TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oljeforbruk etter short-block bytte, Celica T23

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #234530  av Dennis87

Noen som har målt oljeforbruket etter at de har fått byttet blokka på garanti?

min har brukt ca 0.7l siden jeg byttet olje sist og det er litt over 900 mil siden. jeg kjører ganske hardt med bilen hver dag og drar den maks på turtall i de 3 første girene ganske ofte :P må jo nesten det for at det skal dra litt :twisted:

jeg vil da tru at 0.7l på 900 mil er ganske normalt oljeforbruk under hard kjøring? hvordan ligger dere andre ann?
bruker Redline 5-40 olje på bilen.

kan jo si at bilen brukte ca 1 liter pr 100 mil før så fra 9 liter til 0.7 er jo en grei forbedring da hehe..

#234611  av jsun

Min bruker fremdeles "NADA" ....
Blokken min har vel nå gått ca. 40 000km og jeg kjører mye, + at motoren dras jevnlig til 6000-6500RPM.

Jeg har kjørt ca. 15 000km nå siden siste skift "skal ta nytt skifte nå" og nivået på pinnen står fortsatt på topp.
(Bruker Castrol Magnatec 5-40)

Men en annen ting til folk med T23 som de bør følge med på ... er kjølevæske.
Jeg etterfylte i går, og da var nivået godt under minimum. Det er ca. 1år siden jeg fylte på forrige gang. "Kjedelig å gå tom" :wink:
 #234623  av jsun

Dennis87 skrev: min har brukt ca 0.7l siden jeg byttet olje sist og det er litt over 900 mil siden.
Synes det er litt i meste laget jeg da....
én liter nesten det, på 10 000km og det på "ny motor".

De har nok ikke byttet stempler med ringer på din da ville jeg tro... :?

Min "motor" var betraktlig sprekere etter byttet, så jeg tror nok de byttet "innmaten" også hos meg.

Så vidt jeg skjønner, er det vel "olje ringene nederst på stemplet" som kan forårsake forbruk om de er slitt på en relativt ny motor.

#234666  av csstian

Har byttet en del shortblokker å ingen har brukt olje etterpå.Så da ville jeg tatt turen til toyota å forklart problemet.

#234693  av ole_hero

Hei du:) Byttet motor for 2000km siden, Har ikke bruk noe olje i hele tatt. For 1 uke siden mister jeg plutslig allt kjølevæsken, kjørte motore varm.. faarlig! Men det gjekk bra...var visst en kjølevann-slange som hadde røket. Men den bytet Toyota, på sin reining.

#234720  av Dennis87

hmmm... faen da :P

sist jeg sjekket oljen var på ca 500 mil og da var det så å si fult. den har brukt ca 0.8l, synes ikke det er så mye da men når ingen av deres biler bruker noe er det alt for dårlig, får ta en tur i morgen å høre med Toyota Drammen.

hva kan være årsaken til at min bruker olje? dårlig jobb eller deler som ikke har blitt byttet på min? :cry:

#234907  av csstian

Dennis87 skrev:hmmm... faen da :P

sist jeg sjekket oljen var på ca 500 mil og da var det så å si fult. den har brukt ca 0.8l, synes ikke det er så mye da men når ingen av deres biler bruker noe er det alt for dårlig, får ta en tur i morgen å høre med Toyota Drammen.

hva kan være årsaken til at min bruker olje? dårlig jobb eller deler som ikke har blitt byttet på min? :cry:
Vet ikke hva som er byttet på din.Men shortblokk er tingen å ikke overhale den som står i.