TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøpt meg mk2 :)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #235450  av alcapaal

Heisann folkens.
Da har jeg endelig fått kjøpt meg en mr2 mk2 :)
Bilen er en 91 mod som har gått 145000km.
Kjøpte den i går og er veldig fornøyd :D
Men det var et par ting jeg lurte på. Det kommer inn litt vann i T-taket.
Noen som har peiling på hvor mye en slik ny pakning koster? og om den er lett å bytte?
Tenkte også å skifte olje/oljefilter. Hvilken olje er best å bruke på mr2?
Vurderer å kjøpe meg et innsats kn filter. Noen som vet om det blir noe bedre lyd av det, eller må man ha åpent filter?

Mvh
Paal

#235455  av Foe

Grattis med bil:)
Du kan prøve å smøre på gummifornyer på pakninga! Min ble så godt som tett når jeg gjorde det.
Det er absolutt et åpent filter du bør satse på om du vil ha god lyd, og kanskje bittelitt mere effekt. Har selv Apexi filter, og er storfornøyd.
Når det gjelder olje bør du velge helsyntetisk. Har ikke no spess merke å anbefale. Mobil1 kanskje?

#235466  av BrennaRacing

Gjør som Foe sier...Prøv å smør inn pakingene med silikonstift.,..Hvis ikke det hjelper må du nesten søke litt rundt på forumet..Svindyrt med nye pakninger...

Er vel Mobil1 som er anbefalt på Mr2.. Følg nøye med olja, for det er veeeldig mange mr2er som bruker masse olje,,,

Jeg har også Apexi filter..Ble helt sjokkert over lyden...Hadde aldri trodd at lyden skulle bli så sykt anderledes enn orginal...Men det gjorde den :D Apexi er litt dyrere enn andre, men man slipper å rense det

#235501  av Sven

Sjekk her for fiks av lekk tak.
http://mr2.noegruts.com/ttops/ttops.htm

#235560  av alcapaal

okey :) da kjøper jeg meg mobil 1 olje og prøver silikon stift på t- taket. tusen takk. :D
HÃ¥per bare det blir sol og sommer i trondheim snart :?

#235561  av Xlr8

pakningen koster ca 2000kr pr side så vidt jeg husker

#235562  av alcapaal

Lurte foresten på en ting til.
tenkte å ha en sub bak fører setet. Noen som har mål elns på en kasse som passer inn der. Er ikke akkurat god plass :P
Eventuelt noen som har en kasse til salgs?

#235587  av inzane2012

Jeg kan på det varmeste anbefale pipercross viper filteret!

er riktig nok ikke spesial laget for mr2 mkII men vist du er litt flink med fingrene så er det ikke noe problem å montere det!

du får en ganske heftig forandring i lyden, opp til 3000rpm merker du ikke så mye, men gir du sakte gass fra 3-4000rpm så får du en DYP brummelyd, og det uten eff.anlegg, med blir den sikkert enda råere. og ved 4500rpm får du en ganske kul sugelyd av filteret, nesten som en liten "jukse turbo", men den hørest best inne i bilen;)

#235791  av Nikko

Gralla med bil...

Pakninger koster 2000 pr side hos toyota ja, men du finner dem i america til rundt 1400 for begge.

Bygging av kasse finner du oppskrift til på nette.

tviler på at en 1991 model mr2 med 145k bak seg klarer å holde serlig lenge på fullsyntetisk olje, som BrennaRacing sier, disse bilene drikker somregel en del olje. Bruker den mye, prøv med semisyntetisk.

Jeg har dobbel kon filter rett innfor inntaket bak døra og et remus effektanlegg, dette gir en helt sinsyk lyd. når jeg først fikk inn filteret trodde jeg det hadde løsna for motoren brølte så jævlig. Det er en drøss med lyd dempere nedi der. Røsk ut alt og få på en slange og flytt filteret ned. Garanterer du komme til å bli fornøyd ;)

#235800  av jumbo

Ville absolutt fraråde å flytte filteret lenger inn i motorrommet om det er det du mener (fra et performance synspunkt). Du ønsker jo kaldest mulig luft

#235940  av Nikko

er det ikke lurt å sette filteret der?
Vedlegg
body03b copy.jpg
body03b copy.jpg (74.18 kiB) Vist 212 ganger

#235955  av celicat23

Nikko skrev:er det ikke lurt å sette filteret der?
For og få inn mest mulig vann og søle og dritt så er det helt perfekt.

#235956  av hmsilset

celicat23 skrev:
Nikko skrev:er det ikke lurt å sette filteret der?
For og få inn mest mulig vann og søle og dritt så er det helt perfekt.
Enig med deg der :P Jeg skal ha to filter jeg.Ett litt ned mot luftinntaket på sida og ett opp mot Toms scoopet mitt.har ett til mr2 som eks her men det blir ikke sånn

http://cgi.ebay.co.uk/TWIN-AIR-INDUCTIO ... dZViewItem

#235967  av OrIoN89

Gratulerer med bil ;)

#236479  av Nikko

forholdsvis rent å pent mitt de gangene jeg har renset det