TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Piping i bremser.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #232839  av tinnion

Søkte litt og fikk ikke helt de svar jeg var ute etter.

Jeg har byttet bremser rund baut på bilen. Bremseskiver og klosser foran, de er splitter nye. Har også byttet bremsesko bak, selve settet som bremseskoa bak sitter sammen med var helt fint, så jeg lot det stå, bare renset og smørte det opp.
Tromlene bak bare slipte jeg ned kanten på, og satte på igjen.

Det som er saken er at bremsene foran piper så innmari når jeg bremser normalt, bremser jeg veldig løst eller veldig hardt, så piper dem ikke, men ved normal nedbremsing piper de noe grassalt. Ikke en javn, men heller ujavn pipelyd.

Har hørt at det kanskje trengs kopperfett, men hva er dealen med det? Er det noe man på ta på når man monterer klosser/skiver første gang? Eller er det noe som skal taes på regelmessig?

#232890  av |plumbo

bytta nettopp selv da brukte jeg kobber fett på trykkplatene bak klossene og jeg rensa "fjeringa" i kalipern og hadde kobber fett i den

#232904  av tinnion

Hm, så jeg må pella fra hverandre kalyptern og :\

Jaja, er sikkert ikke rare jobben når man setter igang.. Kjøper repkit til uka og fikser.

#242692  av Lverket

tinnion skrev:Hm, så jeg må pella fra hverandre kalyptern og :\

Jaja, er sikkert ikke rare jobben når man setter igang.. Kjøper repkit til uka og fikser.
Er bare å smøre på de stedene der kalipern er i kontakt med selve bremseklossene. Og på sidene, der bremseklossene sitter "fast", ved skrikeplata.

#242694  av tinnion

Hoi, velkommen hit :)

Hm, det bare slutta helt av seg aleine.. Så jeg slapp å gjøre noe :) Det er alltid best.. Problemer som bare opphører :D

#243522  av Lverket

tinnion skrev:Hoi, velkommen hit :)

Hm, det bare slutta helt av seg aleine.. Så jeg slapp å gjøre noe :) Det er alltid best.. Problemer som bare opphører :D
Jo takk.

Ja, det er de beste "problemene". :p Bra det ordnet seg da. :)