TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#229442  av Morten

Arne rebel skrev:Søker litt på E-bay for å finne svinghjul og Edis-6, men for en som aldri har handlet der kan det bli litt spenende.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EDIS-6-M ... enameZWDVW

Der har du ihvetfall endel av Edis oppsettet. Tror alt som mangler da er coilene (koster 600,- eller noe på Ford nye :wink: ) og selve triggerhjulet. Sikkert lurt å dobbeltsjekke med Erling for sikkerhetsskyld da.

EDIT: mulig dette triggerhjulet kan brukes: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/EDIS-36- ... enameZWDVW

EDIT: svinghjulet kan du jo kjøpe i en hvilken som helst nettsjappe som selger fidanza. Bare husk å dobbeltsjekke om de har på lager med tanke på leveringstid om du har det travelt. :D

#229479  av Arne rebel

Morten: Et snodig sammentreff, de som du lister opp her la jeg inn bud på igår...og er fortsatt den med høyeste bud :wink: Når det gjelder svinghul så handlet jeg det som Erling anbefalte også igår.....

#229956  av Morten

Lol, verden er ikke stor :lol:

#229987  av erling

Det ordner seg da. Jeg har forresten en ekstra coilpakke som går billig. :wink: Ellers kan du bare kjøpe en ny på Ford, '94 mondeo V6 bruker akkurat samme. Si ifra hvis du finner på noe lurt med tenningskablene, jeg kjøpte jo helt nye fra toyota, og måtte trikse litt for å koble dem inn på de svære uttaka på coilpakken. Er ikke helt fornøyd med trikset mitt der enda, skulle fått tak i terminalplugger som passet skikklig..

#230722  av Arne rebel

Da har det skjedd litt i garagen igjen...
Sveiset ferdig luftinntaket på føreresiden, sveiset inn ny hjulbue i fremkant, ny endedel av kanal (pga rust hull) grunnet og fuget. Fikk også rettet ut den orginale knekken foran hjulbuen som jeg aldri har likt... som nå ender opp i et lite luftinntak...
Vedlegg
1111.JPG
1111.JPG (306.49 kiB) Vist 1159 ganger
111.JPG
111.JPG (166.82 kiB) Vist 1165 ganger

#230735  av Christian

Gleder meg til du har børsa på veien igjen! Det nærmer seg kjøring med stormskritt nå :twisted:

#230914  av Arne rebel

Christian: Da er vi to...
Fikk en pakke i dag, mitt første kjøp på ebay 8) Bestilt nye bolter til svinghjulet på Toyota idag også. Orginale 22mm camry bolter nr 90105 10138 , håper de passer.
Vedlegg
P1010114q.JPG
P1010114q.JPG (195.9 kiB) Vist 1159 ganger

#231831  av Arne rebel

En liten update fra helgen...
Har fått pakkene med Edis6 tenningsdelene, 36-1 trigger hjul og coil.
Sveiset inn ny ende på kanalen med luftinntaket i på passasjersiden. Bestemte meg også for å lakke om motor og bagasjerommet fordi jeg for 2år siden brukte en enkomponent lakk som har begynt å flasse av...men en lærer av sine feil, så jeg begynte på den tidkrevende jobben med å skrape av lakken som slapp ifra grunningen. Fikk også hjelp av to flinke karer som var til stor hjelp :lol: (som dere ser er det påbudt med værneutstyr i garagen :wink: )
Vedlegg
p7.JPG
p7.JPG (304.08 kiB) Vist 1164 ganger
p5.JPG
p5.JPG (248.97 kiB) Vist 1158 ganger

#231833  av japse-gnmfr

har nå lest hele tråden din som tok jævli lang tid, men er ganske imponerans alt du har gjort me bilen:D

#232363  av mr2cato

:D

#233315  av Arne rebel

Update.
Ikke mye har blitt gjort... men den drittjobben med å fjerne den gamle lakken er ferdig, lakkert motorrom, satt på gearkassen, laget feste for føler for trigger hjul, kappet bort inndre reimhjul for å få plass til trigger hjul og laget nytt motorfeste på passasjersiden....så idag håpet jeg på å få heist inn motoren, men så når jeg tar bort maskeringen så ser jeg at jeg har fått feil lakk( en med gråtone i, ikke 040 super white som jeg skal ha)...men får vel vente til neste helg :( . Legger ved et bilde for å se om jeg har finni TDC på sylinder 1, stempelet er oppe og merkene stemmer.. er litt kjedelig å feste trigger hjulet feil. :wink:
Vedlegg
Artig bilde som viser tyngdepunktet...
Artig bilde som viser tyngdepunktet...
P1010117.JPG (255.86 kiB) Vist 1180 ganger
Feste for føler til trigger hjul...som dere ser er det "Vinkelsliper kuttet" ikke "Laser kuttet". Er justerbart på +- 1tann
Feste for føler til trigger hjul...som dere ser er det "Vinkelsliper kuttet" ikke "Laser kuttet". Er justerbart på +- 1tann
P1010119.JPG (294.2 kiB) Vist 1169 ganger
Dette må være TDC for syl1...
Dette må være TDC for syl1...
P1010118.JPG (302.33 kiB) Vist 1165 ganger
Ny, nesten hvit lakk..
Ny, nesten hvit lakk..
P1010115.JPG (151.48 kiB) Vist 1159 ganger

#233359  av erling

Flott motorrom, går unna dette. :) Har du plass til 6pk dynamoreim nå? Jeg og har jo vr-sensoren ca der, måtte jukse å bruke en smalere 4pk reim. :wink: Har du fått tak i ny reg.reim forresten? Jeg har ikke funnet kvitteringene mine med riktige delenr enda. :?

#233502  av Arne rebel

Erling: Reg. reima så helt ny ut, og det samme med pumpa til kjølevannet så det stemmer nok at motoren kun har gått ca 118000km, så de skifter jeg ikke nå...men takk for omtanken. :wink: Jeg har klaring til den breie dynamoreima, men må modifisere litt på kåpa til reg. reima da trigger-hjulet tar inni...

#234467  av Arne rebel

Da var endelig bilen tilbake i garagen igjen etter en tur på Svendsen Transport sitt lager for lakkering av motorrom og montering av motor...da var det bare det vanskelige igjen... 8)
Vedlegg
Begyner å bli gammel, orker ikke å bøye meg lenger, derfor er motoren plassert så høyt
Begyner å bli gammel, orker ikke å bøye meg lenger, derfor er motoren plassert så høyt
P1010125.JPG (364.91 kiB) Vist 1172 ganger
3vzfe montert
3vzfe montert
P1010128.JPG (304.63 kiB) Vist 1166 ganger
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 32