TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TüV papirer senkesett

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#233693  av lasse

Er ikke noe vits i å krangle på det nei...
Du har vel ikke tilfeldigvis godkjenningspapirene liggende?

#233704  av Neemi

Desverre.......det eneste jeg har fått med fra tidligere eiere angående dette er vognkortet.

Han jeg kjøpte den av kjøpte den også slik og visste ikke når/hvor det var gjort.
Det jeg vet er at det er Apex senkefjærer, og mest sannsynlig er det 35mm senk det er snakk om (sett i forhold til alle biler).
Det står vel også noen nummere på de i vognkortet om jeg ikke husker feil. Dersom noen skulle trenge noe mer eksakt.

#233706  av celicat23

Når du viser bilen din hos biltilsynet for godkjenning av f.eks senkefjærer så er de så forbanna frekke at de krever og få beholde de orginale TUV papirene i sine arkiver. Derfor har en del ikke disse papirene lengre selv..

#233712  av Isijappanisi

jeg har tuv papirer på artec senkesett, står på tysk. trenger disse selv, vet ikke om du har så mye bruk for kopi av dem..?

#233752  av jumbo

celicat23 skrev:Når du viser bilen din hos biltilsynet for godkjenning av f.eks senkefjærer så er de så forbanna frekke at de krever og få beholde de orginale TUV papirene i sine arkiver. Derfor har en del ikke disse papirene lengre selv..
Jepp, fant ut dette på den harde måten selv for ikke mange ukene siden hehe.

Man må jo selvsagt kunne kreve de utlevert dersom bilen vises med disse fjærene avmontert (f.eks dersom man vil selge de), men så lenge de er innskrevet i vognkortet ditt insisterer de på å arkivere originalpapirene.

#233755  av jumbo

Neemi skrev:Hehe......nja......var vel en dag jeg var litt frustrert og så har den bare fått bli der etterpå :)
Litt for å erte dere og, har jammen tatt lang tid før noen reagerte :p
pft, er bare fordi alle er så vant til at du er lettere ustabil hehe :wink:

#233793  av lasse

Isijappanisi skrev:jeg har tuv papirer på artec senkesett, står på tysk. trenger disse selv, vet ikke om du har så mye bruk for kopi av dem..?

Om jeg kunne fått en kopi av deg hadde jeg vært evig takknemmelig, trenger bare å ha noe liggende i hanskerommet på kontrollen om de skulle finne på å spørre...

#233805  av celicat23

lasse skrev:Om jeg kunne fått en kopi av deg hadde jeg vært evig takknemmelig, trenger bare å ha noe liggende i hanskerommet på kontrollen om de skulle finne på å spørre...
Hjelper ikke og ha papirene i hanskerommet. Så lenge bilen ikke er vist og godkjent i forveien så blir ikke bilen eu godkjent (hvis de er så nøye at de bryr seg om ting som senkesett da....).

#233809  av oleb

celicat23 skrev:
lasse skrev:Om jeg kunne fått en kopi av deg hadde jeg vært evig takknemmelig, trenger bare å ha noe liggende i hanskerommet på kontrollen om de skulle finne på å spørre...
Hjelper ikke og ha papirene i hanskerommet. Så lenge bilen ikke er vist og godkjent i forveien så blir ikke bilen eu godkjent (hvis de er så nøye at de bryr seg om ting som senkesett da....).
Sier ikke at du lyver, men hos meg gikk dette greit. Kontrolløren påpekte akkurat dette, at det var bra at jeg hadde tüv-papirer liggende, pga ellers ville han ikke ha godkjent bilen. Og han var veldig streng.

#233851  av celicat23

oleb skrev:Sier ikke at du lyver, men hos meg gikk dette greit. Kontrolløren påpekte akkurat dette, at det var bra at jeg hadde tüv-papirer liggende, pga ellers ville han ikke ha godkjent bilen. Og han var veldig streng.
Da var han ikke så streng alikevel ;-)