front av taket + ett ekstra rør under targa bjelken.

Mangler bakstivere, siden de ikke er mulig å få til uten å kjøre de igjennom bakruta (tror jeg) Har sett litt på muligheten for å kjøre ett stag fra hovedbøyla og igjennom torpedoveggen, men jeg vet ikke helt. Viser på ett bilde under.

Mangler også røret som skal gå i døråpningen. Dette er nesten håpløst å få til uten en masse bøying av rør... :?

Er litt usikker på hvor mye av stivheten som mistes ved å droppe bakstiverene og dør stiverene, vil tro det er mye. Tar en telefon i morgen og prater med Autosafe og dette.
Vedlegg
Bakfra
Bakfra
HPIM1489.JPG (696.39 kiB) Vist 1502 ganger
Høyre side
Høyre side
HPIM1488.JPG (716.71 kiB) Vist 1496 ganger
Forfra
Forfra
HPIM1487.JPG (695.09 kiB) Vist 1496 ganger

#231857  av Christian

Montert inn i bilen.
Vedlegg
HPIM1493.JPG
HPIM1493.JPG (662.37 kiB) Vist 1502 ganger
HPIM1492.JPG
HPIM1492.JPG (756.56 kiB) Vist 1499 ganger
HPIM1491.JPG
HPIM1491.JPG (807.73 kiB) Vist 1507 ganger
HPIM1490.JPG
HPIM1490.JPG (783.69 kiB) Vist 1496 ganger

#231860  av Christian

Lurer litt på dette...

Buret er egentlig komplett med de grønne røra, men jeg lurer på om det vil holde med de røde isteden...? Er jo ikke meningen at det skal tåle en front mot front, men i tilfelle rulling.

Eller kan det være som det er nå, uten at man behøver å være redd det skal klappe sammen ved taking?
Vedlegg
rørløsning.jpg
rørløsning.jpg (707.43 kiB) Vist 1499 ganger

#231917  av mralp

Litt off topic;
mr2`ene tåler enormt og klapper ikke mye sammen ved rulling; tok en avkjørsel i 80 med rull, kan få lagt ut bilder når jeg en gang forstår hvordan (ja jeg er idiot på data). Ville heller tenkt på å bytte ut glasstaket, det lager ca 1million små glasbiter som spiser seg inn i hode ditt. Det ble ihvertfall helt tak på min mr2 denne gangen, hehe :D

#231958  av erling

Tåler nok godt en rulling nå ja. Men karosseriet er ikke så mye avstivet, det blir veldig mye stivere om du også forbinder de 4 punktene som holder bilen oppe, dvs fjærbena. Da fjerner du myye torsjon fra chassi, ihvertfall i teorien :wink: Men hvis du bare skal velte er det jo flott :D

#232035  av Christian

erling skrev:Tåler nok godt en rulling nå ja. Men karosseriet er ikke så mye avstivet, det blir veldig mye stivere om du også forbinder de 4 punktene som holder bilen oppe, dvs fjærbena. Da fjerner du myye torsjon fra chassi, ihvertfall i teorien :wink: Men hvis du bare skal velte er det jo flott :D
Jeg skal bare velte! :lol:

Sliter litt med å forbinde fjærbena, siden kupeen er så forbasket liten. Har brukt kvelden til å lage ett stag ut igjennom torpedoveggen og lakke buret. Pratet litt med Autosafe på telefonen og han mente det ville holde med dette. Selfølgelig er det bedre å forbinde alt, men det er abselutt ikke bare bare :? Har en liten plan om å skaffe noen bend og se om jeg kan få laget en patent på dørbjelkene, men det blir litt senere. Er nødt til å svinge utenom setet om jeg skal ha en mulighet til å få det til.

Etter jobb i morgen skal a-røra sveises fast til a-stolpen og bunnfestene borres og skrues fast. Regner også med å ta vekk innerskjermene og heve bilen litt forran. Kanskje rekker jeg å sette på fronten jeg kjøpte av Jostein også :)

#232038  av Christian

mralp skrev:Litt off topic;
mr2`ene tåler enormt og klapper ikke mye sammen ved rulling; tok en avkjørsel i 80 med rull, kan få lagt ut bilder når jeg en gang forstår hvordan (ja jeg er idiot på data). Ville heller tenkt på å bytte ut glasstaket, det lager ca 1million små glasbiter som spiser seg inn i hode ditt. Det ble ihvertfall helt tak på min mr2 denne gangen, hehe :D
Vil gjerne se de bildene. Er bare å trykke på add attachment nederst på siden og velge fil du vil sende.

