TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Merkeverksted - Kostnad

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #231411  av WaxFraq

Heisan godt folk!

Nå står bilen på verksted for clutch bytte...

Hadde fått pris pr. muntlig avtale. Denne prisen var da noe fiktiv.
Jeg satte inn bilen klokken 0700 i morges, klokken 12 ringte dem å fortalte at dem ikke hadde fått ut girboksen enda....da måtte jeg dra nedover for å høre hvordan det da gikk med vår muntlige avtale... :roll:

Heldigvis ble vi enige om at den prisen som var gitt, den bestod..!

Skal også si at service på Hans Evensen på Namsos er utmerket!!

Det som hadde vært morro, det hadde vært hvis noen av dere ute der, rundt om kring i landet hadde ringt å spurt på pris på clutchbytte, med deler...for jeg tror det er mye forskjeller ute å går..

Jeg fikk pris på ca. 8500,- med deler..da hadde dem regna ca. 6 timer totalt...
Dette viser seg å være rimelig feil da.
Men det skal jo også nevnes at dem bare hadde gjort det 1 gang før, å det var på en NA bil...så jeg skjønner jo at ting som er nytt, tar mer tid..

Men hvis noen gidder, ta en ringerunde da??? :wink:

God påske!!!! 8) (håper jeg får bilen en gang til uka....)

#231425  av hmsilset

Jeg får gjort det hos bilmekaniker for 3000kr svart :P

#231433  av OrIoN89

Har en repp på 14500 nå jeg... =/

Den er tannstang, og bare den kosta 9 k X/, men bytter en del slitedeler samtidig,..

#232768  av kvassheim

min erfaring er at toyota-mekanikere ikke er nor flinkere til å skru mr2 enn de som eier den, byttet bærekuler bak + bremseklosser, kom på 8600,-
Fram me skiftenøkkelen gutter 8)

#232794  av BrennaRacing

Spurte Toyota hva de skulle ha for å bytte 4 fjærer..Jeg hadde fjærene, så det var bare å montere de og ta 4hjulskontroll...Tror de skulle ha 6400 spenn jeg....Var hvertfall over 6000. Det er dyrt det

#232795  av Master

kvassheim skrev:min erfaring er at toyota-mekanikere ikke er nor flinkere til å skru mr2 enn de som eier den, byttet bærekuler bak + bremseklosser, kom på 8600,-
Fram me skiftenøkkelen gutter 8)
Du kødder? 8600 kr???

#232859  av celicat23

Master skrev:Du kødder? 8600 kr???
Toyota er flinke til og ta seg betalt. På den leke-motoren som sitter i yaris'en, med tilhørende lego-størrelse girkasse, skulle toyota ha ca 7000kr for og bytte clutch.

Hvordan f**n de klarer og finne på den prisen, på en 1.3L moped-størrelse motor med 5m klaring på alle sider av motoren, og en sammenlagt vekt på motor og girkasse på 50kg... Jesus!!! Må være regnet inn lønna til han som sitter på kundemottaket, de 3 lærlingene som skal få prøve seg på denne jobben alene for første gang og skal bruke 7 timer på det, verksmesteren, lunch til alle disse 5 personene, noen prosenter fordelt på alle som jobber i butikken, og 1000kr til firmafest kontoen.

Toyota er dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyrt.

#232870  av kvassheim

celicat23 skrev:
Master skrev:Du kødder? 8600 kr???
Toyota er flinke til og ta seg betalt. På den leke-motoren som sitter i yaris'en, med tilhørende lego-størrelse girkasse, skulle toyota ha ca 7000kr for og bytte clutch.

Hvordan f**n de klarer og finne på den prisen, på en 1.3L moped-størrelse motor med 5m klaring på alle sider av motoren, og en sammenlagt vekt på motor og girkasse på 50kg... Jesus!!! Må være regnet inn lønna til han som sitter på kundemottaket, de 3 lærlingene som skal få prøve seg på denne jobben alene for første gang og skal bruke 7 timer på det, verksmesteren, lunch til alle disse 5 personene, noen prosenter fordelt på alle som jobber i butikken, og 1000kr til firmafest kontoen.

Toyota er dyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyrt.
:mrgreen: så sant som det er sagt..

#232963  av WaxFraq

hahaha....sinnsykt bra...
jeg fikk jo bilen omsider...fikk den klokken 12 onsdag formiddag, å da hadde dem jobbet overtid på den kvelden før for å få det til.
atpåtil hadde dem ødelagt en ABS-sensor, men det skulle dem rette på da, men jeg må jo inn igjen..heh..

synes det var merkelig lang tidsbruk for clutch bytte ja men...

#233091  av Krabbe

Toyota tok 3700 for å bytte opphenget og staget til viskerene mine, 2700 i deler og ca 1000 for jobben.
Han sa en pris nærmere 3000 når jeg spurte hva prisen kom på, men gadd ikke henge meg opp i det.

Waxfraq:
Hvis de gir deg en pris (og ikke ett ca. prisoverslag) så kan de faktisk ikke ta mer for jobben. Hvis de ser det er mer som må gjøres må du informeres om det først såfall.

#233157  av Mr2Even

Toyota og staten er samlignbart med mafiaen.. Toyota skal jo ha 1200 inkludert moms eller noe rundt der i timen så da blir det dyyyrt ja. utrolig nok så prøvekjørte de bilen min gratis. Konklusjon; skal man ha gammel toyota må man lære seg å skru.