TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥ av bakre kalipere mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #234458  av Inunf

Hvordan løsner jeg bremseslangen på kaliperen bak? Den ser ikke skrudd ut... Gidder ikke overhale den selv, satser på byttekaliper fra Mekonomen.

#234459  av 323F GTX

er vel banjoplugg? Bare skrur den av i såffal og trekker av slangen.

#234462  av Inunf

Nope, er ikke banjoplugg. Hadde det vært så enkelt hadde jeg ikke spurt :wink:.

#234463  av japse-gnmfr

på min var det bare og skru den av

#234482  av Larsen

japse-gnmfr skrev:på min var det bare og skru den av
As he said

#234488  av Master

me 2. Er en banjobolt.

#234582  av Inunf

Kjenner meg ganske dum nå ja. Er kun en banjobolt. Så bare overgangen fra slangen til banjobolten, ikke fra banjobolten til kaliperen.

Men er det noen som vet hva jeg skal gjøre med den øverste glideren? der er ikke noen bolt å skru ut, bare en liten gummihette. Hvorfor?

#234662  av Larsen

Inunf skrev: Men er det noen som vet hva jeg skal gjøre med den øverste glideren? der er ikke noen bolt å skru ut, bare en liten gummihette. Hvorfor?

Mener å huske at den sitter bare med en bolt. Den andre sitter løst

#234714  av Master

Du løsner bolten i nedkant, vipper kalipteren opp og over skiva, så skyver du den langs den øvre glideren så kommer den av:)

Les i BGB. Der står det mye nyttig info.

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... anical.htm

#234838  av Inunf

Er det mye styr å overhale disse kaliperene selv? Skulle kjøpe byttekaliper på mekonomen, men de kunne vist ikke skaffe alikevel. Stempelet sitter ganske bra fast...

#234930  av Master

Master skrev:Les i BGB. Der står det mye nyttig info.

http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... anical.htm
Bl.a. hvordan du overhaler kalipter. Kjøp rep.sett på toyota. koster ca 700 kr for de to bake.

Stemplet skal sitte bra fast, men skal gå an å få ut med trykkluft

#235027  av Inunf

Skulle skru inn igjen stempelet for å få plass til nye klosser, men det gikk ikke. Det sitter så fast at hvis jeg trykker på bremsepedalen med kaliperen skrudd av skiven men koblet til bremseslangen så må jeg ta spenntak i rattet for å få stempelet til å bevege seg. Tror det er litt mer krefter i sving da enn hva jeg klarer med kompressoren min...

Mye nyttig i BGB ja. Takk for hjelpen!

#235072  av Master

Enn å sprøyte inn rundt stempelet med wd40 e.l. og la det ligge og trekke inn i et døgn? fjern mansjetten rundt stemplet først. Burde gå an å få det fjerna på et vis. Det må selvfølgelig skrus ut ja... my bad. trykkluft er fremme det!