TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• D2 bremser?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #233163  av Ã¦len2

Invistert i D2 sine 8 stemplede bremser med 330 skiver no.
Har noen erfaringer med dem? Det er jo et relativt billig bremsesett i forhold til Brembo, Willwood etc.

Tengte i utgangspungtet å bruke settet på orginal mr2 turbo bremseforsterker og sylinder.

#233171  av MR2WideBody

Har hatt de montert på bilen siden november jeg, og er egentlig godt fornøyd med de så langt.. Men etter første banekjøring så regner jeg med å finne ut om bremseforsterkeren er stor nok, noe jeg tviler veldig sterkt på...

Skal du kjøre på bane med de bremsene så ville jeg begynt å lete etter litt forsterka utstyr

.

#233175  av Ã¦len2

Det er jo bane bruk dem å biln e dedikert t.
En får vell bare prøv å finn det ut.
D bli vell uansett bedre en det orginale da.

#233186  av MR2WideBody

Ja, på kort tid og hard brems så er de bedre, men det store spørsmålet er jo egentlig om pumpa følger med når den skal brukes over lengre tid, og varm bremsevæske og greier, blir jo mye større belastning..

Originalt er det under halvparten av stemplene, 2 på hver side om ikke jeg husker feil, og, da er det jo 12 stempler til som skal bevege seg på samme pumpe, og da ut ifra det jeg tror så holder ikke originalpumpa mål i heletatt..

Mener å huske å ha lest på mr2oc.com at de anbefaler folk å bytte pumpe når de bytter fra 91 til 93 bremser, og der er det ikke store forskjellen heller

#233190  av MR2WideBody

Rev.2 bremsene med tilhørende hovedsylinder. Noe mer enn det trenger du ikke. Bremsefordelinga på de bremsene er 57,78% / 42,22%. Siden de er litt større, bremser de 9,05% bedre med samme pedaltrykk (8,81% foran og 9,37% bak). Husk også at større bremser gir mer uavfjæret vekt og dårligere handling.
Det var jo det jeg mente og

#233217  av Ã¦len2

Dem 8 stemplene som er i D2 kalipperen er rigtignokk en del mindre en dem 2 som er i den orginale kaliperen. Men likevell vil det jo være mere som skal forflyttes ved bremsing.

Har castrol sin 1000kr bremseveske og ventil for justering av kraft fram og bak. Så d e på stell da.

Fins det nå hovedsylindersett og forsterker fra andre bila som det eventuelt er verd å montere inn da?
Eventuelt å få kjøpt nytt?

Det er jo for banebruk og ikke for "looks" at jeg monterer dem, så det er jo esensielt at de virker som de skal!

Har noen foresten satt sine tidligere fram kalippere bak?