TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #232015  av Mr. 1

Har dere noen anbefaling til luftfilter til Mk1. Eventuelt link til nettside hvor man kan kjøpe det?

Noen som har testa K&N 57i Performance Kittet på Mk1?

#232070  av ArildM

Pipercross anbefales :wink:

#232079  av inzane2012

ArildM skrev:Pipercross anbefales :wink:
har pipercross viper på min mr2, riktig nok er det en mkII men er temmelig sikker på at du får det filteret til mkI og...da får du ett filter med rått design, og RÅ lyd;)

#232476  av Mr. 1

Hvor kan man få kjøpt det :?:

#233017  av inzane2012

Mr. 1 skrev:
Hvor kan man få kjøpt det :?:
bsbildeler.no selger og pipercross...

#233022  av Mr. 1

Har hørt et sted at man får med en sprayboks med pipercross filtre som gjør at luften renses bedre... stemmer det?

#233029  av inzane2012

Mr. 1 skrev:Har hørt et sted at man får med en sprayboks med pipercross filtre som gjør at luften renses bedre... stemmer det?
jepp det stemmer, alle filterene til PX er laget av et stoff som er veldig lett å ta av å vaske etter hvert som det blir skittent og blir nett som nytt igjen. Og den lille sprayboksen er for å bedre samle opp dritt og sånt som måtte komme inn i filteret. Så filterene til PX har veldig lang holdbarhet og du får en grisefet lyd av di og;);) merker det ganske godt på min mkII der det kommer en kul sugelyd av det mellom 4-5,5k rpm, men du hører det brommer ganske mye mer fra 3k rpm, og det er uten eff.anlegg og;)
så mitt råd er å gå for PX, og helst Viper filteret, du kommer ikke til å angre;)

#233057  av Ã¦len2

Syns om den løsninga da??
Vedlegg
Picture 005.jpg
Picture 005.jpg (158.42 kiB) Vist 673 ganger

#233059  av Mr. 1

ælen2 skrev:Syns om den løsninga da??
Haha fy faen så jævlig kult, det største filteret jeg har sett! Hva er det for no?

#233063  av Ã¦len2

K&N sitt største filter. Tanken va jo å gi det litt mere kaldluft da.
Fjerna låsen og det skjoldet under panseret, å festa det med 4 sparco panserlåsa i hvert hjørne, enklar å ta av hele lokke når en ska nerri dær!
La i alu strekkmetall i hølan t slutt da, for å hold katta å denslaks unna!

#234983  av Mr. 1

Da var filter bestilt fro ca uke sida. Ble pipercross fra bsbildeler siden det stod at filteret kommer ferdig tilpassa til bilen på sida deres. Prisen ble på 1600 ca med postoppkrav.
Antatt leveringstid 3-4 uker. HÃ¥per noe inderlig at det skjer kjappere

#235588  av inzane2012

Mr. 1 skrev:Da var filter bestilt fro ca uke sida. Ble pipercross fra bsbildeler siden det stod at filteret kommer ferdig tilpassa til bilen på sida deres. Prisen ble på 1600 ca med postoppkrav.
Antatt leveringstid 3-4 uker. HÃ¥per noe inderlig at det skjer kjappere
bestillte du det åpne filteret eller viper filteret da?

#235601  av Mr. 1

Det ble det åpne filteret. Viper ble litt for dyrt for meg, men hadde sinnsykt lyst på den.
Noen får legge ut lydfil med viper filteret sitt så kan jeg kose meg med den :wink: