TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Solgt: 87' Corolla AE92 m/ 4A-GZE

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #234270  av svaen

Hei, jeg vurderer nå å selge Corolla-prosjektet mitt, grunnet lengsel etter 4wd og turbo igjen, samt manglende tid og interesse.

Corollaen er originalt en GTi, og er f.gangsreg. i Norge i november 1987.
Km-standen på bil og motor er uvisst. Da jeg kjøpte bilen, sto speedometeret på ca. 123000. I og med at selve km-telleren ikke fungerer, har jeg nå byttet til et annet speedometer med 143000 på telleren.
Motoren bruker hverken olje eller vann.

Litt utdypende info og diverse modifikasjoner:

4A-GZE map versjon (ikke godkjent)
2,5" mongoose eksos
16" OZ Chrono HT m/ Federal SS-595 205/40 (Ikke på bilde)
14" originale GTi-felger med Pirelli piggdekk.
EBC yellowstuff og redstuff bremseklosser
Goodridge stålomspunnede bremseslanger
Større reimhjul
Walbro bensinpumpe
KYB dempere
H&R senkefjærer (godkjent i vognkort)
Whiteline tårnstag bak
Whiteline stab.stag foran og bak
Cusco top mounts
HKS justerbare kamdrev
Kamdrev-deksel m/ plexiglass
Polert rustfritt pluggdeksel
Apex'i luftfilter
GReddy breathertank
Bi-xenonkit
Diverse silikonslanger
Blitz turbotrykksmåler
Shortshift
Momo ratt, pedaler og girkule

Ellers er det montert ny regreim, løpehjul, toppakning, ventiltetninger, bremseskiver bak, tennplugger og -kabler, termostat, diverse pakninger, mansjetter, sim-ringer og tetninger generelt, m.m.
Kvitteringer på alle innkjøpte deler medfølger.

Minus med bilen:
- Tomgang er usedvanlig høy, og ligger på ca. 3500 rpm. Har feilsøkt etter både vakuumlekkasjer og falskluft, uten å kunne finne årsaken. Muligens en gåen sensor e.l. er årsaken. (?) I orden nå.
- Ellers er det en del rust på bilen. Det meste er overflaterust, mens hjulbuene bak bør byttes. Bagasjeluke bør også byttes, men her følger det med en rød og rustfri bagasjeluke.
Bilen trenger også hellakkering, og ruller for tiden med svart panser.
- Bilen rykker litt hver gang man går på og av gassen. Muligens slarkete motorfester, eventuelt dårlig tps-sensor. I orden nå.
- Skiltlys fungerer ikke.

Ã…rsavgift for 2007 er betalt, og bilen ble eu-godkjent januar 2007.
En mengde reservedeler medfølger, bl.a klare baklykter, komplett bigport-topp, div. interiør, m.m.

Pris er uvisst, da jeg ikke aner hva bilen er verdt i den stand den er i.
Derfor ønsker jeg først og fremst bud på bilen, siden jeg heller ikke har noe stort behov for å selge.

Ta kontakt for mer info og bilder.

safoll@online.no / 93 61 90 32 / PM.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Flere bilder finnes i prosjekttråden min;
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... sc&start=0
Sist redigert av svaen den 10 aug 2007 22:22, redigert 3 ganger totalt.
 #235107  av Stian_mini

hei.

FÃ¥r komme med ett bud jeg da.

10.000 kr.-
 #235150  av svaen

Stian_mini skrev:hei.

FÃ¥r komme med ett bud jeg da.

10.000 kr.-
Hei, det budet later jeg som om jeg ikke så. ;)
Kan igrunn legge inn prisantydning her også:
I og med at dette ikke er en Corolla GTi av det "vanlige slaget", så går den heller ikke til "GTi-pris". Både med tanke på motor og understell, så er bilen et meget godt utgangspunkt til en rå gatebil, til tross for eksteriøret, og samtidig skal kunne godkjennes med 4a-gze - motoren. (4a-gze girkasse, bremser, osv. Alt i henhold til originale 4a-gze - spesifikasjoner.)
Derfor ser jeg for meg minst 45000,- for bilen, ulakkert. Selv ga jeg 35000,- for bilen, og da var den heller ikke eu-godkjent, kompressoren var ikke montert, senkefjærene ikke godkjent, i dårlig forfatning generelt, m.m. Samtidig er dette en ekstremt sjelden kombinasjon av bil og motor i Norge. Forventer igrunn ikke å få igjen det jeg har brukt på bilen, for jeg kommer garantert til å selge med tap uansett, men jeg prøver likevel å begrense tapet en "smule". Samtidig ser jeg meg heller ikke nødt til å selge, men tiden strekker dessverre ikke til å fullføre dette prosjektet.

#235978  av svaen

Hei, er det virkelig ingen Toyota-sjeler som vil ta over dette prosjektet, før jeg slenger den ut til annonseselgerenes sulte klør på Autodb?

#240959  av ArildM

Mattsort ghettoråner x)

Hehe, neida, håper bilen får en ny eier som kan ta vare på bilen og gjøre det siste som trengs for å få denne bilen i bra stand :wink:

#241082  av CelicaTurbo

Har slettet litt i postene her, hold dere til reglene folkens.

#241159  av sigheri

Intressert i 88 civic hb som delbetaling?

#241579  av svaen

sigheri skrev:Intressert i 88 civic hb som delbetaling?
Hei, er først og fremst ute etter rent salg, da jeg skal ha meg GT-R igjen.

#241960  av svaen

Hei, selges nå for 35000,- ved hurtig avgjørelse.

#242926  av svaen

Hei, bilen skal bort fortest mulig, så her er det bare å gi bud!

#242940  av ArildM

Vil ikke selge bare motor da?

Kan jo eventuelt kjøpe bilen og bytte motor i fra den ene til den andre og selge bilen med vanlig 4age :?

#243084  av svaen

ArildM skrev:Vil ikke selge bare motor da?

Kan jo eventuelt kjøpe bilen og bytte motor i fra den ene til den andre og selge bilen med vanlig 4age :?
Hei, ser igrunn mørkt på å begynne å plukke ut motor, ledningsnett, osv. Vil helst selge hele/resten av bilen også.
Kan eventuelt la bilen gå billigere uten felger, bi-xenon, filter, turbotrykksmåler, osv.

#243097  av ArildM

Skal snakke litt med no folk jeg kjenner så kanskje jeg kan spytte inn 10'000 for motor så gir dem deg bud på resten av bilen sånn at den blir solgt samlet.

Hvis jeg byr 10 for motor og dem som skal ha bilen byr 14 (referansebil: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1490343)

SÃ¥ har du mitt bud so far 8)

#243112  av svaen

ArildM skrev:Skal snakke litt med no folk jeg kjenner så kanskje jeg kan spytte inn 10'000 for motor så gir dem deg bud på resten av bilen sånn at den blir solgt samlet.

Hvis jeg byr 10 for motor og dem som skal ha bilen byr 14 (referansebil: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1490343)

SÃ¥ har du mitt bud so far 8)
Hei, kan godt selge bilen for den prisen + omregistrering, men da kommer jeg nok til å ribbe den for mye ettermonterte deler. (OZ-hjul, bi-xenon, luftfilter-kit, GReddy-deler, turbtrykksmåler, Cusco top mounts, m.m.)
Vil nok uansett tro at et GTi med f.eks oppgradert understell, skivebremser bak og GTi-interiør er verdt mer enn en 1.3 forgasser som du refererer til, selv om det bare er snakk om chassie.