TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• interiør Japspec MKIV

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #232607  av 95TT

som jeg har forstått det så er det baksete i svart skinn i en del jap supraer . kan man bruke dette i min u.s spec supra. Har kjøpt 2 svarte skinnstoler til en eurospec til min supra i tilfelle jeg en gang vil bygge om til svart interiør i min supra.. tviler på jeg gidder det for det er jo som nytt det beige som er i bilen, men kjekt å ha som øystein sunde synger. mangler bare teppe om de passer de baksetene, det må vel være teppe fra en venstrestyrt regner jeg med, men dette kan jeg sikkert få tak i brukt eller få en inredningsplass til å lage til meg om det skulle falle meg inn å bytte :P

Noen som vet?

#234452  av 95TT

ingen som vet dette.. hmm.. var merkelig.. :p

#234471  av sx-4-ever

Jeg har skinn bak i min japse :) Skulle gjerne hatt det forann og ;) hehe

#234496  av @lpher

Såvidt jeg vet så er det vanlig skai/vinyl i baksetene på alle Supras untatt eurospec ;)

Dørhåndtakene er skai/vinyl på jdm specs, skinn på eurospec og 96+ US-spec er igjen skai/vinyl på us-specs. (mao 93-95 US-spec har skinn ;))

#234536  av milcom

rimerlig sikker på at det er skinn både det i dørene og baksetene på min supra N/A! lukter i allefall skinn:P

#234541  av Ã¸f

er nok skinn av god kvalitet i baksetet på j-spec ja 8)

#234552  av @lpher

Da spørs det om det har vært opsjon i japan da...for standard...det var det ikke ;)

#234556  av Ã¸f

@lpher skrev:Da spørs det om det har vært opsjon i japan da...for standard...det var det ikke ;)
hmm... ble jaggu usikker.legger ut et bilde,så får du bedømme selv :wink: er kanskje litt dårlig kvalitet.har iallfall fått trekkt opp endel gjennom tiden.og se forskjell på skai og skinn har jeg iallfall klart før da.hehe. samme "skinn" på vår 93mod og 94mod.
Vedlegg
sølvsupra 2 020.jpg
sølvsupra 2 020.jpg (505.07 kiB) Vist 1377 ganger

#234604  av @lpher

Vanskelig å si som du selv sier...men skinnsetene bak i min gamle supra ser ikke sånn ut ;) So if you ask me...så tror jeg det er kunstskinn ja :)

Foresten...om det her er en 13-14 år gammel bil vi snakker om. Hvis det ikke er EN ENESTE skrape i skinnet...så er det nok ikke ekte skinn ;)

#234672  av milcom

mitt baksete ser også helt strøkent ut:) kan altids hende at det ikke er ekte:P men virker som sagt som det er det:P

#234674  av Ã¸f

tror ikke japsene er så opphengt i å absolutt skal sitte i baksete :lol:

#234682  av 95TT

nå skal ikke jeg påstå jeg har sittet i alle supraer som finnes, men han jeg kjøpte eksosen av i sverige hadde en eurospec, og den hadde samme type skinn som min 95 us.spec men synes det var verken forskjell på skinnet i baksetene hans mine eller i en japspec, så for meg så virker det som det er ganske likt på alle sammen. Men om man sammenligner med orntli skinn som er brukt i ferrari , porsche ++ så er vi nok litt på kjipe sida ang skinn i suprane.. :P

#234686  av tommis

Er ikke bare skinnet som er der(eller ikke er der) som er kjipt i Supra. Baksetene er en vits. Og framsetene er værre å sitte i en Ford Sierra seter fra 85. Dem har i det minste nakkesøtte. Supraseter har ingen støtte i det heletatt.

#234696  av O1e

tommis skrev:Og framsetene er værre å sitte i en Ford Sierra seter fra 85. Dem har i det minste nakkesøtte. Supraseter har ingen støtte i det heletatt.
OT: Det var da og ta litt hardt i, og hvem bruker nakkestøtter? Kjøp deg en sånn oppblåsbar du kan legge rundt nakken isåfall?

#234716  av @lpher

Vel...om du har ett baksete i skinn...uansett bil med denne alderen...som ser ut som det kommer rett fra fabrikk...så er sjangsene STORE for at det er kunstskinn ;)

Kunstskinnet som er brukt er også ganske vanskelig å se forskjell på...ett kjempe-eksempel er som regel de "lommene" som er på baksiden av skinnsetne foran....disse er i kunstskinn...men det ser man ikke om man ikke kjenner til det ;)