TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problemer etter bytte fra Redtop til Bluetop pÃ¥ Mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #233854  av ArildM

Bytta motor på min Mk1 i fra Redtop til Bluetop etter at jeg fikk motorhavari.

Motorn har fungert bra den, men sliter litt med at den går rart/dårlig når den er kald. Rar gange og hakking ved pådrag, motorn er helt fin når den blir helt varm.

Irriterende da jeg kjører på jobb hver dag og såvidt rekker å få motor varm.

Kom til å tenke på hvilke endringer som er gjort mellom de to motorene om det er noen forandringer i hjernen eller om afm er påkrevd(har luftfilteret rett på innsuget nå)?

Hva kan være feil?
Vedlegg
Bilde fra motor med afm
Bilde fra motor med afm
0stock.jpg (64.05 kiB) Vist 139 ganger
 #233855  av Krabbe

ArildM skrev: Irriterende da jeg kjører på jobb hver dag og såvidt rekker å få motor varm.
Ikke akkurat en løsning på problemet ditt, men du kan jo begynne å bruke motorvarmer? Sett på en timer på ledninga så den starter en halvtimes tid før du kjører :)

(Er jo uansett en fordel å gjøre selv om du får fikset problemet)

#233866  av ArildM

Heh, ja selvfølgelig en løsning det da.

Men vil helst ha det i orden på et skikkelig vis. Skal prøve å skifte litt plugger og sånn om det hjelper.

Ingen som vet om alle bluetop må ha afm? :?

#234039  av ure

Er det motoren du kjøpte av meg? Vet at pluggene trenger å skiftes for tiligre eier hadde ikke klart å skifte alle. Fikk alle løs selv men har ikke skiftet de. Gikk imidlertid fint når jeg kjørte den da... :wink: Men har jo stått siden høsten

#234178  av ArildM

Er motoren din ja ure. Virka veldig sprek motorn så jeg skulle nestn til å høre med deg om den var justert opp på noen måte 8)

Virka som om det lå noen rester etter noen filler eller noe nede plugghullene :? Mulig den har stått uten plugger eller noe i ei stund og det har blitt brukt filler eller noe for å tette igjen hullene. Vet ikke hvor bra det blir hvis det forsvant noen rester av disse nedi motorn...

Henta pluggene over i fra min gamle motor, men de var helt nye så skal prøve å skaffe noen nye og se hva som skjer da.

Håper problemet går seg til etter hvert :wink:

#234449  av ure

Kjenner ikke til at den har stått i ro uten plugger, var i drift til jeg overtok den og tror ikke den er justert opp på noen måte da det var en voksen dame som eide den før.. Håper alt løser seg :wink:

#234477  av ArildM

Hehe, problemet løste seg i dag ;)

Tok av toppdekselet for sjekke hvordan det sto til nedi dær, og fant ut at gummihetta som er på pluggnøkkelen hadde satt seg fast i den ene pluggen min.

Var nok dårlig kontakt der, så det var det som laga trøbbel.

Hærlig med sommerføre og sommerdekk 8)

#234532  av ure

Herlig... :lol: :lol: