TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montere Nonpopup lykter fra 240sx?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #230106  av wickeddark

De ser jo rimelig like ut orginalt. Er de såpass like at det er mulig å tilpasse den til celicaen?

Evt noen andre løsninger for å bli kvitt de kjipe vippetassene? Bilen er jo så superpimp når de er nede, men her i mørke norge kjører mann jo rundt med de oppe stort sett hele året. Så mann får jo sjeldent cruise uten de lyktene stikkende en halv meter opp av panseret.

Vil feks lykter til MR2 av samme årgang passe?
Sist redigert av wickeddark den 25 mar 2007 17:33, redigert 1 gang totalt.

#230230  av Gt-4-Ever

Hadde vært greit å vite. :)

#230241  av larsst185

jeg synes at det blir litt feil å skal fjerne noe av det som er særpreget på gt4`n.syns det gir den rette rally looken.

#230448  av wickeddark

Jeg syns ikke de lyktene har noe med rally å gjøre da...
Og bilen er så ufattelig stilig med lyktene nede. Hadde de enda sett ut som nsx lyktene så hadde det kanskje vært greit, men disse er rett og slett alt for store.

men er fullstendig enig i at ekstreme bodykits og svææære aluvinger ikke hører hjemme på denne bilen.

#230449  av wickeddark

Men har funnet noen lykter som er ganske billige, så jeg tror jeg skal prøve å bestille de. Så får jeg heller selge dem til en nissan eier om de ikke passer :D

#232738  av bluesmoke

wickeddark skrev:Men har funnet noen lykter som er ganske billige, så jeg tror jeg skal prøve å bestille de. Så får jeg heller selge dem til en nissan eier om de ikke passer :D

ikke glem å legg igjen noen ord om hvordan det gikk da. kan jo hvere spennede vist det funker.

#232807  av wickeddark

Det skal jeg gjøre. Hadde håpa de skulle komme før påske, men det gjorde de ikke desverre.

#232835  av castman

de vippelyktene er jo halve bilen da :roll:

#232882  av wickeddark

castman skrev:de vippelyktene er jo halve bilen da :roll:

Ikke enig ;)

Syns de er det eneste på den bilen som ikke er stilig eller pent.

#232923  av 2fastgt4

er faktisk enig med han som sa de lyktene er halle bilen.
Bokstavelig talt.
Er derfor jeg også hatet dem :)

#232995  av Plenty

Jeg må si meg enige med flere her jeg :) Bilen er en av få som har vippelykter, noe som gjør den spesiell....
Jeg har to av typen og må innrømme at jeg aldri kjører med lysene oppe. Har riktignok ikke kjørt så mye i tyssmørket, men kan ikke noe for det.... jeg liker ikke de lyktene. Bilen er så deilig i formene fra før, og spes. cabben, at jeg ikke vil ødelegge med å ta opp lyktene....
Tidligere hadde jeg lyst til å halvere åpningen, men det blir egentlig bare verre, og derfor er jeg spent på om du får til dette greit.
Alternativet er å få på plass gode nok lys til å bruke som kjøre lys andre steder i fronten :|

#233374  av Rømmling

vet det har vært flere diskusjoner på lysbruk her og etter det så bruker jeg bare tåke lysene og parklys. så vippe lyktene er bare opp på kvelden når det er mørkt.
og ha vippe lyktene oppe og tåkelysene på når det er mørkt. (ja jeg vet det ikke er helt lov og bruke både vanlig og tåke men F.. da) så er den sinsykt tøff. Jeg fikk en til å hente celica'n min når jeg kjøpte meg. hadde ikke greie på hva jeg skulle se etter så kunne like godt sende en som hadde hatt celica noen år for å se på den. og da kom ha på kvelden, i skomringen så gatelysene hadde slått seg på. ny polert og kom kjørende inn hjemme, speilet seg i gatelysene. Lydligste jeg har sett.

så behold vippe. de gjør bilen nydlig

#233458  av wickeddark

hehe, er nok mange delte meninger ang de vippelyktene.

Har enda ikke fått de nye, da nissene som selger dem plutselig mener at frakten jeg betalte TO Norway som det står på kviteringen min kun er til canada. Så de mener jeg skal betale 55 dollar til i frakt, altså 110usd i frakt.

Så får ringe VISA å si jeg har blitt lurt, å heller kjøpe lyktene hos ett annet firma.