TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anlegg/Høyttalere til cab

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #234165  av Plenty

Er det noe spes jeg må tenke på (utover å prøve å ta opp taket hvis det regner), når jeg skal instalere nytt anlegg i cab'en. Må jeg gå for "båthøyttalere" eller kan jeg bare velge og vrake som vanlig?

Jeg tenker slik.... et stk 6,5" komponentsett fra Polk/MOMO, og ett par 6,5"/6x9 mellombass til sidene bak. Disse to parene/settene bør vel driftes av en grei forsterker (noen forslag?) og en aktiv sub bak, med integrert forsterker. Og en god headunit (forslag her også?)

Som dere sikkert skjønner så bygger jeg ikke konkurranseanlegg, men et greit anlegg til kosebilen. (som ofte også kjøres av kone og vesla på snart 6år)

Noen tips... ?

#234166  av ina

hvis man kun har cabb`en åpen i oppholdsvær og sol så kan du vel gå for vanlige høytalere...

#234222  av Plenty

Jo jeg har den jo bare åpen da, og jeg bruker den kun hvis det utg. punktet er bra vær. Får bare være flink til å få på taket når jeg parkerer ;)...
Tror jeg går vor vanlig....thnx
 #234249  av @lpher

Plenty skrev: Er det noe spes jeg må tenke på (utover å prøve å ta opp taket hvis det regner), når jeg skal instalere nytt anlegg i cab'en. Må jeg gå for "båthøyttalere" eller kan jeg bare velge og vrake som vanlig?
Plenty skrev: Jeg tenker slik.... et stk 6,5" komponentsett fra Polk/MOMO, og ett par 6,5"/6x9 mellombass til sidene bak.
De fleste bilhøytalere tåler en hel del fukt...men vi har egne høytalere som er beregnet for bruk i ekstra fuktig miljø også da...MEN...det er litt snedig at du nevner Polk'ene faktisk...for de er sertifiserte for å kunne brukes i våtrom, båt etc. :D
Plenty skrev: Disse to parene/settene bør vel driftes av en grei forsterker (noen forslag?)
Om de skal yte det de kan, så vil de nok kreve en forsterker ja...trenger ikke en værsting forsterker..men noe som gir litt mer enn det spillern klarer ihvertfall ;)

De fleste her inne vil gjøre susen ;)
http://www.bilradiospes.no/menyendre.ph ... t=4-kanals forsterkere&sopen=FORSTERKERE
Plenty skrev: og en aktiv sub bak, med integrert forsterker.
Ta en titt på disse du:
http://www.bilradiospes.no/menyendre.ph ... kat=Aktive subw&sopen=SUBWOOFERE
Plenty skrev: Og en god headunit (forslag her også?)
Plenty skrev: Som dere sikkert skjønner så bygger jeg ikke konkurranseanlegg, men et greit anlegg til kosebilen. (som ofte også kjøres av kone og vesla på snart 6år)

Noen tips... ?
Ahh...se om du finner noe du liker du, så sender du meg mail på alf@bilradiospes.no, så skal jeg ordne ordentlige priser til deg ;)

#234261  av Plenty

Takker... har dere kuttet ut pioneer forsterkere?

Ser der fortsatt har pioneer sin aktive sub... hadde to i Audi'n bak, og det ble veldig god basslyd i det hele. Storforøyd med lyden i den vogna...

Tror nok jeg trenger litt råd og vink her.. tenkete jeg skulle få satt av tid til å fikse dette selv.

#234351  av @lpher

Plenty skrev: Takker... har dere kuttet ut pioneer forsterkere?
LOL :D Utvalget på nettsiden vår er bare 30-40% av det vi lagerfører..så med andre ord...jo vi har pioneer-forsterkere vi...men siden det finnes bedre ting i samme prisklasse som de...så ligger ikke disse ute på nettsidene våre pr. idag ;)
Plenty skrev:
Ser der fortsatt har pioneer sin aktive sub... hadde to i Audi'n bak, og det ble veldig god basslyd i det hele. Storforøyd med lyden i den vogna...
Her finnes det også adkillig bedre ting en Pioneer ;)
Plenty skrev:
Tror nok jeg trenger litt råd og vink her.. tenkete jeg skulle få satt av tid til å fikse dette selv.
Cool :)