TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Temp. avhengig turbo...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #232672  av WaxFraq

god påske alle sammen..!
jeg lurer på når "temperatur-grensen" for når turboen skal begynne å lade skikkelig er jeg...tenkte kanskje at 8-10 grader var nok jeg, men den lader ikke ordentlig enda...

noen som vet??

#232678  av Master

Hei! Jeg er akkurat ferdig med å installere to LED-lys inn på ECU'en som skal kunne gi meg informasjon ang "low boost mode" og "high boost mode". Så jeg har lurt på akkurat det samme.

Her oppe er det rundt 0 grader, og er lufta ute 0 eller under (sikkert noe feilmargin) så setter ECU deg i lavmodus.

Link til instruksjoner for LED-mod: her

Så svaret er at dersom det er 8-10 grader ute så skal ikke det være til hindring for at du skulle kunne kjøre høytrykksmodus. Da må det være en annen grunn.

Det er imidlertid 3 andre faktorer som spiller inn på om denne originale boostkontrolleren skal settes til lav/høy:
1. Temp på kjølevannet må være over 71 grader
2. Det må være trykk i innsuget (altså den aktiveres ikke før du runder 0bar)
3. Du ikke har opplevd tenningsbank i det siste, som kan sette deg i safe-mode.
4. og utetemp må være over 0 grader C.

les også posten min på mr2oc: her

#232965  av WaxFraq

hmm..merkelige greier det der, virker ikke som om min lader skikkelig så ofte nei..enda det ligger godt over 0 grader...

hmm..kanskje dett er noe galt med vanntemp. føleren da...går jo an å måle om den gir rett verdi eller ikke da..

#233220  av Larsen

Hvis du har den japanske turbo motoren er det mye lettere a fa banking i motoren. Ettersom den er beregnet pa 100 oktan etter hva jeg husker.

#234230  av WaxFraq

okey..nei, jeg har amerikansk utgave...hmm...
merkelige greier det der...var 17 grader her i dag, men fikk ikkke lada opp mer en 0,5 ca..boring.. :roll:

#234272  av Master

har du prøvd å feilsøke etter feilkoder? evt resette ecuen?

#260622  av Mr2stord

Høyrde rykte om at denne bilen hadde problem med turbotrykke. Den ladet ikkje meir enn 0.4, ei stund etter eg solgte den. Var nokon lokale her på Stord som fikset noko ledniger meine eg å huske. Vestbilpleie var da som gjorde jobben.