TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye kammer til Supraen

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #233606  av Andy_Celica

Nå har jeg betilt meg JUN kammer med 264 durasjon på eksos og innsug, vil det være kurant å montere disse med de org kamdreva? eller burde jeg også investere i justerbare kamdrev, har egentlig ikke budsjett til kamdreva nå.

Er det eventuellt noe annet som er lurt å oppgradere samtidig, skal bytte toppdekselpakning osv.

Bilen er en jdm 1994 mkiv, som går på bpu med ca 0,9 til 1kg i trykk, vil jeg få noe effektøkning merke noe forskjell? vil jeg eventuelt få høyere turtal på bilen?

Er ikke helt inni det med kammer enda så ser frem til svar :D
 #233616  av WRC

Andy_Celica skrev:Nå har jeg betilt meg JUN kammer med 264 durasjon på eksos og innsug, vil det være kurant å montere disse med de org kamdreva? eller burde jeg også investere i justerbare kamdrev, har egentlig ikke budsjett til kamdreva nå.

Er det eventuellt noe annet som er lurt å oppgradere samtidig, skal bytte toppdekselpakning osv.

Bilen er en jdm 1994 mkiv, som går på bpu med ca 0,9 til 1kg i trykk, vil jeg få noe effektøkning merke noe forskjell? vil jeg eventuelt få høyere turtal på bilen?

Vil ikke tro at det vil gå så bra å sette inn disse kammene i en bil med standard ecu. Jeg har akkurat prøvd å montere 264 HKS kammer på min T88 singel turbo , med HKS innsprut. Dette gikk ikke bra. den gikk vanvittig fett på tomgang og ved lite gasspådrag, ved halv belastning gikk den veldig magert, og igjen på fult pådrag gikk den veldig fett igjen. Bilen bli ikke kjørbar. Så nå venter jeg på at Bjørnstad skal få program, slik at de kan mappa om sprutet mitt. Kan derfor ikke forstå at en bpu trimmet bil vil klare å takle den forskjellen på bensinkurve, og tenningskurve som disse kammene vil gi.
 #233635  av Andy_Celica

WRC skrev:
Andy_Celica skrev:Nå har jeg betilt meg JUN kammer med 264 durasjon på eksos og innsug, vil det være kurant å montere disse med de org kamdreva? eller burde jeg også investere i justerbare kamdrev, har egentlig ikke budsjett til kamdreva nå.

Vil ikke tro at det vil gå så bra å sette inn disse kammene i en bil med standard ecu. Jeg har akkurat prøvd å montere 264 HKS kammer på min T88 singel turbo , med HKS innsprut. Dette gikk ikke bra. den gikk vanvittig fett på tomgang og ved lite gasspådrag, ved halv belastning gikk den veldig magert, og igjen på fult pådrag gikk den veldig fett igjen. Bilen bli ikke kjørbar. Så nå venter jeg på at Bjørnstad skal få program, slik at de kan mappa om sprutet mitt. Kan derfor ikke forstå at en bpu trimmet bil vil klare å takle den forskjellen på bensinkurve, og tenningskurve som disse kammene vil gi.
Oki, skjønner, men har lest litt rundt og bla, på http://www.titanmotorsports.com mener de at det vil gi en bra effektøkning på en bpu supra og det står ikke noe om at man må bruke sprut eller noe slikt.

Men kan hende at en mkiv er anderledes, men jeg vil heller ikke få det samme som deg pga din har en mye større turbo med større kapasitet en de org snurrene har.

Her kommer et utdra dra http://www.titanmotorsports.com
SOMETIMES IN STOCK, CALL TO CHECK AVAILABLITY

See side picture (from the right: semi-finished prodcut, grinding finished product, finished product)

JUN a renowned manufacture of Japanese Performance parts and race parts have developed a great array of cams for the 2jz-gte engine. These cams are of the highest quality.

Just like their competitors they offer a wide variety of options from 264 degree duration to 272 degrees. The 264's will idle well at 800+RPM and 272's at 1000+ RPM's

When choosing cams idle is of most concern, if your looking for daily driveability we suggest 264 intake/exhaust. If your looking for a good medium go with the 264 intake/272 exhaust combination. If you want ultimate power gains go with 272 itake/exhaust combination.

Cams will gain you 20-40 rear wheel horsepower and are an excellent addition to single turbo vehicles. Even on Stock twin turbo's gains of 20+ rear wheel have been gained.

You will not need to do any valvetrain enhancement, the only thing suggested is a set of cam gears. All cam gears will work with the JUN camshafts. Price is per cam.

#233974  av demon

nå har ikke jeg lest noe som helst i disse linkene men jeg skyter inn noe fordet.

hvis jeg har forstått det riktig så er jo en kam sin jobb å ta vekk luft fra innsuget dvs at hvis du monterer mer effektive kammer så synker det målte trykket i pleniumet mens turbo leverer den samme mengde luft, så da vil mapsensor'en som vi har på JDM bilene måle lavere verdi og gi motor for lite mat.

mulig jeg tar feil men det er hvertfall en tanke rundt dette. :wink:

#233975  av Andy_Celica

demon skrev:nå har ikke jeg lest noe som helst i disse linkene men jeg skyter inn noe fordet.

hvis jeg har forstått det riktig så er jo en kam sin jobb å ta vekk luft fra innsuget dvs at hvis du monterer mer effektive kammer så synker det målte trykket i pleniumet mens turbo leverer den samme mengde luft, så da vil mapsensor'en som vi har på JDM bilene måle lavere verdi og gi motor for lite mat.

mulig jeg tar feil men det er hvertfall en tanke rundt dette. :wink:
Ja var det jeg fant ut også:) derfor har jeg valgt å avbestille dem.