Er klar over at bilen tåler mye, men resten av familien er ikke like overbevist :roll: Er jo greit med litt ekstra stiving også da. Men må si jeg håper å slippe den glass biten :wink:

#232095  av Tommy R

Buret tåler nok mye skal du se. Du er jo godt polstret du også så dette blir jo dobbelt så bra :lol:

#232298  av Christian

Tommy R skrev:Buret tåler nok mye skal du se. Du er jo godt polstret du også så dette blir jo dobbelt så bra :lol:
Er Martin som er tjukken, ikke jeg :lol:

Har ordna litt i kveld også, men kom ikke så langt jeg hadde håpet...
Buret er ferdig, men trenger polstring. Endte opp med å kjøre ett stag fra bøyla og inn i dempertårnet på førersiden. I tillegg er a-stolpene i bilen sveiset fast til a-rørene. Har også borret og festet bunnen av buret med 12mm bolter gjennom gulvet.

Gikk også på med fein- saga og skar ut plass til luftfilteret på utsiden av luftinntaket. Ble en god blanding av kult og helt på trynet....kommer nok til å beholde den løsningen inntil videre, kald luft er garantert ikke noe problem lengre :P Tar noen bilder i morgen.

Heving forran og bytting av front regner jeg meg å få unna i morgen.

#232548  av Christian

Da er fronten montert og demperene forran hevet. Har også lakket litt på framskjermene siden det var litt lakk som var borte i knekken mot fangeren.
Vedlegg
HPIM1503.JPG
HPIM1503.JPG (681.58 kiB) Vist 1494 ganger
HPIM1502.JPG
HPIM1502.JPG (433.28 kiB) Vist 1495 ganger
Buret ferdig satt inn. Man ser faktisk ikke den røde grunningen, men den kom tydelig fram her *lol*
Buret ferdig satt inn. Man ser faktisk ikke den røde grunningen, men den kom tydelig fram her *lol*
HPIM1501.JPG (722.96 kiB) Vist 1502 ganger
Fronten og innerskjermene av.
Fronten og innerskjermene av.
HPIM1500.JPG (662.96 kiB) Vist 1505 ganger
Luftfilter patenten ;) Ikke pent, men det er bare å løsne en slangeklemme for å montere det inne i motorrommet igjen. Tror nok det vil ha litt for seg på banekjøring og spesiellt drag.
Luftfilter patenten ;) Ikke pent, men det er bare å løsne en slangeklemme for å montere det inne i motorrommet igjen. Tror nok det vil ha litt for seg på banekjøring og spesiellt drag.
HPIM1499.JPG (580.47 kiB) Vist 1511 ganger

#232550  av Christian

...
Vedlegg
HPIM1506.JPG
HPIM1506.JPG (803.62 kiB) Vist 1496 ganger
HPIM1505.JPG
HPIM1505.JPG (625.33 kiB) Vist 1498 ganger
HPIM1504.JPG
HPIM1504.JPG (806.16 kiB) Vist 1497 ganger

#232612  av Morten

Så litt skummelt ut med den plasseringa på luftfilteret om det kun holdes fast av en slangeklemme. Ser for meg det virker ganske saftige krefter på det innen farts-sperra di slår inn... Tror selv og at du vil få like kald luft om du har det rett på innsiden av luftinntaket, eventuelt med et lite varmeskjold for å begrense påvirkning fra motorroms varmen. :wink:

#232708  av Christian

Morten skrev:Så litt skummelt ut med den plasseringa på luftfilteret om det kun holdes fast av en slangeklemme. Ser for meg det virker ganske saftige krefter på det innen farts-sperra di slår inn... Tror selv og at du vil få like kald luft om du har det rett på innsiden av luftinntaket, eventuelt med et lite varmeskjold for å begrense påvirkning fra motorroms varmen. :wink:
Det sitter også i en liten brakett, så jeg tror det holder seg på plass...
Tenkte jeg skulle måle litt på temp forskjellene med filteret inne i bilen og utvendig.

Er litt harry og litt tøft, mest harry :lol:

#232709  av Christian

Har begynt å fikse ny midtkonsoll i dag, siden siste støping ble mislykket ga jeg f i det og slo/skar ut igjen alt sammen. Har laget ei plate og ordna litt på den i kveld. Har også støpt igjen hullet i senterplata bak og pusset ned denne, regner med å lakke begge deler i morgen.
Blir ikke plass til noen cd-spiller nå, men det får heller være. Ipod er kjekt :lol: Orker ikke bruke masse tid på støping og pussing nå...

Setene er på plass.
Alle koblingene til instrumentene er fikset.
TÃ¥rnstaget forran og bak er montert igjen.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12